Gå til innhold

Jobber med mat og fisk - men kvalmen er ille!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg jobber 100% med ferskvare i fiskedisk. Dette innebærer kvalitetssjekk (lukt/smak) av varer og tilberedning av ulike retter ++ jeg jobber stående hele dagen og kjente i dag at jeg både blir kvalm, svimmel og får en forferdelg rygg av å gå rundt i butikken.

For øyeblikket er det 1 mnd til jeg er fast ansatt, og jeg hadde et håp om å unngå sykmeld før da.. Men helt ærlig, jeg vet virkelig ikke hvordan dette skal gå. Formen er i kveld helt elendig, får i meg noe mat og kaster ikke opp. Men føler meg nærmest sjøsyk og meget kvalm/svimmel/sjelven. Sjefen vet ennå ikke at jeg er gravid, så ja dette er litt vanskelig å håndtere. Ligger nå vare hjemme i et mørkt rom under dyna. Jobbvakt frister svært lite i morgen.

Har dere noen tips/erfaring med hva jeg kan gjøre? Sykmeldt meg/bli hjemme pga "omgangssyke"?

Endret av Oslostjerne
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du kan få sykemelding uten at sjefen trenger å vite grunnlaget. Men vet ikke helt. Jeg tenker at uansett er helsen viktigere enn jobben. Som regel kan det være bare i starten at man er dårlig sånn. Så det kan godt hende at det vil ta seg opp om noen uker.

Skrevet

Snakk med legen din om hvilke muligheter du har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...