Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #26 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg liker ikke å klemme folk, ikke engang mine nærmeste. Kan gjerne motta en klem, men er aldri den som tar initiativet til det.. Har problemer med å fortelle mine nærmeste at jeg er glad i de, klarer ikke si det til kjæresten min, og som en over her skrev jeg grøsser ved tanken på å si til noen /kjæresten at jeg elsker deg Kun barnet mitt får høre den setningen innmellom. Jeg snakker med meg selv, med katten og med hunden Jeg må bruke hansker for å klare å ta fisken av kroken etter at jeg har dradd den i land.. Jeg MÅ støvsuge hver dag, gjerne flere ganger, jeg blir stresset hvis det er for mange smuler el.l på gulvet. Jeg må sjekke at dørene i huset er låst, sikkert 10 ganger før jeg legger meg, det samme gjelder komfyren, må være 1000% sikker på at den er stengt.. Dette var bare litt :-) Anonymous poster hash: e3163...d8f
Vad trött jag blev Skrevet 29. oktober 2013 #27 Skrevet 29. oktober 2013 Om jeg nå kaste noe i søpla vil jeg helst kaste to ting så ene ikke blir alene i søpla. Tror dette er det mest søte og sære jeg har hørt om
Bumblebeee Skrevet 29. oktober 2013 #28 Skrevet 29. oktober 2013 Hahaha, elsker å høre det om symmetrien. Jeg er også sånn. Tar jeg på noe kaldt eller feks søler en dråpe vann på foten så må jeg gjøre det samme på andre siden. Får noia hvis noen klemmer på håndleddet mitt,
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. oktober 2013 #29 Skrevet 29. oktober 2013 Det siste jeg gjør før jeg går opp og legger meg er å sjekke at dørene er låst. Selv om jeg er alene hjemme og ikke har vært ute eller har sjekket de 10 ganger tidligere. Jeg kan ikke høre på radio. For tenk om det kommer en stygg sang eller en teit reklame.. og minst 90% av reklame er teit. Jeg kan ikke kikke inn på lekerommet når jeg går forbi. Jeg er litt redd for å se bamser eller dukker som ikke ligger godt. Da må jeg inn å hjelpe dem. Når tørketrommelen er ferdig og begynner med antikrøll programmet får jeg hetta. Da må den stanses på minuttet. Pleier å beregne når den er ferdig. Setter alltid på tidsprogram. Kan heller ikke ta ut uten og brette det med en gang. Det var i alle fall det jeg kom på i farten
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #30 Skrevet 29. oktober 2013 Hihi, mange sære mennesker Jeg klarer ikke å drikke siste bunnskvetten i en flaske/boks med alkohol. Jeg liker ikke kombinasjonen meieriprodukter og frukt/bær, f.eks. jordbæris, bananmelk, sitronfromasj osv. Jeg er veldig kosete av meg hjemme, koser med mann og barn, sier jeg er glad i dem osv, men er overhodet ikke slik med øvrig familie, venner osv. Jeg kan spise Maldonsalt direkte fra boksen Jeg har telefonskrekk, snakker nesten ikke med nærmeste venner eller søsken på telefon engang. Det er noe med at jeg ikke ser dem jeg prater med tror jeg. Jeg kan gå en hel dag uten å spise, er ikke sulten heller, mens andre dager er det ikke bunn i meg og jeg spiser heeele tiden. Anonymous poster hash: d86cc...490
Bustetroll Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter #31 Skrevet 29. oktober 2013 Det er artig å se hvor mange her som har sympati med LEKER , hihi.Kom på et par til.- Hater å klemme noen, utenom en kjæreste- jeg HATER å kline. Et kyss eller 2 etterhverandre er greit, men klining, det syntes jeg bare er ekkelt- Jeg er omvendt av klaustrofobisk. Her skal alle gardiner være trukket for, alle dører låst!- Jeg syntes det er skummelt å gå forbi en gjeng med barn, (haha). alder 5-13 ca- Jeg snakker og tenker ofte på engelsk.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #32 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg ser at jeg ikke er så unormal likevel... Lurer på om diagnosen min er feilplassert, ser nesten ut som andre kunne trengt den mer. Anonymous poster hash: a43c7...220
Bustetroll Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter #33 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg ser at jeg ikke er så unormal likevel... Lurer på om diagnosen min er feilplassert, ser nesten ut som andre kunne trengt den mer. Anonymous poster hash: a43c7...220 Hehe... Når det kommer til visse diagnoser, så tror jeg faktisk flesteparten kan ha dem.. Det er bare de som er "åpen" om sine særheter som faktisk får en diagnose. Men så er det egentlig ikke så utrolig unormalt alikevel
min<3 Skrevet 29. oktober 2013 #34 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg mååååå følge reglene. Til og med i spill med barn klarer jeg ikke å slække på reglene. Eller hvis man er uenig i reglene i feks kortspill, må jeg Google for å få det helt riktig. Jeg hater hvis noen andre skal hjelpe meg i spill. Husker min eks kjæresten hjalp meg igjennom et vaskelig brett i i Nintendo tror jeg det var mens jeg var på do. Ble dritsur og følte hele spillet ble ødelagt.
Voilà Skrevet 29. oktober 2013 #35 Skrevet 29. oktober 2013 Oi! Hvor skal jeg begynne?Først og fremst har jeg nylig fortalt noen om noe jeg lenge trodde var helt normalt. Jeg "ser" følelser i figurer. (Kvalm er kvadrat, feber er rektangel, magevondt er halvmåne, lykke er en stjerne med seks tagger osv) Jeg har ikke tenkt over at det er noe rart før, men folk lo veeeldig da jeg fortalte det Jeg er småbesatt av partall. Men f.eks 16 går ikke, fordi det ikke består av to partall. 222 går heller ikke, fordi det er oddetall antall partall - mulig litt innviklet. Får jeg servert mat på restaurant med f.eks tre tomatbåter, kan jeg ikke spise noen av dem. Kan ikke spise to, for da ligger det én igjen (oddetall), og kan hvert fall ikke spise alle, for det er ikke partall! Om jeg må bryte systemet, må jeg finne en måte å annulere det på. Og sånn går det...Takler heller ikke å få melk på hendene. Om det skjer et uhell, står jeg i flere minutter og vasker hendene, før jeg tar på meg gummihansker om jeg skal være i nærheten av melk. Brekker meg om jeg ser vått brød, kaker, kjeks osv. Blir fysisk kvalm om jeg ser noen som har ulike sokker på seg. Har hendt at jeg har begynt å grine om noen har påpekt at de har ulike sokker på seg. Jeg er også rimelig teipavhengig. Bruker så og si alltid teip på kroppen (cure tape, sporsteip osv), men bruker også teip til så mye annet. Går som regel med minst én type teip i vesken/kofferten. Går selvfølgelig rundt med plasterfjerner også. Når jeg kjører bil må jeg løsne lissen i skoene. Er også generelt sær i matveien, klesstil, musikk- og filmsmak og interesser.
CaptainHindsight Skrevet 29. oktober 2013 #36 Skrevet 29. oktober 2013 Om jeg nå kaste noe i søpla vil jeg helst kaste to ting så ene ikke blir alene i søpla. Det gjør jeg også! Trodde jeg var den eneste! Spesielt ille om jeg mister noe ute, for da forsøpler jeg veldig... Ellers er jeg gal på det med symmetri. Om den ene støvletten er snørt strammere enn den andre får jeg fullstendig angst. Barndomstraumen var gamle sokker hvor trådene var løse inni, og jeg fikk tråden mellom tærne på den ene foten. ANGST! Noen ganger slår jeg på lyset for å være sikker på at den var slått av Må alltid vaske hermetikk for lokket har alltid støv på seg. Støv i maten gir meg fnatt. Hater å håndhilse. Det er absolutt det verste jeg vet. En gang jeg var i en situasjon hvor jeg visste det kom til å skje så tok jeg på meg en juksebandasje for å slippe unna :X Klarer ikke offentlige toaletter. Dette innebærer at jeg aldri vet at jeg må på do før jeg låser opp hjemme. Da plutselig holder jeg på å tisse på meg. Redder alltid mark om de ligger i vannpytter og alltid snegler om de ligger i veibanen.
Mandala Skrevet 29. oktober 2013 #37 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg takler ikke å ta i rått kjøtt. Bruker gaffel og kniv for å skjære kjøttet. Snakker med meg selv. Om nesa mi kommer borti noe på den ene siden, så må jeg liksom rette den opp ved å dytte litt i den på andre siden også. Jeg hater klemming. Av alt og alle, bortsett fra barna mine, kjæresten og bonusbarna. De kan klemme meg så mye de vil.
*Yuna* Skrevet 29. oktober 2013 #38 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg får helt spader av krøllete laken. Prøver alltid å krympe de så de skal sitte så stramt som mulig. Jeg liker ikke stranden, fordi jeg takler ikke at sanden sitter fast på føttene mine Tenker også på engelsk
*Miss Marple* Skrevet 29. oktober 2013 #39 Skrevet 29. oktober 2013 Noen ganger slår jeg på lyset for å være sikker på at den var slått av Hehe, den var bare skjønn
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #40 Skrevet 29. oktober 2013 Må le av alle særhetene og issuesene her inne . Torgersen, klinisk psykologspesialist, har hevdet at ca. bare 15% av befolkningen er helt uten nevroser og psykisk 100% i vater, noe jeg tror kan stemme. Det hadde vært kjedelig om alle var det også da. Det morsomme her er at dersom hadde sagt her inne at noen av tingene dere selv er nevrotiske på gjaldt for barnet deres, så hadde det strømmet på med innspill om at dette ikke er normalt og at dere burde kontakte PPT snarest . Anonymous poster hash: 35242...e6f
Gjest Kira Skrevet 29. oktober 2013 #41 Skrevet 29. oktober 2013 Trudde eg var sær, men eg ser at her fins mykje særare menneske enn meg her inne Vel, kan nok komme på en eller to sære ting ved deg også
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #42 Skrevet 29. oktober 2013 Men mye mer er helt innenfor normalen enn det mange tror . Særheter er en del av vår menneskelige natur. Anonymous poster hash: 35242...e6f
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #43 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg prater med kattene mine. Ikke av typen "ntåh, så søt pusekatt du eeer", men hverdagslige "samtaler" om vær og vind, klesvask osv (jeg er ikke gal kattedame, og jeg er selvfølgelig klar over at kattene ikke kan svare meg). Jeg takler ikke fysisk nærkontakt med andre enn mannen og barna. Til og med nærkontakt med min egen mor gjør meg ukomfortabel. Hater når bekjente skal klemme meg når vi møtes, men er ikke tøff nok til å fortelle folk hvor ukomfortabel det gjør meg. Jeg må sortere potetgullflakene etter størrelse før jeg spiser dem. Må alltid legge meg i oppredd seng. Hvis jeg har glemt å re opp senga iløpet av dagen, så må jeg re den opp før jeg legger meg ned, bare for å ha gjort det. Anonymous poster hash: 4b758...600
Bustetroll Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter #44 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg får helt spader av krøllete laken. Prøver alltid å krympe de så de skal sitte så stramt som mulig. Jeg liker ikke stranden, fordi jeg takler ikke at sanden sitter fast på føttene mine Tenker også på engelsk Det er visst mange som tenker på engelsk. Lest om en annen også som gjorde det her inne:P
Lulla123 Skrevet 29. oktober 2013 #45 Skrevet 29. oktober 2013 Er husredd (Sjekker at alle dører er låst og alle gardiner er igjen. Før jeg legger meg) Må ta ut alle puter og dyner fra senga, sjekke at lakenet er på plass og "børste" over senga, tilfelle det er støv eller noe der. Våkner jeg på natta og lakenet er begynt å gå opp - må jeg stå opp. Sover alltid med sokker (Takler ikke føtter mot diverse type stoffer) Tenker på engelsk Tisser en - to ganger i døgnet (har ingenting med at jeg ikke takler offentlige toaletter - men må rett og slett ikke tisse oftere) MÅ stå ved dørene til trikken dersom det er en del folk der. (For å få luft på holdeplassene så jeg ikke svimer av - en anelse klautrofobisk)
Bustetroll Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter #46 Skrevet 29. oktober 2013 kommer jo på så mye i farta! -Jeg spiser som regel brødskiver med kniv og gaffel. Men det går jo litt igjen i at jeg hater å ta i mat da..- Jeg spiser alltid ting i lag og hver for seg.. Spiser f.eks aldri kake med 3 lag i en bit. Da må jeg spise lag for lag.. Spiser jeg burger og pommes frittes, spiser jeg pommes fritsen først, burgeren etterpå. - Jeg hater å se på film at noen er under vann. Får helt spader, og sitter å holder pusten selv- Når jeg ser noen, eller rett og slett bare tenker på at noen spiser sitron, får jeg grøsninger.
*Miss Marple* Skrevet 29. oktober 2013 #47 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg er visst ganske normal/kjedelig, men har da noen særegenheter jeg også. - kan ikke sove hvis ikke alle skuffer og skapdører er lukket helt igjen. - kan ikke tilberede kjøttpudding for det er så ekkelt å skjære i den. - teller mens jeg vasker håret, visper egg og sukker o.l. og kan ikke stoppe før jeg kommer til det tallet jeg har bestemt på forhånd. - kan aldri, under noen omstendighet, ha på ulike sokker. De må være helt like, nytter ikke å ha på to sorte ankelsokker som ser like ut, men som ikke hører sammen. - lukker øynene når jeg pusser tennene.
det er berre mordi Skrevet 29. oktober 2013 #48 Skrevet 29. oktober 2013 Trudde eg var sær, men eg ser at her fins mykje særare menneske enn meg her inne Vel, kan nok komme på en eller to sære ting ved deg også Høh? ;D
Lulla123 Skrevet 29. oktober 2013 #49 Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Er husredd (Sjekker at alle dører er låst og alle gardiner er igjen. Før jeg legger meg) Må ta ut alle puter og dyner fra senga, sjekke at lakenet er på plass og "børste" over senga, tilfelle det er støv eller noe der. Våkner jeg på natta og lakenet er begynt å gå opp - må jeg stå opp. Sover alltid med sokker (Takler ikke føtter mot diverse type stoffer) Tenker på engelsk Tisser en - to ganger i døgnet (har ingenting med at jeg ikke takler offentlige toaletter - men må rett og slett ikke tisse oftere) MÅ stå ved dørene til trikken dersom det er en del folk der. (For å få luft på holdeplassene så jeg ikke svimer av - en anelse klautrofobisk) Kom på en ting til Får helt noia om jeg får vann i ansiktet dersom jeg ikke står med ansiktet vendt mot dusjhodet og inn i strålen. Nå poster jeg med brukernavn Endret 29. oktober 2013 av Lulla123
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #50 Skrevet 29. oktober 2013 Det er artig å se hvor mange her som har sympati med LEKER , hihi. Kom på et par til. - Hater å klemme noen, utenom en kjæreste - jeg HATER å kline. Et kyss eller 2 etterhverandre er greit, men klining, det syntes jeg bare er ekkelt - Jeg er omvendt av klaustrofobisk. Her skal alle gardiner være trukket for, alle dører låst! - Jeg syntes det er skummelt å gå forbi en gjeng med barn, (haha). alder 5-13 ca - Jeg snakker og tenker ofte på engelsk. Har du hørt om agorafobi? Klaustrofobi og agorafobi er egentlig ikke så ulike, men på en måte omvendt av hverandre (når det gjelder følelse av rom/plass) Anonymous poster hash: 543ff...906
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå