Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Hvilket sykehus tilhører dere Vi tilhører rikshospitalet :-) Anonymous poster hash: dd2c7...8cd
mammadrøm Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 Tilhører også riksen. Det tok 6 mnd fra henvisning ble sendt til vi startet opp med første forsøk!
Erle85 Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 Det tok ca 6mnd, hørte/hører til på Haukeland
Opp Skrevet 30. oktober 2013 #4 Skrevet 30. oktober 2013 Det tok 4 mnd for meg, men vi startet m 3 forsøk med aih, og så ivf etter dette.
lillespire2 Skrevet 30. oktober 2013 #6 Skrevet 30. oktober 2013 Hos meg ble søknad sendt i august og brev mottatt om at søknad var mottatt i september. Per nå har vi ennå ikke mottatt brev om oppstart (eller at vi er godkjent). Vi har startet opp i det private. Mest pga min alder (selvom mann er konkludert som "årsak"). Allerede fullført første forsøk med en mini i fryseren
TaraLaili Skrevet 15. desember 2013 #7 Skrevet 15. desember 2013 Jeg var hos fastlegen i august, forsamtale på sykehuset i oktober, begynte på spray nå i desember og skal begynne på sprøyter 1. jan.
*Cilie - prøver igjen* Skrevet 16. desember 2013 #8 Skrevet 16. desember 2013 skal visst være som med operasjoner ol. i Norge ta innen 6 mnd.vi tok det privat, så det tok 2 dager
FrkKværner Skrevet 16. desember 2013 #9 Skrevet 16. desember 2013 skal visst være som med operasjoner ol. i Norge ta innen 6 mnd. vi tok det privat, så det tok 2 dager 2 dager?? Oi, så fantastisk. Klart det koster jo deretter, men så utrolig deilig å slippe å vente. Dette er sikkert dumt spørsmål, jeg er helt ny i dette med prøverør, men hvordan er gangen når du går privat? Tar du direkte kontakt med privat klinikken? Eller må lege henvise til den private klinikken? Er det ca 45Tusen det koster med medisiner og alt per forsøk, i det private? Mange spørsmål:p
*Cilie - prøver igjen* Skrevet 16. desember 2013 #10 Skrevet 16. desember 2013 det koster deretter, men det er så utrolig verdt det når man slipper å vente gynekologen min hadde sendt henvisning, men etter flere år med å prøve å få barn så ble jeg litt utålmodig, så jeg ringte klinikken, og de sa at man trengte ikke henvisning dit og jeg ble satt opp til time 2 dager etter heldigvis var hellet med oss og den dagen vi skulle på første samtale så var jeg på dag 2 i syklusen min og vi kunne starte opp prosessen med en gang med sprøyter vi betalte for 3 forsøk med en gang, men ved å dele den på 3 og legge til medisiner ol, så ble totalen på 33.600 for 1 forsøk for oss, men avhengig av hva hver enkelt trenger, så mellom 30.000 og 35.000 for 1 forsøk ps. verdt det for oss gange 1 million, sitter her 13+6 i dag etter 1.forsøk og venter en liten en i juni etter å ha slitt i flere år
FrkKværner Skrevet 16. desember 2013 #11 Skrevet 16. desember 2013 ÅÅ så fantastisk. Blir helt rørt jeg. Hehe alle slike lykkelige resultater fra alle som har slitt med å bli gravide, rører meg sånn. Fantastisk:-) Ok ikke verre nei:) siden du ble gravid på første forsøk, og hadde betalt for tre forsøk, fikk du igjen penger da? Uansett, penger betyr ingenting når resultatet var en flott liten spire:) kan jeg spørre hvilken klinikk du var på? Hmm frister mer og mer å gå privat altså. Vet ikke om jeg har tålmodighet til å vente 6 måneds:p jeg har hørt mye godt om aleris i Osl:-)
*Cilie - prøver igjen* Skrevet 16. desember 2013 #12 Skrevet 16. desember 2013 (endret) man får ikke tilbake pengene nei, men kan brukes til søskenforsøk vi valgte å være realistisk å betale for 3 pk forsøket med en gang, for vi trodde ikke at etter flere år vi skulle være så heldig å klare det på første forsøk. vi var på klinikk Hausken i Haugesund ps. vil anbefale å gå privat det er dyrt, men verdt den nedkortet ventetiden og hjelpen man får Endret 16. desember 2013 av *Cilie - prøver igjen*
FrkKværner Skrevet 16. desember 2013 #13 Skrevet 16. desember 2013 Hausken har jeg hørt utrolig mye flott om:-) så man kan bruke det til søskenforsøk ja, det er utrolig flott da. Trodde man mistet de siste to forsøkene jeg, med bra man ikke gjør det da:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå