Gå til innhold

Hva gjør DEG litt sær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du en "greie" som andre kanskje syntes er litt sært? 

Jeg har !

- Jeg HATER å ta i mat
- Jeg hater å bli våt på henda... (vasker hendene altså)
- Jeg liker best å se filmer jeg har sett før
- Jeg klarer ikke spise mat jeg ser er et dyr. F.eks en hel kylling som står på bordet
- Jeg takler ikke at ting ligger delvis utenfor bordet.. Dette har jeg fått nok av tyn for av blant annet pappa:P Jeg går på do, kommer tilbake, så ligger ALLE ting litt på kanten:P

Lista er sikkert mye lengre.. 

Skrevet

Jeg samler på utstoppede dyr, noe som mine dyreværnsvenner synes er horribelt ;)

Skrevet

Jeg samler på utstoppede dyr, noe som mine dyreværnsvenner synes er horribelt ;)

æsjamei...

Skrevet

Jeg skjærer opp rått kjøtt og rå fisk med kniv og gaffel... Klarer ikke ta i det! Å etter at jeg har spylt av kniven jeg brukte, må vasken skures :D

Skrevet

Ja. Hvor skal man begynne?

For det første snakker jeg til meg selv. Ikke rent lite.

Alt fra små kommentaren, til diskusjoner iblant.

Når jeg går inn på bussen, så MÅ jeg sitte på det første ledige setet jeg ser. Selv om jeg egentlig ikke har lyst å sitte der. Aner ikke hvorfor. Da er det liksom min plass, og det må jeg bare godta :P

Jeg klarer ikke bli våt/kald/varm på kun en hånd, og ikke den andre. Eller ett ben og ikke det andre.

Symmetrien blir feil. Hvis jeg for eks får kald snø på én hånd, så må jeg alltid litt diskre få litt snø på andre hånden, sånn at det er likt.

Jeg må plukke av paprikaen på Grandiosa, men nekter å kjøpe den uten paprika.

(Til stor irritasjon for enkelte)

Hvis jeg tar på blomster, selve bladene, så må jeg alltid vaske hendene etterpå fordi jeg innbiller meg at jeg har gift på fingrene. Dette stammer fra mormors hus hvor det var fullt av blomster, og jeg fikk ikke lov å ta på dem. Hun sa de var giftige. Sikkert fordi det skremte meg nok til at jeg holdt meg unna.

Den dag i dag er jeg skeptisk.

Jeg elsker jordbær og jordbærsyltetøy. Men jordbæris får meg til å grøsse.

Mister jeg et salathode i gulvet så sier jeg unnskyld, og hvis jeg skulle være så uheldig å miste en leke i gulvet, så får jeg oppriktig dårlig samvittighet. Spesielt hvis det er bamser. Av uviss grunn så blir øynene så mye mer triste etter de har fått en dunk, eller falt ned en trapp.

Jeg tror på spøkelser.

Jeg føler behov for å understreke at jeg ikke går på medisiner, har verge og/eller bor med menn i hvite frakker. Ellers i hverdagen er jeg ganske normal.

Skrevet

Jeg kan ikke fordra å bli "kost" med. Ingen stryking eller slikt. Får helt frysninger og blir kjempe irritert !

Ha ha, høres ikke jeg koselig ut ? ;):P

Anonymous poster hash: 0d692...86d

Skrevet

Når jeg går inn på bussen, så MÅ jeg sitte på det første ledige setet jeg ser. Selv om jeg egentlig ikke har lyst å sitte der. Aner ikke hvorfor. Da er det liksom min plass, og det må jeg bare godta :P

Jeg klarer ikke bli våt/kald/varm på kun en hånd, og ikke den andre. Eller ett ben og ikke det andre.

Symmetrien blir feil. Hvis jeg for eks får kald snø på én hånd, så må jeg alltid litt diskre få litt snø på andre hånden, sånn at det er likt.

Hvis jeg tar på blomster, selve bladene, så må jeg alltid vaske hendene etterpå fordi jeg innbiller meg at jeg har gift på fingrene. Dette stammer fra mormors hus hvor det var fullt av blomster, og jeg fikk ikke lov å ta på dem. Hun sa de var giftige. Sikkert fordi det skremte meg nok til at jeg holdt meg unna.

Mister jeg et salathode i gulvet så sier jeg unnskyld, og hvis jeg skulle være så uheldig å miste en leke i gulvet, så får jeg oppriktig dårlig samvittighet. Spesielt hvis det er bamser. Av uviss grunn så blir øynene så mye mer triste etter de har fått en dunk, eller falt ned en trapp.

Jeg tror på spøkelser.

Jeg føler behov for å understreke at jeg ikke går på medisiner, har verge og/eller bor med menn i hvite frakker. Ellers i hverdagen er jeg ganske normal.

Haha, det med symmetrien gjør jeg og !!

Til og med hvis jeg dunker handa inni bordet f.eks, må jeg dunke litt i den andre også :D Godt jeg ikke er alene, haha

Skrevet

Jeg tror på spøkelser.

Til og med hvis jeg dunker handa inni bordet f.eks, må jeg dunke litt i den andre også :D Godt jeg ikke er alene, haha

Haha, uff det gjør jeg også! 

Jeg husker en venninne slo meg lattermildt på låret en gang, og jeg automatisk slo meg på det andre låret.

Vanskelig å svare på spørsmålet " Hvorfor slo du deg selv?"

Og så ser det jo rimelig pussig ut.

Skrevet

Jeg orker heller ikke å bli "kost" med. Hahaha. Til mannens store ergrelse, siden han er en skikkelig kosemann. Han kan stoppe meg for å ta seg en klem, og da bare står jeg der og venter til han er ferdig. Jeg har sluttet å stritte i mot, siden det på en måte sårer han litt. Hehe, uff. Men jeg synes det er vanvittig kjedelig og tidssløsende.

Og jeg klarer ikke å ta på avispapir. Men jeg har blitt bedre med åra. Før hentet jeg posten med oppvaskhansker på meg.

Jeg klør meg alltid i hodet eller i ansiktet, samme hva jeg driver med. Jeg har oppdaget at det gjør mamma også. :)

Anonymous poster hash: f0e68...e47
Skrevet

Har litt av det samme, hater for mye nærhet av det motsatte kjønn og er SKIKKELIG dårlig på å vise følelser...

Klarer ikke si "glad i deg" muntlig til en mann, og grøsser av å tenke på å måtte si JEG EØSKER DEG !

brrrrrrrrr

- Takler ikke å bæsje "foran" andre, DVs kun i samme hus med barn, ex og søster. Har jeg venner og i allefall GUTTEbesøk så holder jeg meg. Tør ikke slippe en fjert på do engang (brak i dass).

Er redd for stanka etterpå (den er jo grusom).. så blir sykt oppblåst og dermed i dårlig humør av å ha folk på besøk over lengre tid =/

Går heller på dass på kjøpesenteret eller jobb liksom...

hadde besøk av en gutt en gang og lata som jeg skulle på butikken, (egentlig så sendte jeg sms til exen og Styrta inne der for å drite ut dassen hans =/ )

haha -slitsomt

Anonymous poster hash: 2a2d2...a29
Skrevet

Jeg tror på spøkelser.

Haha, uff det gjør jeg også! 

Jeg husker en venninne slo meg lattermildt på låret en gang, og jeg automatisk slo meg på det andre låret.

Vanskelig å svare på spørsmålet " Hvorfor slo du deg selv?"

Og så ser det jo rimelig pussig ut.

Ikkesant hahaa. Hadde en venninne på barneskolen som visste om det, og hun drev å prikket meg hardt på den ene armen hele tiden, for hun likte så godt å se at jeg da måtte ptikke meg på den andre og :P

Skrevet

Jeg takler ikke å få melk på fingrene/hendene. Tørker heller spy enn ett veltet melkeglass.

Hater det når andre enn mannen vil gi en klem eller klapp på skulder o.l. blir helt stiv og vet ikke hva jeg skal gjøre meg hen.

Bruker ikke offentlige toaletter. No way no how.

Tisser ikke ute. Var på isbre tur en gang. 11 timer ferd i bil fra den ene hytta til den neste. Det var fælt.

Må fylle diesel før reserve tank lyset kommer på.

Skrevet

Hvis jeg begynner å følge med på et tv-program hvor man skal kåre en vinner, feks Masterchef, så må jeg alltid google hvem som vinner etter første programmet. Hater å se på norske serier, fordi da klarer jeg ikke alltid finne vinneren på forhånd.

Skrevet

Hvis jeg begynner å følge med på et tv-program hvor man skal kåre en vinner, feks Masterchef, så må jeg alltid google hvem som vinner etter første programmet. Hater å se på norske serier, fordi da klarer jeg ikke alltid finne vinneren på forhånd.

Er du sånn som leser siste siden i bøker først også?:P

Skrevet

Ah det gjør jeg også. Tålmodighet eier jeg ikke!

Skrevet

Må si jeg kjenner igjen med at det må være likt på begge sider. Tråkker jeg feks på en litt stor stein så den kjennes gjennom skoen, må jeg tråkke på en like stor stein med det andre beinet på akkurat samme sted som den andre steinen traff. Går som regel med blikket i bakken når jeg går på tur. Det samme med røtter i skogen feks.

Kan ikke tråkke på streker eller kumlokk. Fliser på gulv er noe annet, der kan jeg seeeelvfølgelig tråkke på strekene.

Fordrar ikke "kluss" på post-it. Hvis noen klusser, tar jeg den ned og skriver en ny lapp. Mange på jobben som har det moro med det ;)

Skrevet

Er du sånn som leser siste siden i bøker først også?:P

Hehe, man skulle nesten trodd det, men gjør ikke det :) Kun "dårlige" tv-serier ;)

Gjest meg&mini
Skrevet

Jeg liker best å se filmer jeg har sett før.

Kan heller ikke spise dyr som ser ut som dyr;)

Jeg må også vite hvem som vinner eller hvem ungkarskvinnen valgte osv.

Jeg kan også skumlese gjennom hele handlingen før jeg skal se en ny film. Er ikke alltid jeg gjør dette, men som regel hvis filmen er skummel. Hater skumle filmer!

Jeg lukter på ting, feks hvis jeg har vasket stekepannen, lukter jeg på den etterpå. Lukter den fortsatt fra middagen vasker jeg den som regel engang til:p

Er jeg på besøk hos andre liker jeg å titte i kjøleskapet. Jeg aner ikke hvorfor, for jeg bryr meg ikke om hva som faktisk er inni.

Jeg brekker meg altfor lett, men jeg spyr aldri.

Hvis jeg finner noe ekkelt i maten, brekker jeg meg og jeg må faktisk kaste den i søpla. Den kan ikke ligge på tallerkenen eller ligge gjemt under en serviettt. Den må kastes! Ved ekle ting mener jeg fiskebein, hard paprikabit, brun mais.

Dette gjelder ikke hår, da kaster jeg alt på tallerkenen og matlysten er så godt som borte.

Dette var noen av mine særheter, ellers er jeg perfekt;p

Gjest meg&mini
Skrevet (endret)

Må si jeg kjenner igjen med at det må være likt på begge sider. Tråkker jeg feks på en litt stor stein så den kjennes gjennom skoen, må jeg tråkke på en like stor stein med det andre beinet på akkurat samme sted som den andre steinen traff.

Haha, det er som å lese om seg selv!

Endret av meg&mini
Gjest Anybody
Skrevet

Prater til og med meg selv.

Om jeg nå kaste noe i søpla vil jeg helst kaste to ting så ene ikke blir alene i søpla.

Syntes syd på bamser og leker om de slår seg.

Bretter ut legobena når eng rydder Lego, virker slitsomt å ligge i en kasse med bøyde ben..

Så har jeg jo tourettes, så lager jo en del lyder.

Jeg piller på mine tær...

Skrevet

Jeg kom på en til. Jeg takler ikke å se filmer basert på bøker jeg har lest, men så MÅ jeg se dem allikevel. Og så irriterer jeg meg hele tiden over alt de har endret.

Skrevet

Ting folk synes er sært ved meg:

Jeg drikker aldri alkohol til mat, liker det ikke. Og hvis jeg en sjelden gang drikker (typ ute på byen), så kan jeg ikke spise. Da blir jeg trøtt og kvalm og må dra hjem.

Jeg hater å snakke i telefonen - svetter og stammer og ønsker meg et hull i jorda.

Jeg sier alltid 4-5 feile navn før jeg kommer til det rette. Slitsomt og tidkrevende.

Flere ganger om dagen må jeg dra huden under øynene litt ned slik at jeg får luft inn i øynene. PÅ begge øynene selvsagt, slik at jeg får like mye luft i begge øynene :)

Skrevet

Må si jeg kjenner igjen med at det må være likt på begge sider. Tråkker jeg feks på en litt stor stein så den kjennes gjennom skoen, må jeg tråkke på en like stor stein med det andre beinet på akkurat samme sted som den andre steinen traff.

Haha, det er som å lese om seg selv!

HAHA ikkesant. Irriterer meg over akkurat det der selv. Steiner, eller heller, grusomt.. blir jo gåenes helt rart, for å gå "symetrisk" lol

Skrevet

Trudde eg var sær, men eg ser at her fins mykje særare menneske enn meg her inne ;)

Skrevet

Ting folk synes er sært ved meg:

Jeg drikker aldri alkohol til mat, liker det ikke. Og hvis jeg en sjelden gang drikker (typ ute på byen), så kan jeg ikke spise. Da blir jeg trøtt og kvalm og må dra hjem.

Jeg hater å snakke i telefonen - svetter og stammer og ønsker meg et hull i jorda.

Jeg sier alltid 4-5 feile navn før jeg kommer til det rette. Slitsomt og tidkrevende.

Flere ganger om dagen må jeg dra huden under øynene litt ned slik at jeg får luft inn i øynene. PÅ begge øynene selvsagt, slik at jeg får like mye luft i begge øynene :)

Jeg er heller ikke fan av alkohol til mat. Eller alkohol og mat sammen generelt. Man blir jo så himla mett av bare drikken. Mat  i tillegg gjør jo at jeg føler meg STAPPA: 

Jeg har også telefonskrekk.. =(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...