Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Vanskelig å forklare.. Men noe har endret seg! Den ellers så blide, gode jenta vår (med en vilje sterkere enn noe jeg har sett tidligere, og et sinne som kan skremme de fleste..) har plutselig blitt sur, sutrete, hører ikke etter, krangler om alt, umulig å legge, kommer inn i senga vår hver natt osv.. Tror liksom ikke det foregår noe galt noe sted heller.. Hun trives i barnehagen, har mange lekekamerater osv.. Så hva kan dette være? Er dette en del av treårs trassen? Innimellom så virker det som om noe av den tryggheten hun alltid har hatt er borte - derfor tør jeg ikke behandle det helt som trass heller.. Men mulig jeg gjør det verre, og at løsningen er å bli strengere og enda mer konsekvent med henne? Anonymous poster hash: 5f8c3...7c3
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 Når den verste første trassen gir seg og en blir 3.4 år, kan verden plutselig virke så stor, det er som om de skjønner at det er mye de enda ikke forstår, og det kan virke skremmende. Kanskje det er noe av dette hun føler på når du nevner trygghetsfølelsen hennes? Det andre du nevner tenker jeg på som en fase... Kan virke som hun tester deres grenser, vi har det likedan med vår treåring - og det eneste som hjelper litt er å være konsekvent. Jeg prøver å ikke kjefte, men være bestemt og tydelig. Samtidig fokuserer jeg og roser hele tiden der det går an... Hardt arbeid, det er ofte nonstop oppdragelse.....! Anonymous poster hash: 0d170...5af
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #3 Skrevet 29. oktober 2013 3-4 år skulle det stå.. Anonymous poster hash: 0d170...5af
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 Velkommen til 3 års trassen... Går over rundt 17-18 år Anonymous poster hash: 9c0fd...2f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå