Gå til innhold

har jeg forstått rett på dette med offentlige forsøk og egg på frys?

Anbefalte innlegg

Man får 3 forsøk i det offentlige, det vil si tre egguttak?

Hvis man får egg på frys, regnes ikke dette som et offentlig forsøk, å man må bare betale en liten egenandel?

Altså. Hvis de får ut 10 egg første gangen, bruker 1 egg å jeg ikke blir gravid. Da bruker de eggene mine på frys, uten at jeg må betale flere tusen kroner for dette? Og når eggene på frys er brukt opp, å de må hente ut egg på nytt da er jeg på 2 offentlige forsøk?

Anonymous poster hash: fdb50...ca3

Fortsetter under...

Det er riktig :)

Så flott. Så i prinsippet har man kanskje 10 forsøk da, på statens regning. Hvis man kan få til 7 forsøk på frys :) hvor mange fryse forsøk er det vanlig å få per egguttak?

Hi

Anonymous poster hash: fdb50...ca3

Det er individuelt, fryseforsøk er jo "bonus"forsøk, da det ikke er alle som får egg på frys.

Jeg hadde etter første forsøk 5egg på frys, hvor 4 overlevde opptining. Sykehuset klarte også å miste ene egget rett før innsett :(  Etter andre fersk forsøk fikk vi 8 egg på frys, som ligger å venter til et evt søskesforsøk :) 

På riksen sa legen jeg pratet m at ca 60% får egg på frys og at snittet ligger på ca 2-3 egg på frys per forsøk av de som får. Vi får ut bra m egg 11-12 og flere befruktet og delt, men ingen bra nok til å kunne fryses ned(for mye fragmenter) , bortsett fra det perfekte egget som blir satt inn da. Heldige dere som får frys forsøk og slipper å gå gjennom hele mølla hver gang :) . Dyrt blir det også om det ikke funker på 3 ganger, noe som ikke er så mye i dette gamet. Har akkurat startet på siste forsøk nå :) krysser alt jeg har!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...