Gå til innhold

Hva gjør DEG litt sær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg MÅ lukke skuffer, skap og dører - blir sjøsyk om de står oppe.. Må alltid låse utgangsdøren, helst hos andre også. Jeg elsker å pille meg i nesen, men gjør det bare i skjul på toalettet. Jeg må spise Troika lag for lag; først dele den i to, så spise den tynne sjokoladen øverst, så geleen og tilslutt marsipan/nougat. ;)

Jeg også spiser alt lagvis, er jo best sånn:P

Må også lukke alt før jeg legger meg. Ser ejg at skapdøra er på gløtt, kan ejg ligge å irritere meg lenge, før jeg til slutt står opp og lukker. 

Skrevet

Jeg må røre i rømmen før jeg bruker den.

WOW; den tok kaka! :P 

Gjør ikke alle det? :P

Jeg gjør det ikke :P Men får angst av den randen rundt kanten.

Skrevet

jeg og.. jeg må røre jeg, ellers er den jo så.. stiv?

Skrevet

jeg kom på en til. 

Når jeg spiser is, uansett om det er fra boksen, eller fra skål, så lager jeg alltid hus, pyramide, sol, sky, sirkler, vulkan, hull, .. spiser meg til et møster, lol:P

Skrevet

Syns det er litt deilig jeg :) Men så er jeg litt over gjennomsnittlig glad i rømme kanskje...

Skrevet

Syns det er litt deilig jeg :) Men så er jeg litt over gjennomsnittlig glad i rømme kanskje...

hehe. Når jeg først bruker rømme, brukerjeg gjerne en hel boks på et måltid :P

Men må fortsatt røre !

Skrevet

Jeg kan IKKE kjøpe dasspapir og bind/ob samtidig, uansett om jeg har storhandel. Er redd de ansatte skal tro jeg blør som en slaktet gris!

Sliter også med å kjøpe kondomer, da tror jeg de ansatte tenker at "nå skal hun hjem å ha seg!!!"

Er også flaut å kjøpe kremboks og sjokoladesaus til å ha på is. Er redd de skal tenke at vi bruker mat under akten... :P

Da var jeg ferdig med handlingen. Så kan jeg gå over til selve måltidet:

- Kan ikke spise mat som er blandet. Om det er blandet, må jeg pille ut så jeg får f.eks kjøtt på en plass, potet på en plass, grønnsaker på en plass osv. Smaker jo ikke godt når det er blandet. 

Om jeg spiser yoghurt med tilbehør (f.eks god morgen med nøtter i egen kaup) må jeg spise det også hver for seg. 

Samme gjelder sjokolader og kaker. Jeg spiser lag for lag, IKKE blandet. 

Jeg er godt over 20 år, og jeg krakker fremdeles poteten til meg selv. Synes den har en grusom smak om jeg må spise i store biter og tygge selv. Og poteten spiser jeg kun om vi har mat med saus. La oss si vi skal ha pølser og potet til middag, da kan jeg ikke spise potet om vi ikke har noe saus til. Det blir så tørt og stygt, selv om vi har smør til. Så da sitter jeg og spiser pølse.. Grøss!

- Grandiosaen piller jeg også på. Paprikaen går i søpla, så starter jeg å spise fyllet. Når alt fyllet er spist og jeg sitter med trynet fullt av tomatsaus spiser jeg selve "deigen". Rensker den ifra "skorpa" på pizzabunnen, og spiser den helt tilslutt. Veldig komplisert.

- Har også tvangstanker om tacoen. Der må alt ligge i rett rekkefølge, ellers smaker det ikke godt. Og skulle det itl nød være noe vi manglet, ja da vil jeg ikke ha. Da er alt ødelagt for min del.

Først må jeg ha lefse, så guacamole, kjøttdeig, ost, saus, rømme, paprika, agurk så en HALV boks mais! 

- Spiser jeg bolle piller jeg ut innmaten og spiser alt, før jeg spiser 1-2 tugger av "skallet" så kaster jeg resten.

Så kan vi gå over til sovevaner. 

- Jeg MÅ ha sokker når jeg sover. Da jeg var lita pleide pappa å si at gud kom til å ta beina mine om jeg ikke hadde dem under dyna- siden jeg elsket  å sparke den av meg. Så den dag idag er jeg overbevist om at gud tar beina om jeg ikke har noe over. 

- Jeg må ha noe over hodet når jeg sover. Ellers blir jeg så kald på ørene, og det er ubehagelig. Sover med 4 puter.  Ene mellom beina, ei bak ryggen, ei under hodet og den siste over hodet. Så lager jeg meg et lite pusterom mellom dyna og puta så munnen akkurat får litt oksygen.

- Før vi flyttet hadde vi ei 150 seng som sto midt på romgulvet, ikke noe vegger på min eller mannens side. Jeg knødde som bare juling, og ofte ble han både gul og blå av at jeg herjet villmann i søvne. Så flyttet vi, og bestemte oss for å kjøpe 180-seng for å få bedre plass. I nyhuset står sengen inntil en vegg, og jeg ga klar beskjed om at jeg ville sove innerst. Så nå ligger jeg knødd inntil veggen, tar nok ikke mer enn 40-50 cm- imotsetning til før da jeg tok hele senga. Og nå angrer mannen på kjøpet, og ønsker at vi beholdt den gamle senga på 150 cm så det ikke ble så kaldt. 
Tenk at jeg trengte en vegg å sove inntil for å endelig få en rolig natt! gjett om en gubbe som ble fornærmet når ikke han var god nok til det :P

- Når jeg drømmer tar jeg det somregel helt ut. OM jeg drømmer at jeg faller ned et fjell, så hyler jeg på ordentlig, og ikke bare i drømmen. 

Drømmer jeg at jeg sloss med noen, da ligger jeg og slår, sparker og krangler i søvne. 

Jeg sover veldig urolig, og kan ikke huske at jeg noen gang har hatt ei rolig natt. Fatter faktisk ikke at mannen klarer å sove med meg, for selv han våkner når jeg setter igang! MEn hører han barnet som kan hylgrine?? Nei! :P haha

Så kan vi gå over til bilkjøringen min, noe som er et kapittel for seg selv. 

- Jeg sitter alltid og synger for full hals i bilen. 

- Jeg har lange samtaler med bilen min!
- Jeg hat døpt bilen min for Olga. Har syntes den var stygg fra dag 1, og Olga er det styggeste navnet jeg vet om. Bilen er full av faen, og gir meg mange dyre opplevelser! 

- Må alltid fylle tanken før rødlyset kommet, og skulle det til nød komme på sitter jeg og kjefter og slår i bilen og spørr om den er dum... :huh:

- Når eg står i veikryss og prøver å komme meg ut, så kan jeg ta sjangser på å kjøre hvor jeg absolutt burde vente, men jeg kan også stå å vente i eeevigheter hvor det garantert kunne kjørt 3-4 biler ut på veien før bilen faktisk rekker å komme. 

- Jeg hater å ligge bak en bil, selv om den kjører i samme farten som jeg ville gjort. Da kan jeg ofte ta forbikjøring kun for å ligge frems, og da sitter jeg somregel å roper og snakker djevelsk høgt i håp om at bilen skal gå fortere...

- Tja, når jeg er passasjer må jeg alltid sitte på høyre siden. Både i biler, busser, båter osv. Aner ikke hvorfor, men tror jeg er redd for å bli dobbelt så skadet om en kollisjon skulle skje. Selv om høyre kan være like farlig som venstre. Selv i fly, og gud forby om jeg får sete på venstre side. Da ber jeg alltid om å få bytte, ellers kan jeg nesten begynne å grine... Det er tvangstanke det!

Tja, hva mer kan jeg dele..Hmm, joh:

- Når jeg legger kabal MÅ jeg alltid ha essene i rett rekkefølge. Først hjerter, så spar, så ruter så kløver. Hvis ikke får jeg hetta.

- Dassrullen MÅ henge utover. Jeg endrer rullen overalt om den er "feil" vei. Har ei tante som er venstrehendt, og hun har rullen innover. Jeg får fnatt av henne, og hun får fnatt av meg :lol: Driter i om det er hennes hus, for det er til meget stor irritasjon for meg. Tenk, en dassrull!!!

- Når jeg drikker fra glassflaske stikker jeg hull i korken med en spiker. Blir for stort hull om jeg tar av hele korken.

- Skyller glasset tre ganger før jeg drikker vann. Om jeg glemmer meg bort og skyller fire ganger, så må jeg starte på nytt!

- Om jeg har vært på toalettet rett før jeg skal i dusjen, så må jeg vaske hendene grundig og tørke dem godt. Samme når jeg er ferdig i dusjen. Det første jeg gjør når jeg kommer ut, er å vaske hendene :P

- Må allitd pirke på eller med noe. Har jeg et papir i hendene kan jeg banne på at alle kantene er rullet eller opprevet før jeg er ferdig med det. Har jeg ei penn er jeg til stor irritasjon for dem rundt meg, når jeg sitter å klikker driten inn og ut! 

- Klarer ikke å sitte i ro når jeg prater i telefonen. Litt telefonskrekk, så om jeg må prate så går jeg frem og tilbake, klarer å forflytte meg fra ene enden til andre i sofaen i alle mulige slags vinkler, hoppet frem om tilbake over gulvet noen ganger, sklidd ned trappen på rumpa osv. Og om jeg må ta noen kjempeviktige telefoner, da kler jeg på meg og går en tur imens.

Anonymous poster hash: e2f98...57a
Skrevet

Tenker og prater til meg selv på engelsk

Takler ikke skitt på speil, ikke en tannbørste krem flekk en gang, må BORT!

Anonymous poster hash: 86429...228
Skrevet

*jeg hater å snakke i tlf. Også med mannen og annen nær familie. Må øve først

*jeg støvsuger stue,kjøkken, bad og gang minst 3 ganger hver dag

*vasker de samme gulvene en gang hver dag.

*takler ikke pipinga på mikroen så jeg stopper den alltid når det er 1-2 sekunder igjen

*børster senga mi med hendene hver kveld

*sorterer minst ett skap/en kasse/en skuff med klær/leker/kjøkkenutstyr/hobbysaker etc etc hver dag.

*hater øyekontakt og er generelt klønete i sosiale sammenhenger med ukjente folk.

*ler heller enn å gråte, noe som noen ganger blir veeeeeldig feil...

Anonymous poster hash: 2a03b...379

Skrevet

Jeg MÅ ha smør oppå leverposteien (og det må være den firkantede gile boksrn fra gilde)

Og under hvitosten må jeg ha sjokade

Kylling og ris er best med paprika potetgull til.

Skrevet

Det som gjør meg sær er at jeg haaaaater føtter, takler ikke ligge inntill mannen om natta ( det blir for varmt), og ja men ikke minst så er jeg atlfor ærlig.

Anonymous poster hash: c44f4...a6e
Skrevet

Jeg hater tallet 4 og kan f.eks. ikke ta fire smågodt av samme type, 4 tomater på talerken, sitte på sete nr 4 på kino osv..

Jeg har et "kosedyr"/figur fra jeg var liten som jeg må kysse på samme måte hver kveld (munn, nese, munn++..osv)

Om jeg er veldig nervøs for noe så må jeg ve til Gud for å være sikker, for å helgardere meg, selv om jeg anser meg selv for å ikke være religiøs i det hele tatt..

Om en sort katt går over gaten så må jeg spytte ni ganger over hver skulder, fordi jeg ikke husker hvilken skulder man skal spytte over.. Den helgarderingen igjen..!!

Skrevet

Jeg er en 30 år gammel mor som gamer. Som gta og cod. Etter at barnet har lagt seg sitter jeg i stua med xbox-kontrollen i hånda og headsettet på hodet og gamer i vei. Har inntrykk av at det er litt sært til å være en voksen dame ;) Menn liker det da :P

Anonymous poster hash: 43b4b...74c

Skrevet

Jeg elsker å være bæsjetrengt!!
Det er vondt og deilig på en gang, og jeg liker å draaaaa det ut til jeg nesten gjør på meg. Til det punktet hvor leggene begynner å verke litt :P

Anonymous poster hash: e8773...d5a
Skrevet

*jeg hater å snakke i tlf. Også med mannen og annen nær familie. Må øve først

*jeg støvsuger stue,kjøkken, bad og gang minst 3 ganger hver dag

*vasker de samme gulvene en gang hver dag.

*takler ikke pipinga på mikroen så jeg stopper den alltid når det er 1-2 sekunder igjen

*børster senga mi med hendene hver kveld

*sorterer minst ett skap/en kasse/en skuff med klær/leker/kjøkkenutstyr/hobbysaker etc etc hver dag.

*hater øyekontakt og er generelt klønete i sosiale sammenhenger med ukjente folk.

*ler heller enn å gråte, noe som noen ganger blir veeeeeldig feil...

"Liker" at det er så mange av dere som ikke liker å snakke i tlf altså :) . Rart hvor vanlig det er, he he

Skrevet

Det er vondt og deilig på en gang, og jeg liker å draaaaa det ut til jeg nesten gjør på meg. Til det punktet hvor leggene begynner å verke litt :P

Lager du et sånn kjempestønn når du først bæsjer også da? :P

Skrevet

He he, vi folk er rare... Jeg selv bruker stikkpiller selv om jeg fint kan ta tabletter.

Anonymous poster hash: baadc...ca5
Skrevet

Lager du et sånn kjempestønn når du først bæsjer også da? :P

Noen ganger :P

Er ikke seksuelt deilig, forresten :D SÅ sær er jeg ikke.

Skrevet

Jeg rydder i oppvaskmaskinen. Sorterer det som settes inn etter størrelse.

Og så henger jeg opp klesvasken etter hvem plaggene tilhører.

Ellers er jeg ikke så rar, tror jeg..

Anonymous poster hash: 6a4ff...aed
Skrevet

Oi..

* Når jeg løper må jeg telle til 3 på innpust/utpust for å være sikker på at jeg puster dypt nok.

* Lager regler for at jeg må til den og den lyktestolpen før jeg kan roe ned.

* Jeg kan IKKE tas på magen, med mindre jeg ligger på ryggen. Hvis mannen kan komme borti når han holder rundt meg i senga får jeg ikke sove, må flytte på meg så det ikke er noen mulighet.
* Pålegg som er mer enn 2 dager gammelt kan ikke spises

* Post-it lapper (eller andre huskelister) må renskrives, gjerne 2-3 ganger

* Snakker med meg selv (inni meg) og kan avbryte meg selv :-O

* Sjekker mobilen hele tiden, selvom jeg vet det ikke er noe der (mannen blir gal)

* Skal jeg ringe noen viktige (lege, jobb, offentlig osv) må jeg øve først, og hvis de ikke svarer det jeg har tenkt glemmer jeg hva jeg skulle

* Må ha lik vekt når jeg skal bære

* Liker partall, 2 tomatbåter - 4 agurkskiver

* Veier all mat jeg spiser

* Koppene må stå med hanken rett vei i skapet

* Alle varene må stå med strekkoden mot meg på båndet, ellers kræsjer det i hodet mitt

Sikkert mye mye mer også... :-P

Skrevet

Jeg snakker med meg selv

Jeg går ikke på offentlige toeletter inkludert det på jobben. Kniper igjen hele dagen

Jeg vil ikke ha pyntegjenstander i huset, kun til jul og påske

Klesvasken skal henges opp på en spesiell måte og klær i skap skal ha tellekanter

Jeg skrur av musikken i bilen når jeg leter etter hvor jeg skal kjøre

Jag drar ut ALLE stikkontakter når jeg ser at det lyner i horisonten og setter de ikke i igjen før jeg ikke har sett lysglimt på en halv time.

Jeg har plan a, b og c for måter å komme seg ut av huset om det skulle brenne.

Jeg banker 3 ganger på glassvinduet på stekeovnen før jeg åpner den...

Det var det jeg kom på nå...

Anonymous poster hash: 30048...7c2

Skrevet

Jeg rydder i oppvaskmaskinen. Sorterer det som settes inn etter størrelse.

Og så henger jeg opp klesvasken etter hvem plaggene tilhører.

Ellers er jeg ikke så rar, tror jeg..

Anonymous poster hash: 6a4ff...aed

Det gjør jeg også :D

Skrevet

Jeg sover med lyset på om jeg må sove alene en natt, selv om jeg er voksen.

Jeg MÅ dekke bordet på samme måte hver eneste dag (tallerken først, glass til sist osv)

Jeg absolutt hater kino (er det sært?)

Jeg må tråkke med venstrefoten først over dørstokker o.l

Jeg kan ikke tegne hjerter uten å fullføre selve v'en nederst, strekene MÅ møtes/være sammen ellers føler jeg at hjertet blir "tomt" på en måte (!!)

Osv osv

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg kan IKKE kjøpe dasspapir og bind/ob samtidig, uansett om jeg har storhandel. Er redd de ansatte skal tro jeg blør som en slaktet gris!

Sliter også med å kjøpe kondomer, da tror jeg de ansatte tenker at "nå skal hun hjem å ha seg!!!"

Er også flaut å kjøpe kremboks og sjokoladesaus til å ha på is. Er redd de skal tenke at vi bruker mat under akten... :P

Da var jeg ferdig med handlingen. Så kan jeg gå over til selve måltidet:

- Kan ikke spise mat som er blandet. Om det er blandet, må jeg pille ut så jeg får f.eks kjøtt på en plass, potet på en plass, grønnsaker på en plass osv. Smaker jo ikke godt når det er blandet. 

Om jeg spiser yoghurt med tilbehør (f.eks god morgen med nøtter i egen kaup) må jeg spise det også hver for seg. 

Samme gjelder sjokolader og kaker. Jeg spiser lag for lag, IKKE blandet. 

Jeg er godt over 20 år, og jeg krakker fremdeles poteten til meg selv. Synes den har en grusom smak om jeg må spise i store biter og tygge selv. Og poteten spiser jeg kun om vi har mat med saus. La oss si vi skal ha pølser og potet til middag, da kan jeg ikke spise potet om vi ikke har noe saus til. Det blir så tørt og stygt, selv om vi har smør til. Så da sitter jeg og spiser pølse.. Grøss!

- Grandiosaen piller jeg også på. Paprikaen går i søpla, så starter jeg å spise fyllet. Når alt fyllet er spist og jeg sitter med trynet fullt av tomatsaus spiser jeg selve "deigen". Rensker den ifra "skorpa" på pizzabunnen, og spiser den helt tilslutt. Veldig komplisert.

- Har også tvangstanker om tacoen. Der må alt ligge i rett rekkefølge, ellers smaker det ikke godt. Og skulle det itl nød være noe vi manglet, ja da vil jeg ikke ha. Da er alt ødelagt for min del.

Først må jeg ha lefse, så guacamole, kjøttdeig, ost, saus, rømme, paprika, agurk så en HALV boks mais! 

- Spiser jeg bolle piller jeg ut innmaten og spiser alt, før jeg spiser 1-2 tugger av "skallet" så kaster jeg resten.

Så kan vi gå over til sovevaner. 

- Jeg MÅ ha sokker når jeg sover. Da jeg var lita pleide pappa å si at gud kom til å ta beina mine om jeg ikke hadde dem under dyna- siden jeg elsket  å sparke den av meg. Så den dag idag er jeg overbevist om at gud tar beina om jeg ikke har noe over. 

- Jeg må ha noe over hodet når jeg sover. Ellers blir jeg så kald på ørene, og det er ubehagelig. Sover med 4 puter.  Ene mellom beina, ei bak ryggen, ei under hodet og den siste over hodet. Så lager jeg meg et lite pusterom mellom dyna og puta så munnen akkurat får litt oksygen.

- Før vi flyttet hadde vi ei 150 seng som sto midt på romgulvet, ikke noe vegger på min eller mannens side. Jeg knødde som bare juling, og ofte ble han både gul og blå av at jeg herjet villmann i søvne. Så flyttet vi, og bestemte oss for å kjøpe 180-seng for å få bedre plass. I nyhuset står sengen inntil en vegg, og jeg ga klar beskjed om at jeg ville sove innerst. Så nå ligger jeg knødd inntil veggen, tar nok ikke mer enn 40-50 cm- imotsetning til før da jeg tok hele senga. Og nå angrer mannen på kjøpet, og ønsker at vi beholdt den gamle senga på 150 cm så det ikke ble så kaldt. 

Tenk at jeg trengte en vegg å sove inntil for å endelig få en rolig natt! gjett om en gubbe som ble fornærmet når ikke han var god nok til det :P

- Når jeg drømmer tar jeg det somregel helt ut. OM jeg drømmer at jeg faller ned et fjell, så hyler jeg på ordentlig, og ikke bare i drømmen. 

Drømmer jeg at jeg sloss med noen, da ligger jeg og slår, sparker og krangler i søvne. 

Jeg sover veldig urolig, og kan ikke huske at jeg noen gang har hatt ei rolig natt. Fatter faktisk ikke at mannen klarer å sove med meg, for selv han våkner når jeg setter igang! MEn hører han barnet som kan hylgrine?? Nei! :P haha

Så kan vi gå over til bilkjøringen min, noe som er et kapittel for seg selv. 

- Jeg sitter alltid og synger for full hals i bilen. 

- Jeg har lange samtaler med bilen min!

- Jeg hat døpt bilen min for Olga. Har syntes den var stygg fra dag 1, og Olga er det styggeste navnet jeg vet om. Bilen er full av faen, og gir meg mange dyre opplevelser! 

- Må alltid fylle tanken før rødlyset kommet, og skulle det til nød komme på sitter jeg og kjefter og slår i bilen og spørr om den er dum... :huh:

- Når eg står i veikryss og prøver å komme meg ut, så kan jeg ta sjangser på å kjøre hvor jeg absolutt burde vente, men jeg kan også stå å vente i eeevigheter hvor det garantert kunne kjørt 3-4 biler ut på veien før bilen faktisk rekker å komme. 

- Jeg hater å ligge bak en bil, selv om den kjører i samme farten som jeg ville gjort. Da kan jeg ofte ta forbikjøring kun for å ligge frems, og da sitter jeg somregel å roper og snakker djevelsk høgt i håp om at bilen skal gå fortere...

- Tja, når jeg er passasjer må jeg alltid sitte på høyre siden. Både i biler, busser, båter osv. Aner ikke hvorfor, men tror jeg er redd for å bli dobbelt så skadet om en kollisjon skulle skje. Selv om høyre kan være like farlig som venstre. Selv i fly, og gud forby om jeg får sete på venstre side. Da ber jeg alltid om å få bytte, ellers kan jeg nesten begynne å grine... Det er tvangstanke det!

Tja, hva mer kan jeg dele..Hmm, joh:

- Når jeg legger kabal MÅ jeg alltid ha essene i rett rekkefølge. Først hjerter, så spar, så ruter så kløver. Hvis ikke får jeg hetta.

- Dassrullen MÅ henge utover. Jeg endrer rullen overalt om den er "feil" vei. Har ei tante som er venstrehendt, og hun har rullen innover. Jeg får fnatt av henne, og hun får fnatt av meg :lol: Driter i om det er hennes hus, for det er til meget stor irritasjon for meg. Tenk, en dassrull!!!

- Når jeg drikker fra glassflaske stikker jeg hull i korken med en spiker. Blir for stort hull om jeg tar av hele korken.

- Skyller glasset tre ganger før jeg drikker vann. Om jeg glemmer meg bort og skyller fire ganger, så må jeg starte på nytt!

- Om jeg har vært på toalettet rett før jeg skal i dusjen, så må jeg vaske hendene grundig og tørke dem godt. Samme når jeg er ferdig i dusjen. Det første jeg gjør når jeg kommer ut, er å vaske hendene :P

- Må allitd pirke på eller med noe. Har jeg et papir i hendene kan jeg banne på at alle kantene er rullet eller opprevet før jeg er ferdig med det. Har jeg ei penn er jeg til stor irritasjon for dem rundt meg, når jeg sitter å klikker driten inn og ut! 

- Klarer ikke å sitte i ro når jeg prater i telefonen. Litt telefonskrekk, så om jeg må prate så går jeg frem og tilbake, klarer å forflytte meg fra ene enden til andre i sofaen i alle mulige slags vinkler, hoppet frem om tilbake over gulvet noen ganger, sklidd ned trappen på rumpa osv. Og om jeg må ta noen kjempeviktige telefoner, da kler jeg på meg og går en tur imens.

Anonymous poster hash: e2f98...57a

Hahaha ;D

Anonymous poster hash: 35242...e6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...