Gå til innhold

Hva gjør DEG litt sær?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg foretrekker oddetall fremfor partall. Primtall er greie.

Jeg er et skikkelig rovdyr. Jeg elsker rått kjøtt og fisk (sushi, sashimi, biff tartar, carpaccio, østers, rå kamskjell osv.) og om jeg spiser biff må den omtrent bare være snudd i varm panne.

Når jeg ser lam/sauer, gjess, krøtter osv. tenker jeg på mat.

Jo mindre "preparert" kjøtt/fisk er jo bedre - det vil si jo mer like de er i levende live jo bedre.

Jeg elsker lever.

Jeg gleder meg til å bli pensjonist - har gjort det siden jeg var 20. Ser frem i mot bingo, kabal, portvin etc.

Jeg snakker høyt med Nurket og kattene hele dagen. Snakker også med Nurket når vi gjør innkjøp og forteller ham om det vi kjøper, hvilken farge det har, hva det brukes til osv. Snakker ikke babyspråk,men jeg snakker med ham som han var et voksent menneske.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Ser at jeg er kjedelig! Brekker meg når jeg får noe i munnen som jeg ikke liker. Er redd dyr, spesielt katter.

Skrevet

Jeg snakker ikke om morgenen, går gjerne en time før jeg orker å si noe. Ungene har arvet dette, og for mannen er det helt uforståelig.

Jeg leser alltid siste kapitelet i bok før jeg "starter" på den.

Jeg snakker også med meg selv, og må ta meg i det når jeg sitter på bussen for å ikke skremme vettet av folk.

Jeg MÅ kna potetene i hvitsausen sammen med fiskebollene sammen i lag med ketchup. Det blir e skikkelig ekkel rosa gugge. Har forsøkt å være voksen å spise det normalt, men det går ikke.

Melk MÅ drikkes med oboy.

INGEN får ta på ørene mine, knapt nok legen og da må han argumentere godt.

Hele dagen min blir helt forstyrret og ødelagt hvis ikke jeg våkner FØR vekkeklokka. Tror nesten det verste jeg vet er å våkne til vekkeklokka.

Ørene mine er også off limit! Det kiler!

Nesa mi får heller ingen røre.. x-en min pleide å "klemme" på neda mi så den ble tett, bare kjapt, men gud så sinna jeg blei;P

Skrevet

Jeg må løfte på brystene for å tørke meg under dem etter jeg har dusjet.
Jeg får helt noia av smuler på gulvene, særlig nå som babyen spiser litt brød for så å åle seg på gulvet etterpå, og drar smulene med seg overalt. Eventuelt finner en, og spiser den (grøss). Jeg feier etter hvert eneste brødmåltid, men smulene dukker likevel opp. 
Jeg elsker pledd, bruker det stort sett året rundt, men jeg hater dem også (har 4-5 stk i sofaen!). De er støvsamlere, og jeg har noia for støv som ligger i lufta, så hver gang et pledd skal brukes, må det behandles med omhu. Det skal ikke ristes andre steder enn ute, ingen brå bevegelser som kan "banke" støvet ut av dem. De vaskes og tromles hele tiden, men det hjelper ikke så mye... 
Jeg hater sollys gjennom vinduene. Jeg liker dagslys, men sollys er for intenst. Når jeg er ute, er sollys kjempedeilig. 
Jeg får lett migrene av å kjøre bil i mørket, pga motgående bilers billys. Samme gjelder i skarpt sollys.
Jeg er distrè. Som i ammetåka året rundt, selv før jeg fikk barn... 

Skrevet

Jeg foretrekker oddetall fremfor partall. Primtall er greie.

Jeg er et skikkelig rovdyr. Jeg elsker rått kjøtt og fisk (sushi, sashimi, biff tartar, carpaccio, østers, rå kamskjell osv.) og om jeg spiser biff må den omtrent bare være snudd i varm panne.

Når jeg ser lam/sauer, gjess, krøtter osv. tenker jeg på mat.

Jo mindre "preparert" kjøtt/fisk er jo bedre - det vil si jo mer like de er i levende live jo bedre.

Jeg elsker lever.

Jeg gleder meg til å bli pensjonist - har gjort det siden jeg var 20. Ser frem i mot bingo, kabal, portvin etc.

Jeg snakker høyt med Nurket og kattene hele dagen. Snakker også med Nurket når vi gjør innkjøp og forteller ham om det vi kjøper, hvilken farge det har, hva det brukes til osv. Snakker ikke babyspråk,men jeg snakker med ham som han var et voksent menneske.

Jeg snakker også høyt med bikkja :P AV og til glemmer jeg meg helt, og har samtaler med han offentlig, f.eks på bussen. Da harjeg fått et par rare blikk :P

Skrevet

Jeg fikser ikke melk, og sliter generelt med melkeprodukter. Hvis jeg skal ha rømme til middag f.eks må den handles og så må jeg dra rett hjem og putte den i kjøleskapet. Kan ikke hente ungene i barnehagen med den ståendes i bilen f.eks. for da er den ødelagt. Må skrape kanten med en skje og kaste, og deretter finne en ny skje til å røre og forsyne seg med. Må hele tiden prøve ignorere det faktum at det er et melkeprodukt, ellers klarer jeg ikke spise det.

Er ellers ganske morbid. Blir alltid skuffa over at det aldri zoomes godt og lenge inn på sår og sånt på film.Når jeg var på teknisk museum her for en stund siden lå det ei død dame i et monter (funnet i et myrhull fra 1800tallet eller noe) og der ble jeg stående en evighet. Syns kroppsdeler på sprit er aldeles super fascinerende også, og kan studere sånt i evigheter.

Liker ikke øyekontakt, og heller ikke kroppskontakt av andre enn familie og kjæreste.

Ellers vet jeg ikke om jeg gjør så mye rart (evnt at jeg er supersær og ikke bare gjør rare ting men anser det som normalt også :P), men er nok litt sær med tanke på at religion er det mest spennende jeg vet om, og at jeg ELSKER fantasy/sci-fi. Bruker også nesten all fritid på å lese.

Anonymous poster hash: f10aa...d6f

Skrevet

Hærreguuuuuuud så sinnssykt merkelige dere er!!

Anonymous poster hash: 90d76...c83

Ja, men som du ser, så er det faktisk DU som skiller deg ut, hihi.

Skrevet

jeg HATER og spise på en tallerken som er våt av stekefett, salat vann etc, får helt noia og tar alt av tallerkenen da for og tørke den (hjemme tar jeg en ny og tørker kjøttet før det legges på igjen (se for dere meg på restaurant!!) jeg er blitt flink til og tenke på hva jeg bestiller, men av og til skjer det og da er det og begynne og tørke!! Mannen er blitt flink til og legge opp maten min slik at det blir rett ;)

Jeg må og ha kjøtt på høyreside, ris/ potet/ pommes frites på venstre side og saus/ dressing på toppen av tallerkenen  så tar jeg litt av alt før det spises men det blandes aldri, det eneste som blandes er for eksempel fiskeboller i hvitsaus ol.

Skrevet

Uff, den listen er sikkert lang :P Men det som umiddelbart slo meg, var at jeg sjekker dukkevognene til jentene før jeg legger meg. (Sjekker barna og, selvsagt ;)) Jeg må nemlig pakke på dukkene så ikke de fryser sånn. Samme om barna skal ha med dukkevognene ut, så må de kle på dukkene og pakke på dem teppe/dyne.

Herregud, dette må jeg slutte med!!! :P

Skrevet

Uff, den listen er sikkert lang :P Men det som umiddelbart slo meg, var at jeg sjekker dukkevognene til jentene før jeg legger meg. (Sjekker barna og, selvsagt ;)) Jeg må nemlig pakke på dukkene så ikke de fryser sånn. Samme om barna skal ha med dukkevognene ut, så må de kle på dukkene og pakke på dem teppe/dyne.

Herregud, dette må jeg slutte med!!! :P

ser for meg at jeg vil gjøre det samme :P

Skrevet

kom på en ting til, når jeg skal slappe av på sofa el så må jeg ta av sokkene uansett hvor kaldt det er, jeg må og ha pledd på meg uansett hvor varmt det er!

Skrevet

Jeg er litt som Juliea, som syns synd på bamser og leker om de slår seg. jeg syns også forferdelig synd i dukkene til datteren min om hun ikke kler på de skikkelig før vi går ut. -.-

Jeg spiller mmorpg spill og elsker det!

Jeg spiser ikke det aller første laget på osten og jeg nekter å la andre drikke av glasset mitt hvis det inneholder melk eller lignende produkter. Hva det er med melkeprodukter ander jeg ikke, men -ingen- får smake, da nekter jeg å drikke opp. :P

Skrevet

Åh, jeg kom på en til!

Når jeg lager mat (selv noe så enkelt som å smøre en skive), så får jeg spasmer hvis jeg ikke har håret i strikk.

Hår i maten.. Yek!

Og mennesker som lar håret henge når de spiser, sånn at når de lener seg frem, så ligger håret omtrent på tallerkenen. Dette gjelder både kvinner og menn. 

Jeg blir så dårlig :P

Skrevet

Kommer jo på så mye nytt hele tiden;P

- Jeg liker best å drikke kaffen min etter den har blitt kald. Gjelder kun svart kaffe
- Jeg liker å vite hva som skal skje i filmer før det skjer.. (x-en hatet å se filmer med meg "Nå må du FØLGE MED, ikke driv i spør hele tiden, hva skjer nå, og hvem gjør ditt og datt, ok?!") 
- Sand på føttene er noe av det verste jeg vet
- Jeg tisser minst 2 ganger før jeg går ut av huset og før jeg legger meg. Tisser sikkert over 20 ganger om dagen.
- jeg pleier å bruke 3-4 strømpebukser på vinteren... 
-  Jeg hører som regel kun på musikk på det ene øret. Jeg får spader når jeg ikke har kontroll og kan høre hva som skjer rundt meg
- Jeg elsker å ta buss, tog, osv :P 

Skrevet

Jeg kom på en ting til!

Jeg har langt hår, og det er kun for mannens skyld. Ok, så er jeg enig, jeg kler ikke kort hår, men jeg hater langt hår. Det er tungt, det lugger bare jeg skal sitte på en vanlig stol eller i sofa. Jeg ligger på det om natta. Babyen ELSKER det, og det er smertefullt å bli elsket på den måten... Jeg blir lugget om natta, er det ikke jeg som sover på det, er det mannen som gjør det. Det er i veien når jeg skal spise, jeg klarer ikke å ha det på fremsiden av skuldrene, jeg MÅ ha det bak på ryggen (mitt hår er lite villig, selv om det er langt nok i massevis). 

Så jeg går konstant med et strikk rundt armleddet, og et i håret. Jeg HATER å gå med håret løst, men ettersom jeg ikke får fønt meg i løpet av dagen (eller ikke gidder fordi jeg da må ha håret løst og flagrende rundt ansiktet), bør jeg lufte håret... For å si det sånn; Jeg dusjer hver morgen, og hver kveld er det fremdeles vått der jeg har snurret håret i en topp. 

Skrevet

Jeg kom på en ting til!

Jeg har langt hår, og det er kun for mannens skyld. Ok, så er jeg enig, jeg kler ikke kort hår, men jeg hater langt hår. Det er tungt, det lugger bare jeg skal sitte på en vanlig stol eller i sofa. Jeg ligger på det om natta. Babyen ELSKER det, og det er smertefullt å bli elsket på den måten... Jeg blir lugget om natta, er det ikke jeg som sover på det, er det mannen som gjør det. Det er i veien når jeg skal spise, jeg klarer ikke å ha det på fremsiden av skuldrene, jeg MÅ ha det bak på ryggen (mitt hår er lite villig, selv om det er langt nok i massevis). 

Så jeg går konstant med et strikk rundt armleddet, og et i håret. Jeg HATER å gå med håret løst, men ettersom jeg ikke får fønt meg i løpet av dagen (eller ikke gidder fordi jeg da må ha håret løst og flagrende rundt ansiktet), bør jeg lufte håret... For å si det sånn; Jeg dusjer hver morgen, og hver kveld er det fremdeles vått der jeg har snurret håret i en topp. 

jeg har alltid hatt langt hår, men sjeldent jeg har det løst.. Jeg tok da og klippet av mesteparten, nå er det skulderlangt.. og jeg angrer som F. Savner det lange håret mitt, selv om det bare var i en dott på toppen av hodet =(

Skrevet

Jeg kom på en ting til!

jeg har alltid hatt langt hår, men sjeldent jeg har det løst.. Jeg tok da og klippet av mesteparten, nå er det skulderlangt.. og jeg angrer som F. Savner det lange håret mitt, selv om det bare var i en dott på toppen av hodet =(

Men da har kanskje du pent hår? Mitt ser ikke ut, og det er mye verre nå etter svangerskap og amming... Har korte tuster her og der etter håravfall som nå vokser ut igjen. Det er skikkelig slitt, og blir det på nytt to uker etter stussing av tuppene. Det blir statisk veldig fort når det er langt, og de kortere hårene jeg har her og der, kruser seg voldsomt på toppen. Er det fuktig i lufta, ser det nesten ut som om jeg har afro på toppen.... Haha! Okey, så ille er det ikke ;) men jeg synes det er ille. Jeg kan se det i skyggen min, jeg vil da si at det er ganske synlig :P Det er en flokete ball av et hår, det tåler ikke det minste vind før det blir en diiiger knute. 

Eneste jeg liker med håret mitt, er at det er naturlig mellomblondt, med naturlige striper av lysblond. 

Skrevet

Jeg kom på en ting til!

Men da har kanskje du pent hår? Mitt ser ikke ut, og det er mye verre nå etter svangerskap og amming... Har korte tuster her og der etter håravfall som nå vokser ut igjen. Det er skikkelig slitt, og blir det på nytt to uker etter stussing av tuppene. Det blir statisk veldig fort når det er langt, og de kortere hårene jeg har her og der, kruser seg voldsomt på toppen. Er det fuktig i lufta, ser det nesten ut som om jeg har afro på toppen.... Haha! Okey, så ille er det ikke ;) men jeg synes det er ille. Jeg kan se det i skyggen min, jeg vil da si at det er ganske synlig :P Det er en flokete ball av et hår, det tåler ikke det minste vind før det blir en diiiger knute. 

Eneste jeg liker med håret mitt, er at det er naturlig mellomblondt, med naturlige striper av lysblond. 

Jeg klippet av mitt fordi det vle for slitt... Var på vei til å bli langt igjen (jeg klippet det kort en gang før, ANGRET SOM F da og) så bestemte jeg meg for å bleke hjemme............ gjennomgikk 8 blekebokser og 7 fargebokser på 4 uker.. du kan tenke selv hvor slitt det ble :P

Skrevet

Jeg kom på en ting til!

Jeg klippet av mitt fordi det vle for slitt... Var på vei til å bli langt igjen (jeg klippet det kort en gang før, ANGRET SOM F da og) så bestemte jeg meg for å bleke hjemme............ gjennomgikk 8 blekebokser og 7 fargebokser på 4 uker.. du kan tenke selv hvor slitt det ble :P

Oi, ja, jeg kan tro det ble slitt da, ja. Selv bleket jeg det for 4 år siden, og håret mitt vokser så sent at det blekede håret nå er til skuldrene mine. Det er fra der det er skikkelig slitt. Jeg er også redd for å angre om jeg klipper meg kort, for jeg har gjort det et par ganger og alltid angret etterpå. Eneste jeg liker med kort hår, er jo at det ikke er langt, og er mye lettere å forme/style. Mitt er umulig å forme noe som helst når det er så langt :/ 

Skrevet

Jeg liker å spare til langt hår, for så å klippe det i en passelig kort bob!

Skrevet

Ja, hvor skal jeg begynne..?

- Jeg går KUN på de hvite stripene over gangfeltet

- Takler ikke å høre klokker ringe, f.eks microen når den er ferdig. Følger med, og tar den 1-2 sekunder før det piper. 

- Jeg MÅ ha lik vekt i begge hendene når jeg bærer noe. Hater å gå "skeiv". Altså: Er jeg å handler mat, må jeg ha to poser. Er det bare to poser sukker, må jeg ha en i hver hånd. Hvis ikke går jeg som en hval, og lener meg enormt mye over til den "lette" siden.

- Står ofe og roper og synger HØYT når jeg er alene. 

- Har ofte samtaler med meg selv i bilen, siden jeg ofte kjører alene. Det er så flaut når jeg plutselig har passasjerer, og jeg plutselig begynner å si noe helt random ut av det blå.

- Jeg klarer ikke å gå i trapper, må alltid løpe eller hoppe meg ned eller opp.

- Må alltid ha to. En tvangstanke jeg har. Skal jeg spise noe må jeg alltid ha f.eks to skiver, selv om jeg ikke er sulten. Skal jeg vaske huset, må jeg vaske to ganger før jeg føler det er rent. Tar jeg oppvasken skyller jeg alltid tingene to ganger. Legger meg alltid i sengen, står opp, for så å legge meg igjen, i tilfelle stillingen blir bedre når jeg legger meg denne gangen. 
Håret må alltid vaskes to ganger. Tennene må pusses to ganger. 
Så alt jeg gjør må jeg gjøre to ganger, så langt det er mulig. 

- Når jeg kjører forbi gatelykter holder jeg pusten når vi kjører forbi lyktene, og puster i mellomrommet mellom lyktene for å ikke "treffe" dem. Tenker at jeg er over (i høyde) lyktestolpen når jeg holder pusten, så da kan jeg ikke "kræsje" med den :P

- Jeg må ha ting i partall. Ofte når jeg leser teller jeg på en måte bostaver. Hvis det blir et oddetall må jeg lete videre, så ingen tegn blir "alene". 

- Om barna slår seg, spør jeg ofte automatisk om f.eks veggen fikk vondt for å få fokuset over på noe annet :P De blir ikke like glad bestandig, når de vil ha trøst (noe de selvfølgelig får).

- Når jeg spiser må jeg alltid spise en ting om gangen. Spiser jeg lapskaus spiser jeg f.eks alle pølsene først. Når det er oppspist går jeg over til gulroten osv. Slik fortsetter jeg til det bare er maulemat igjen. 

- Hopper alltid i senga før jeg legger meg. Bryr meg fint lite om typen ligger der, for jeg er somregel proppfull av energi :P

- Hater å lese bøker, så om jeg absolutt må leser jeg 2-3 sider i begynnelsen, 2-3 sider midt i og hele siste kapittelet.

- Har telefonskrekk. Sender kun meldinger, og om noen ringer unngår jeg og svare, for så å sende mld en stund senere og beklager at det er noe galt med lyden :P

- Tar alltid på en plastpose når jeg skal skjære kjøtt. Og om det skjer at jeg får kjøtt på ene hånden, MÅ jeg ha det på andre handen også. ekkelt å være klissete på bare ene hånden.

- Sjekker alltid magen i speilet når jeg har gjort B, sjekker også vekta i håp om å ha mistet noen gram :P

- Har to BH-er jeg liker. Kan gå i samme BH i dagesvis hvis den andre er til vask, her snakker jeg om godt over 1 uke i strekk... :/

- HATER å barbere meg. Da går jeg heller i lange klær, for å unngå at noen legger merke til det. Tror ikke jeg har barbert leggene siden juli... Armene må jeg ta innimellom, men det er så dødskjedelig!

- Klarer ikke å ta imot et kompliment. Sier alltid "nei, det er jeg ikke", "tror du har noe feil med synet" ,"jeg hadde kanskje en heldig dag idag" eller noe slikt. 

- Åpner alltid kjøleskapet for å se hva som er der. Uansett hvor lite lyst jeg har på mat eller hvor mett jeg er. Må bare se om det er noe spennende, for så å nesten brekke meg av metthet og forlater kjøkkenet. 

- Må sjekke mobilen hele tiden, selv om jeg vet at jeg ikke har fått meldinger. Om jeg er på besøk kan jeg godt gå både 3 og 4 ganger på toalettet, kun for å få sitte å surfe litt på nettet i fred å ro. Da får ikke noen mistanke om hvor avhengig jeg er av mobilen. Glemmer jeg f.eks telefonen hjemme (noe jeg omtrent aldri gjør), blir jeg så stresset at jeg må finne på en unnskyldning for å komme meg hjem fortest mulig. Og ser jeg da at det er en melding, tenker jeg ofte at "jaja, det haster ikke å svare på den". 

- Mannen elsker å skremme meg. Da slår jeg ofte, også tar jeg et hopp i sinne i mangel på ord! Han holder på å le seg ihjel, for det må jo se grusomt teit ut.

- Jeg hater å være alene. Om alle er på jobb og jeg har fri klarer jeg ikke å nyte fridagen. Da må jeg bare finne på noe å gjøre, ellers kjeder jeg meg grønn. KLarer ikke å legge meg ned med film og godis. 
Neida, da blir det plutselig morsomt å vaske huset, bake, tømme skittentøyskurven, brette klær, støvsuge, vaske skuffer og skap osv. Og gjerne på toppen av det hele finner jeg tak i noen som kan komme på besøk :P

Var det jeg kom på i farta, og jeg vet jeg gjør utrolig mye mer som er sært. Får daglig høre av mannen "du er noe for deg selv" eller "du gjør så mye rart". Det skjønner jeg godt! All ære til han som klarer å holde ut med meg :D

Anonymous poster hash: e2f98...57a
Skrevet

# hater å være på stranda og få sand på alle mulige rare plasser

# hater å være på kino hvis noen sitter vedsiden av og knaser chips eller slafser tyggis! grøss :(

# må ha musikk på radioen hvis noen skal spise med meg.

# vil helst ikke ha nærkontakt og bli tatt på. Kun samboer, men han må ta hardt i meg ,IKKE stryke. Grøss!

Høres ikke jeg usedvanlig hyggelig og sosial ut ? :P

Anonymous poster hash: 0d692...86d

Skrevet

SÅ godt det er å se må mange gærninger :D:D:D

Skrevet

- Når jeg kjører forbi gatelykter holder jeg pusten når vi kjører forbi lyktene, og puster i mellomrommet mellom lyktene for å ikke "treffe" dem. Tenker at jeg er over (i høyde) lyktestolpen når jeg holder pusten, så da kan jeg ikke "kræsje" med den :P

- Jeg må ha ting i partall. Ofte når jeg leser teller jeg på en måte bostaver. Hvis det blir et oddetall må jeg lete videre, så ingen tegn blir "alene". 

Anonymous poster hash: e2f98...57a

Disse to tingene gjør jeg også! Min mann kalte det noe for litt siden... Et syndrom, tror jeg det var. Jeg husker ikke hva det var akkurat nå, men jeg skal spørre senere. 

Jeg holder ikke pusten når jeg kjører forbi lyktestolper, jeg bøyer enten storetærne eller to fingre. Da "hopper" jeg på en måte over dem. Av og til kan jeg også se for meg hvordan jeg "hopper" over stolpene... Jeg var ille til å se det for meg før, det har heldigvis gitt seg litt, for det gjør meg ukonsentrert når jeg kjører :P 

Jeg teller også bokstaver. Jeg leser tankene mine, ord jeg skal si, teller bokstavene ved å bøye fingre eller tær. i er to tapp, fordi den har en prikk. Liten j også, det samme med å. Går det ikke opp, må jeg streve for å godta det, eller putte en punktum etter ordet, for det er også et tapp... Er det en i, j, eller å i ordet jeg teller, prøver jeg å godta at bokstaven kan telles èn gang for at ordet skal gå opp, fremfor å telles to ganger... 

Herregud, jeg er i grunnen litt sprø. 

Skrevet

- Jeg snakker med meg selv når jeg er alene. Som regel hvis jeg gjør noe dumt (f.eks mister noe, eller søler), da kjefter jeg på meg selv. "Ååå, "navnet mitt", så dum du er!"

- Foretrekker partall.

- Må telle knottene på ovnen når jeg sjekker den.

- Takler ikke ballong og isporlyder. Det er helt grusomt!

- Har telefonskrekk til de grader, men har tvunget meg selv til å ringe mye, så nå har den blitt mye bedre.

- Takler ikke sokker og vanter. Tar dem av med én gang jeg har sjans. Det føles ut som tærne og fingrene er fanget. ;)

- Klarer ikke ta i rå kylling. Må bruke hansker eller gaffel.

- Når jeg skal si noe vanskelig synes jeg det er lettere å si det på "tulleengelsk". Samboeren min og jeg har ofte diskusjoner/krangler på semi-engelsk.

Sikkert mye mer også, men dette er det jeg kommer på. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...