Gå til innhold

Jobber med mat og fisk - men kvalmen er ille!

Anbefalte innlegg

Jeg jobber 100% med ferskvare i fiskedisk. Dette innebærer kvalitetssjekk (lukt/smak) av varer og tilberedning av ulike retter ++ jeg jobber stående hele dagen og kjente i dag at jeg både blir kvalm, svimmel og får en forferdelg rygg av å gå rundt i butikken.

For øyeblikket er det 1 mnd til jeg er fast ansatt, og jeg hadde et håp om å unngå sykmeld før da.. Men helt ærlig, jeg vet virkelig ikke hvordan dette skal gå. Formen er i kveld helt elendig, får i meg noe mat og kaster ikke opp. Men føler meg nærmest sjøsyk og meget kvalm/svimmel/sjelven. Sjefen vet ennå ikke at jeg er gravid, så ja dette er litt vanskelig å håndtere. Ligger nå vare hjemme i et mørkt rom under dyna. Jobbvakt frister svært lite i morgen.

Har dere noen tips/erfaring med hva jeg kan gjøre? Sykmeldt meg/bli hjemme pga "omgangssyke"?

Endret av Oslostjerne

Fortsetter under...

Jeg tror du kan få sykemelding uten at sjefen trenger å vite grunnlaget. Men vet ikke helt. Jeg tenker at uansett er helsen viktigere enn jobben. Som regel kan det være bare i starten at man er dårlig sånn. Så det kan godt hende at det vil ta seg opp om noen uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...