Gå til innhold

Går dette an? Studier og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar opp en eksamen nå i November, hvis jeg består - kan jeg da starte studier i Januar og gå ut i permisjon i slutten av Mars, går dette an? Har termin 11 April. Blir å motta noe foreldrepenger, men det er ikke stort! Max 12-13 000 kr. Hadde planer om å starte studier i august 2014, men så er jeg gravid nå da.. Går det an å studere i permisjonstiden mens man mottar foreldrepenger? Takk for svar. 

Anonymous poster hash: 1c41c...3a9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke helt sikker, men tror ikke man kan studere mens man er i permisjon.

Anonymous poster hash: 83bfe...fc2

Skrevet

Hva man gjør når man er i permisjon har vel ikke noe å si? Så lenge man ikke jobber da såklart å går foreldrepenger samtidig. Man kan jo f.eks dra til syden å være vekke i hele permisjonen om man vil. Er man sykemeldt der i mot kan man verken studere eller reise osv med mindre annet er avtalt..?!

Mange studenter som får barn. De slutter ikke å studere av den grunn. Sett mange med barnevogn bakerst i lesesalen f eks :) og noen har med seg litt større barn som sitter å tegner etc. Men man kan kanskje ikke motta studoelån/stipend samtidig som foreldrepenger?!

Vet ikke noe om dette sånn egentlig hehe.. ! Men det står vel noe på sidene til nav!

Skrevet

Du kan studere mens du får foreldrepenger. Du kan også få fødselsstipend av Lånekassen selv om du studere. Det betyr at du ikke må betale tilbake noe :) men du må ha studert i minst 6 mnd før fødsel. Stipend blir gitt etter hvor mange studiepoeng du tar.

Anonymous poster hash: 563a9...0cc

Skrevet

Du kan studere så mye du vil selv om du får foreldrepenger og/eller støtte fra lånekassen. Men du må ha hatt krav på støtte fra lånekasen seks mnd. før du får barnet for å få støtte derfra i permisjon. Men om du studerer/tar opp fag nå, så har du vel det, og da vil du jo oppfylle kravene :)

Anonymous poster hash: 50b86...300

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...