Gå til innhold

Halloween

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke feiret Halloween før og i forbindelse med min første feiring har jeg endel spr.

Har inv til party og tenkte å ha en slik gresskarlykt stående ute.

Kan jeg lage den i dag/morgen?

Står den seg til torsdag?

har kommet frem til at man ringer på til folk, og sier knask eller knep, om noen mot formodning sier knep. Hva er da passende å gjøre? kan man bare gå eller "må" man likssom finne på ett sprell???

mine minste vil være spølelser, kan jeg dele ett laken i to og klippe ut øyner og munn?

Tenkte å servere muffins med spindelvevmønster og smoothie, er dette nok?

Har kjøpt inn litt pynt, men ikke gått helt amokk. greit eller bør jeg legge mer i det?? 

Anonymous poster hash: e50d7...fa5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gresskarlykt kan jeg ikke svare på. Jeg har aldri hatt det når jeg har hatt Halloweenparty.

Det kommer vel 40- 50 unger på døra her hvert år, og har gjort det de 10 årene vi har bodd her. Alle sier knask eller knep, men forventer ikke noe svar. Jeg bare gir dem godteri. Har aldri vært borti knep, i hvert fall.

Laken med hull til øyne og munn blir jo et fint spøkelse! Men jeg ville nok heller fulgt strømmen og kjøpt et kostyme. Fint at du tenker selvstendig.

Partyet begynner kanskje litt tidlig? Rundt klokka 17? Da har i hvert fall vi startet de siste årene. Da har det vært greit med noe mat som metter. Jeg har pleid å servere enkel mat farget med konditorfarge, som for eksempel røde pølser og grønn potetmos. Har også servert grønn spaghetti. Har pleid å ha edderkoppmuffins i tillegg. Foreslår at du farger smoothien også, men den har kanskje en grei farge....

Du trenger absolutt ikke gå amok med pynt. Her i nabolaget har feiringen gått litt på rundgang, og da går det jo også an at man låner av hverandre. Kanskje noen du kan låne av?

Anonymous poster hash: 25577...c4b
Skrevet

Jeg ser at en setning i innlegget mitt kan mistolkes. Jeg mener ikke at du bør kjøpe kostyme, bare at jeg personlig ville gjort det. Bare fint at ikke alle gjør det.

Og en ting til: Barna har gått Halloween rundt her i noen år. Ingen har svart dem knep.... Så tror ikke du trenger å bekymre deg for at noen svarer det....Jeg har liksom aldri tenkt at man skal svare dem engang...

Nr 2.

Anonymous poster hash: 25577...c4b
Skrevet

Jeg lager lykt samme dag som Halloween, men måtte lage den dagen før en gang. Det jeg da gjorde var å fukte masse kjøkkenpapir gjennomtrukket i vann som jeg pakka inni lykta. Pakka inn lokket med vått papir og, pluss dekte over hullene/designet med vått papir. Gresskaret begynner uttørkingen når lokket åpnes og kjærnene tas ut. Det kan resultere i innsunkne detaljer i utskjæringene og et lokk som tørker inn og ikke passer.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 64aca...bce

Skrevet

Mine utskjærte gresskar har holdt seg i flere dager, bare den får lov til å stå kjølig (ute holder).

Du trenger ikke ta helt av med pynten. Jeg har masse pynt, stæsj og props, men dette er noe jeg har samlet opp gjennom 10 år. Husk dempet belysning. Falskt spindelvev tar seg godt ut. Og gjerne tørris om du får tak i det.

Og kjøp en CD med "haunted sounds". Det setter stemningen... ;-)

Og kostyme er selvfølgelig morsomt. Å klippe et laken i to funker greit. Men kostymer koster ikke all verdens, så om du har råd kan du investere i det. Og gjerne til deg selv også!

Ha en super halloween! Jeg gleder meg i hvert fall! :-)

Skrevet

Mine har fått svaret "knep" mange ganger, men det er kansje fordi folk vet at de er forberedt på det. De har bestandig med seg søttenemaitrompeter eller liknende og lager et skikklig (men kortvarig) bråk når noen sier knep. Etterpå får de gjerne dobbelt opp ;)

Anonymous poster hash: 002e3...bb4
Skrevet

Lykta holder i et par uker om du har den stående ute - den er så fin at det er for galt å ikke ha glede av den lenge, så i hvert fall  ikke farlig å lage i dag :)

Anonymous poster hash: 3ccd9...ba1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...