Gå til innhold

Hva gjør DEG litt sær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg teller alt mulig! Og det må ende på oddetall, de beste tallene er 3,5,7,9,11.

Skrevet

Jeg har endel,som mange flere her ser jeg :)

Jeg bruker hansker når jeg håndterer rått kjøtt.

Liker ikke å prate i telefonen.

Må fordele mat på fatet slik at det blir samme mengde av de forskjellige tingene.

Jeg river av kanter av skinke/ost eller annet pålegg som stikker utenfor brødskiven.

Jeg må være helt tørr på hendene om jeg skal ta meg i håret, og da mener jeg ordentlig tørr.

Jeg takler dårlig klemming og slikt fra andre enn datteren og evt kjæreste(men på jobb, som er i helsevesenet, går det helt fint)

Å, det er masse, men nå kommer jeg ikke på noen ting :P Eksen min ble småsprø mange ganger på meg ;)

Skrevet

Jeg er bergenser;men fotball laget i hjertet mitt er ett lag fra Hamar.

Skrevet

- teller mens jeg vasker håret, visper egg og sukker o.l. og kan ikke stoppe før jeg kommer til det tallet jeg har bestemt på forhånd.

Ånei, dette syntes jo selvfølgelig jeg var en strålende ide', så da er dette en ting jeg kommer til å begynne med.

Anonymous poster hash: 9708b...506

Skrevet

Kom på flere ting:

- tenker på engelsk og kan ha lange samtaler med meg selv på engelsk

- hvis jeg hører en sang om død på radioen (feks "some die young") så må jeg høre en positiv sang før jeg kan slå av radioen.

- hvis jeg må ta av den ene skoen pga feks stein, så må jeg ta den andre av og på også (der kom symmetrien inn igjen)

Skrevet

Jeg takler ikke å få melk på fingrene/hendene. Tørker heller spy enn ett veltet melkeglass.

Hater det når andre enn mannen vil gi en klem eller klapp på skulder o.l. blir helt stiv og vet ikke hva jeg skal gjøre meg hen.

Bruker ikke offentlige toaletter. No way no how.

Tisser ikke ute. Var på isbre tur en gang. 11 timer ferd i bil fra den ene hytta til den neste. Det var fælt.

Må fylle diesel før reserve tank lyset kommer på.

No way how? Det var en ny vri.

Anonymous poster hash: aed15...e5a

Skrevet

Jeg har litt hygiene issues.

Må dusje minst en gang om dagen. Kan aldri reise ut uten å ha dusja.

Bruker antibac flere ganger daglig, både flytende og servietter er alltid i veska.

Vasker hendene mye, føler de er skitne.

Har problemer med å ta på ting på offentlig steder.

Kan ikke bruke klær mer en en gang før det må vaskes. Så vasker en del tøy. Praktiserer det samme på barna med å bare bruke klær en gang.

Tar meg ikke i ansiktet og andre kan absolutt ikke ta meg i ansiktet. Tenk på alle de bakteriene da!

Anonymous poster hash: e0b42...82e

Skrevet

Jeg takler ikke å få melk på fingrene/hendene. Tørker heller spy enn ett veltet melkeglass.

Hater det når andre enn mannen vil gi en klem eller klapp på skulder o.l. blir helt stiv og vet ikke hva jeg skal gjøre meg hen.

Bruker ikke offentlige toaletter. No way no how.

Tisser ikke ute. Var på isbre tur en gang. 11 timer ferd i bil fra den ene hytta til den neste. Det var fælt.

Må fylle diesel før reserve tank lyset kommer på.

No way how? Det var en ny vri.

Anonymous poster hash: aed15...e5a

har du aldri hørt uttrykket "No Way No How"?

Skrevet

Jeg leser blader/magasiner motsatt, altså begynner alltid med siste side.

Takler ikke gris eller kliss på hendene, da får jeg hetta.

Må alltid holde pusten når jeg kjører gjennom tuneller.

Jeg MÅ sove med ørene, hendene og føttene under dyna. Føler at noe(n) kan ta meg hvis jeg ikke beskytter disse kroppsdelene.

Hater at andre tar meg i fjeset (er heldigvis ikke mange som gjør det). Kunne heller ikke fordra når folk tok på babyen i fjeset, klapping eller stryking. Fikk nesten ikke puste jeg da.

Når jeg skal ringe et sted (legen, barnehagen osv) så må jeg øve på forhånd hva jeg skal si. Sykt :P

Skrevet

Hærreguuuuuuud så sinnssykt merkelige dere er!!

Anonymous poster hash: 90d76...c83

Skrevet

-Når jeg venter på noe så teller jeg inni meg (eks at barnet skal sovne, hvor lenge jeg skal kjøre mikroen, hvor mye vann som skal tappes i badekaret osv). Kan også drive å telle skrittene mine når jeg går. Og den uvanen kom etter at jeg ei stund gikk med skritteller! Kan feks tenke at det er 30 skritt til det lysstolpen, og deretter teller jeg men jeg går mot lysstolpen. Maniac :D

- Jeg drar alle kontaktene ut av støpslene før jeg legger meg om kvelden (ikke kjøleskap og fryseboksen da…)

- Blir kjempestresset om jeg ikke får dusje med en gang jeg våkner.

Anonymous poster hash: c5170...d03
Skrevet

Jeg må også sove med hele kroppen utenom hodet under dyna. Føler at noen kan ta meg hvis ikke...

Anonymous poster hash: 49d5f...591
Skrevet

Folk får ikke ta på nesen min eller tærne mine.

Når jeg hører på radio i bilen må volumet være på 13, 15, 17, 23, 25 eller 28.

På tvn har jeg aldri volumet over 5.

Når jeg skal legge meg står jeg på knær i senga med føttene stikkende utfor kanten, så børster jeg av dem med å gnu de mot hverandre.

Liker ikke ha øyekontakt med folk. Det er noe av det mest ubehagelige jeg vet om.

Hendene mine føles tunge når de er skittne, og jeg liker det ikke!

Kan ikke sove om skapdørene på kleskapet er åpne.

Skrevet

Når jeg skal legge meg står jeg på knær i senga med føttene stikkende utfor kanten, så børster jeg av dem med å gnu de mot hverandre.

Liker ikke ha øyekontakt med folk. Det er noe av det mest ubehagelige jeg vet om.

Hvordan løser du det med øyekontakt i hverdagen?

Skrevet

Hvordan løser du det med øyekontakt i hverdagen?
Jeg gjør det, men jeg liker det virkelig ikke! Så ser jeg ikke folk i øynene så veldig lenge om gangen. Så det er veldig kjekt å ha ungen med meg, slik at jeg kan ha han som unnskyldning for å ikke ha så mye øyekontakt :P
Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg koser meg når jeg leser slike tråder ;)

Jeg liker ikke at ting står for nære hverandre, som to glass eller ting på badet, for da føler jeg de gnisser inntil hverandre. Må av og til flytte litt på den ene tingen da, men motstår fristelsen til å gjøre dette mye. :)

Jeg må av og til trykke på lysbryteren for å sjekke at lyset er skrudd skikkelig av.

Liker ikke å skru av radioen midt i en trist strofe på en sang, det siste ordet jeg hører bør være positivt eller nøytralt.

Må sjekke at lillemor virkelig puster hver gang jeg sjekker henne etter hun har lagt seg. Vet dette ikke er så rart, men slike ting kan fort ta litt av og bli for mye av det gode.

Jeg grøsser ved tanken på gamle senger, madrasser og skitne lenestoler. Jeg hadde aldri orket å ligge i en skitten seng.

Har sikkert mye mer, men dette var det jeg kom på i farten.

Skrevet

Jeg leser biografier om kommunistiske diktatorer - gjerne flere ganger :)

Jeg teller sekunder når jeg sykler eller jogger opp lange bakker og lager meg etapper der det ikke er lov å stoppe. Jeg må alltid fullføre en etappe før det er lov å ta en liten gåpause.

Det er ulidelig kjedelig å vente på at mikroen skal pipe så jeg tar alltid ut maten et par sekunder før.

Jeg klarer ikke folk som kommer for tett innpå meg og er livredd for å lukte ånden eller kroppslukten deres. I kø på butikk for eksempel så puster jeg stort sett gjennom munnen for å ikke merke noe :P

Jeg må vaske hendene etter hver oppgave i huset og før jeg begynner på en ny. Rydde, vaske hender, tørke støv, vaske hender, støvsuge, vaske hender.

Skrevet

He he he , her var det mange ting jeg kjente meg igjen i ....

Liker heller ikke å ha øyekontakt (var det jeg gruet meg mest til i bryllupet mitt)

Snakker med meg selv og tenker mye på engelsk

Hater å ringe til offentlig kontorer/bhg ol

Må sjekke om dører er låst

Tørr ikke ha vindu oppe om jeg er alene hjemme

Tør ikke sove alene hjemme

Liker ikke å klemme andre enn mannen og barna

Spiser ikke brød som er mer en 30 timer gammelt og spiser ikke pålegg som har vært åpent mer en 2 dager.

Når jeg spiser spiser jeg ALLTID det jeg liker minst først og sparer det det beste til slutt.

Spiser jeg speilegg (som må være med hel plomme, om plomma knuser må jeg starte på nytt) sparer jeg alltid plomma til slutt og jeg må få hele plomma inn i munn. Spiser jeg kokt egg må det være kokt i 6 min og jeg spiser kun plomma.

Skrevet

jeg også haaaater øyekontakt... Øvrr også på hva jeg skal si før en tlfsamtale...

Skrevet

så snur jeg alltid skoa på hodet før jeg tar de på. Uvane etter jeg bodde i Australia, måtte sjekke pgs edderkopper osv :P

Skrevet

Jeg også "børster" føttene på samme måtesom hun over her før jeg legger meg. Kan ikke legge meg uten å gjøre det først. Da blir jo snga så skitten! Hater å ta på rått kjøtt, spes kylling. Må ha hansker. Må være helt ren før jeg legger meg i reint sengetøy. Begynner nesten å grine om samboeren ikke er det også :/ da føler jeg det var helt forgjeves å skifte på senga... Tenker også på engelsk.

Også har jeg egne "soveullsokker". De må ikke være på gulvet, dvs jegmå ta de av meg når jeg går på do om natta.

Må alltid på do før jeg drar noen sted. Helst to ganger. Får jeg ikke gjort det tenker jeg veldig mye på når neste domulighet blir, og blir ekstremt tissetreng...

Vasker meg ofte på hendene, og må dusje hver dag. Har tørr hud, spesielt på vinter så dårlig kombo igrunn. Går med mye håndkrem.

Skrevet

Jeg hater at noen forteller meg hva jeg skal gjøre. Da får jeg i hvert fall ikke lyst til å gjøre. Gjelder spesielt min mor og svigermor.

Skrevet

Jeg har litt hygiene issues.

Må dusje minst en gang om dagen. Kan aldri reise ut uten å ha dusja.

Bruker antibac flere ganger daglig, både flytende og servietter er alltid i veska.

Vasker hendene mye, føler de er skitne.

Har problemer med å ta på ting på offentlig steder.

Kan ikke bruke klær mer en en gang før det må vaskes. Så vasker en del tøy. Praktiserer det samme på barna med å bare bruke klær en gang.

Tar meg ikke i ansiktet og andre kan absolutt ikke ta meg i ansiktet. Tenk på alle de bakteriene da!

Anonymous poster hash: e0b42...82e

Jeg er på samme måte om det hjelper ;) Tar meg i ansiktet, men aldri nær munnen. Det verste jeg vet er når andre kommer nær munnen min, da får jeg lyst til å gråte.

Skrevet

Jeg snakker ikke om morgenen, går gjerne en time før jeg orker å si noe. Ungene har arvet dette, og for mannen er det helt uforståelig.

Jeg leser alltid siste kapitelet i bok før jeg "starter" på den.

Jeg snakker også med meg selv, og må ta meg i det når jeg sitter på bussen for å ikke skremme vettet av folk.

Jeg MÅ kna potetene i hvitsausen sammen med fiskebollene sammen i lag med ketchup. Det blir e skikkelig ekkel rosa gugge. Har forsøkt å være voksen å spise det normalt, men det går ikke.

Melk MÅ drikkes med oboy.

INGEN får ta på ørene mine, knapt nok legen og da må han argumentere godt.

Hele dagen min blir helt forstyrret og ødelagt hvis ikke jeg våkner FØR vekkeklokka. Tror nesten det verste jeg vet er å våkne til vekkeklokka.

Skrevet

Jeg har også dette med symmetri, får jeg en vanndråpe på høyre hånd må jeg ha det på venstre hånd, ellers kan den bli sjalu.

Skolissene må være like stramme ellers kan jeg ikke gå ut.

Sokkene må være like langt oppe på beina ellers får jeg fnatt.

Jeg har ett eget "rituale" jeg må gå igjennom før jeg legger meg. Jeg sjekket først at ytterdøren er låst, må prøve å åpne døren 4 ganger, så må jeg sjekke at vinduet i stuen er lukket, må ta på begge håntakene, høyre hånd må kjenne på høyre håndtak, og venstre hånd på venstre håndtak, samme med vinduene på ungenes rom, mitt rom også kjøkkenet. Så må jeg sjekke at alle stikkontakter er dradd ut, utenom kjøleskap og fryseren.

Så tisser jeg, vasker hendene, pusser tennene, tisser igjen, sjekker at vinduene er låst en gang til, sjekker at komfyren er slått av, tisser en gang til, vasker hendene, så begynner jeg å kjefte på meg selv fordi jeg bruker så sinnsykt langtid før jeg kan legge meg.

Når jeg så har kommet meg i seng må jeg dobbelsjekke at jeg har tatt på alarm.

Så må jeg dekke hele meg under dynen( utenom fjeset) slik ingen kan ta meg.

Jeg er husredd og når det blåser og regner mye knirker det i veggene og da nå jeg hente ungene inn i sengen med meg, da føler jeg meg trygg.

Hvis jeg tar neglelakk på tærne så må det være på helt til det forsvinner av seg selv.

Når jeg tar vann i ett glass, må jeg fylle det helt fullt før jeg tømmer ut vannet og fyller på igjen.

Jeg elsker å synge og noen ganger synger jeg for full hals og later som jeg er en kjendis( jeg har ikke fin sangstemme)

Jeg elsker å late som jeg kan synge opera.

Det var det jeg kom på nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...