Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Herregud for et ordforråd i den Lerum reklamen. Bringjeberi? Seriøst? Anonymous poster hash: a9a20...6be
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 Herregud for et ordforråd i den Lerum reklamen. Bringjeberi? Seriøst? Anonymous poster hash: a9a20...6be Er du seriøs? Hva har dialekt med ordforråd å gjøre? Skulle hun snakket om bringebærene uten å bruke ordet "bringebærene"? Skulle hun brukt flere ord? Andre ord? Hvis du først skal klage på din manglende forståelse for kultur og dialekt, så gjør det riktig da i det minste. Anonymous poster hash: 0ce1a...c52
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #3 Skrevet 29. oktober 2013 Herregud for et ordforråd i den Lerum reklamen. Bringjeberi? Seriøst? Anonymous poster hash: a9a20...6be Er du seriøs? Hva har dialekt med ordforråd å gjøre? Skulle hun snakket om bringebærene uten å bruke ordet "bringebærene"? Skulle hun brukt flere ord? Andre ord? Hvis du først skal klage på din manglende forståelse for kultur og dialekt, så gjør det riktig da i det minste. Anonymous poster hash: 0ce1a...c52 Så sint du var da Anonymous poster hash: a9a20...6be
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 Herregud for et ordforråd i den Lerum reklamen. Bringjeberi? Seriøst? Anonymous poster hash: a9a20...6be Er du seriøs? Hva har dialekt med ordforråd å gjøre? Skulle hun snakket om bringebærene uten å bruke ordet "bringebærene"? Skulle hun brukt flere ord? Andre ord? Hvis du først skal klage på din manglende forståelse for kultur og dialekt, så gjør det riktig da i det minste. Anonymous poster hash: 0ce1a...c52 Så sint du var da Anonymous poster hash: a9a20...6be Jeg ser ikke noe sinne i det svaret. Men så er jo du kun ute etter å provosere. Dårlig forsøk. Prøv igjen jenta mi. Anonymous poster hash: a6629...b42
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #5 Skrevet 29. oktober 2013 Herregud for et ordforråd i den Lerum reklamen. Bringjeberi? Seriøst? Anonymous poster hash: a9a20...6be Er du seriøs? Hva har dialekt med ordforråd å gjøre? Skulle hun snakket om bringebærene uten å bruke ordet "bringebærene"? Skulle hun brukt flere ord? Andre ord? Hvis du først skal klage på din manglende forståelse for kultur og dialekt, så gjør det riktig da i det minste. Anonymous poster hash: 0ce1a...c52 Så sint du var da Anonymous poster hash: a9a20...6be Jeg ser ikke noe sinne i det svaret. Men så er jo du kun ute etter å provosere. Dårlig forsøk. Prøv igjen jenta mi. Anonymous poster hash: a6629...b42 Dropp hersketeknikkene du Anonymous poster hash: a9a20...6be
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #6 Skrevet 29. oktober 2013 Herregud for et ordforråd i den Lerum reklamen. Bringjeberi? Seriøst? Anonymous poster hash: a9a20...6be Næmen, stakkar... Forsto du ikke hva hun mente? Anbefaler deg da å ta noen måneder utenfor ring 3 og lære deg noen dialektutrykk fra flere forskjellige dialekter, så får du kanskje litt forståelse for både språk og kultur. Anonymous poster hash: 6b14f...4af
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #7 Skrevet 29. oktober 2013 Herregud for et ordforråd i den Lerum reklamen. Bringjeberi? Seriøst? Anonymous poster hash: a9a20...6be Næmen, stakkar... Forsto du ikke hva hun mente? Anbefaler deg da å ta noen måneder utenfor ring 3 og lære deg noen dialektutrykk fra flere forskjellige dialekter, så får du kanskje litt forståelse for både språk og kultur. Anonymous poster hash: 6b14f...4af Har du veldig dårlig selvtillit? Anonymous poster hash: a9a20...6be
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #8 Skrevet 29. oktober 2013 Herregud for et ordforråd i den Lerum reklamen. Bringjeberi? Seriøst? Anonymous poster hash: a9a20...6be Næmen, stakkar... Forsto du ikke hva hun mente? Anbefaler deg da å ta noen måneder utenfor ring 3 og lære deg noen dialektutrykk fra flere forskjellige dialekter, så får du kanskje litt forståelse for både språk og kultur. Anonymous poster hash: 6b14f...4af Har du veldig dårlig selvtillit? Anonymous poster hash: a9a20...6be Jeg? Nei, overhodet ikke! Jeg blir bare trist når mennesker ikke engang gidder å prøve og forstå sitt eget lands kultur. Anonymous poster hash: 6b14f...4af
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #9 Skrevet 29. oktober 2013 lol Anonymous poster hash: 5e741...1ce
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #10 Skrevet 29. oktober 2013 Herregud for et ordforråd i den Lerum reklamen. Bringjeberi? Seriøst? Anonymous poster hash: a9a20...6be Næmen, stakkar... Forsto du ikke hva hun mente? Anbefaler deg da å ta noen måneder utenfor ring 3 og lære deg noen dialektutrykk fra flere forskjellige dialekter, så får du kanskje litt forståelse for både språk og kultur. Anonymous poster hash: 6b14f...4af Har du veldig dårlig selvtillit? Anonymous poster hash: a9a20...6be Jeg? Nei, overhodet ikke! Jeg blir bare trist når mennesker ikke engang gidder å prøve og forstå sitt eget lands kultur. Anonymous poster hash: 6b14f...4af Det tipper jeg du har siden du har behov for å virke så bitter. Anonymous poster hash: a9a20...6be
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #11 Skrevet 29. oktober 2013 Herregud for et ordforråd i den Lerum reklamen. Bringjeberi? Seriøst? Anonymous poster hash: a9a20...6be Næmen, stakkar... Forsto du ikke hva hun mente? Anbefaler deg da å ta noen måneder utenfor ring 3 og lære deg noen dialektutrykk fra flere forskjellige dialekter, så får du kanskje litt forståelse for både språk og kultur. Anonymous poster hash: 6b14f...4af Har du veldig dårlig selvtillit? Anonymous poster hash: a9a20...6be Jeg? Nei, overhodet ikke! Jeg blir bare trist når mennesker ikke engang gidder å prøve og forstå sitt eget lands kultur. Anonymous poster hash: 6b14f...4af Det tipper jeg du har siden du har behov for å virke så bitter. Anonymous poster hash: a9a20...6be Og når har "trist" og "bitter" fått samme definisjon? Anonymous poster hash: 6b14f...4af
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #12 Skrevet 29. oktober 2013 Herregud for et ordforråd i den Lerum reklamen. Bringjeberi? Seriøst? Anonymous poster hash: a9a20...6be Næmen, stakkar... Forsto du ikke hva hun mente? Anbefaler deg da å ta noen måneder utenfor ring 3 og lære deg noen dialektutrykk fra flere forskjellige dialekter, så får du kanskje litt forståelse for både språk og kultur. Anonymous poster hash: 6b14f...4af Har du veldig dårlig selvtillit? Anonymous poster hash: a9a20...6be Jeg? Nei, overhodet ikke! Jeg blir bare trist når mennesker ikke engang gidder å prøve og forstå sitt eget lands kultur. Anonymous poster hash: 6b14f...4af Det tipper jeg du har siden du har behov for å virke så bitter. Anonymous poster hash: a9a20...6be Og når har "trist" og "bitter" fått samme definisjon? Anonymous poster hash: 6b14f...4af Det er jo synd om du er både trist og bitter Anonymous poster hash: a9a20...6be
soleia Skrevet 29. oktober 2013 #13 Skrevet 29. oktober 2013 Du må kjede deg veldig hi, så kjeklete som du er i dag.. No har eg ikkje sett denne reklamen, men indresogning er ein av dei kulaste dialektane som er
Gjest Hercule Poirot Skrevet 29. oktober 2013 #14 Skrevet 29. oktober 2013 Hipp hurra for kule dialektbrukere! Enig med soleia, indresogning er tøft. :-)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #15 Skrevet 29. oktober 2013 Ser ikkje problemet. Anonymous poster hash: 5c710...5bc
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #16 Skrevet 29. oktober 2013 Herregud for et ordforråd i den Lerum reklamen. Bringjeberi? Seriøst? Anonymous poster hash: a9a20...6be Næmen, stakkar... Forsto du ikke hva hun mente? Anbefaler deg da å ta noen måneder utenfor ring 3 og lære deg noen dialektutrykk fra flere forskjellige dialekter, så får du kanskje litt forståelse for både språk og kultur. Anonymous poster hash: 6b14f...4af Har du veldig dårlig selvtillit? Anonymous poster hash: a9a20...6be Jeg? Nei, overhodet ikke! Jeg blir bare trist når mennesker ikke engang gidder å prøve og forstå sitt eget lands kultur. Anonymous poster hash: 6b14f...4af Det tipper jeg du har siden du har behov for å virke så bitter. Anonymous poster hash: a9a20...6be Og når har "trist" og "bitter" fått samme definisjon? Anonymous poster hash: 6b14f...4af Det er jo synd om du er både trist og bitter Anonymous poster hash: a9a20...6be Jeg har, som sagt, god selvtillit, jeg er overhodet ikke bitter, og jeg er til vanlig heller ikke trist. Men fordi jeg egentlig er litt språknerd, så syns jeg det er trist at folk har behov for å rakke ned på og henge ut de norske dialektene. Dialekter er en viktig del av kulturarven vår, og i vår multikulturelle tid er det faktisk viktig å kjenne til og være stolt av sin egen kultur, samtidig som man er åpen og imøtekommende for andres kultur. Kulturrelativisme, for å si det med ett ord. Anonymous poster hash: 6b14f...4af
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #17 Skrevet 29. oktober 2013 Herregud for et ordforråd i den Lerum reklamen. Bringjeberi? Seriøst? Anonymous poster hash: a9a20...6be Næmen, stakkar... Forsto du ikke hva hun mente? Anbefaler deg da å ta noen måneder utenfor ring 3 og lære deg noen dialektutrykk fra flere forskjellige dialekter, så får du kanskje litt forståelse for både språk og kultur. Anonymous poster hash: 6b14f...4af Har du veldig dårlig selvtillit? Anonymous poster hash: a9a20...6be Jeg? Nei, overhodet ikke! Jeg blir bare trist når mennesker ikke engang gidder å prøve og forstå sitt eget lands kultur. Anonymous poster hash: 6b14f...4af Det tipper jeg du har siden du har behov for å virke så bitter. Anonymous poster hash: a9a20...6be Og når har "trist" og "bitter" fått samme definisjon? Anonymous poster hash: 6b14f...4af Det er jo synd om du er både trist og bitter Anonymous poster hash: a9a20...6be Jeg har, som sagt, god selvtillit, jeg er overhodet ikke bitter, og jeg er til vanlig heller ikke trist. Men fordi jeg egentlig er litt språknerd, så syns jeg det er trist at folk har behov for å rakke ned på og henge ut de norske dialektene. Dialekter er en viktig del av kulturarven vår, og i vår multikulturelle tid er det faktisk viktig å kjenne til og være stolt av sin egen kultur, samtidig som man er åpen og imøtekommende for andres kultur. Kulturrelativisme, for å si det med ett ord. Anonymous poster hash: 6b14f...4af Anonymous poster hash: a9a20...6be
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #19 Skrevet 29. oktober 2013 Herregud for et ordforråd i den Lerum reklamen. Bringjeberi? Seriøst? Anonymous poster hash: a9a20...6be Er du seriøs? Hva har dialekt med ordforråd å gjøre? Skulle hun snakket om bringebærene uten å bruke ordet "bringebærene"? Skulle hun brukt flere ord? Andre ord? Hvis du først skal klage på din manglende forståelse for kultur og dialekt, så gjør det riktig da i det minste. Anonymous poster hash: 0ce1a...c52 Så sint du var da Anonymous poster hash: a9a20...6be Jeg ser ikke noe sinne i det svaret. Men så er jo du kun ute etter å provosere. Dårlig forsøk. Prøv igjen jenta mi. Anonymous poster hash: a6629...b42 Dropp hersketeknikkene du Anonymous poster hash: a9a20...6be Nei, hvorfor det? Var det ikke nettopp dette du var ute etter? Noen å kverulere med? Anonymous poster hash: a6629...b42
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 29. oktober 2013 #20 Skrevet 29. oktober 2013 Da værsta e å bodla brinjeberi paå broki, ein faor dakje ao! Te naud med ei bidnetvoga.
min<3 Skrevet 29. oktober 2013 #21 Skrevet 29. oktober 2013 Da værsta e å bodla brinjeberi paå broki, ein faor dakje ao! Te naud med ei bidnetvoga.
soleia Skrevet 29. oktober 2013 #22 Skrevet 29. oktober 2013 Da værsta e å bodla brinjeberi paå broki, ein faor dakje ao! Te naud med ei bidnetvoga. Moderatooooor, kor e duuuuu????
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 5. november 2013 #23 Skrevet 5. november 2013 Da værsta e å bodla brinjeberi paå broki, ein faor dakje ao! Te naud med ei bidnetvoga. Moderatooooor, kor e duuuuu???? Hihi :-)
Subwoofer Skrevet 5. november 2013 #24 Skrevet 5. november 2013 Da værsta e å bodla brinjeberi paå broki, ein faor dakje ao! Te naud med ei bidnetvoga.Hahahah, hva i all verden står det der?
Tabitha Skrevet 5. november 2013 #25 Skrevet 5. november 2013 Det verste er å søle bringebær på buksa, en får det ikkje av! Såvidt med en klut. (Vet ikke hva det siste betyr, men er antageligvis en type klut).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå