Gå til innhold

Naboen ødela mye av bursdagsselskapet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde ettårsdag på søndag og hadde invitert naboene og barna siden vi har barn på samme alder og alltid en hyggelig tone når vi sees i oppgangen (vi var også med på bursdag hos dem i sommer).

Men det hele ble så flaut at jeg får vondt i magen.

Fra hun og barna kom inn gangen var det bare negativt. 

Det var sånne små stikk som; åh, her var det mye finere enn hos oss, ja, du har jo tid til å rydde og vaske", når hun så kakene; "Ikke noe Toro her vel?" og når datteren vår åpnet pakker med fine gaver satt hun å rullet med øynene.

Hun svarte surt til de andre gjestene, kjeftet på ungene og når de hadde gått kom svigermor bort til meg med store øyene og lurte på hva i alle dager som gikk av henne.

Ja, huset var gullende rent fordi jeg hadde planlagt en avspasseringsdag for å få tid (og guri, det var på tide!), kakene var fra grunnen av fordi svigerfar har matallergi og ting må være fritt for nøtter og melk og ja, datteren vår fikk mye fint og vi er utrolig takknemlig for alt hun fikk fordi vi har ikke så god råd til skikkelig ulltøy og uteklær.

Hva er det med folk? :(

Anonymous poster hash: f1e3b...afb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun var vel sjalu da.

Anonymous poster hash: 4f40a...d25

Skrevet

Misunelse og ikke evnen til å glede seg på andres vegne tydeligvis. Hun var tydeligvis skikkelig misunelig på deg fordi du fikk til noe som hun ønsker (tydeligvis).

Hev deg over det. Du tok fri for å bake og lage til - noe som viser at du bryr deg. Jeg gjør det samme og kommer til å fortsette med det.

Har også fått noen slike stikk fra andre foreldre når jeg har hatt bursdag for guttungen. Som for eksempel:

- Vi har det alltid hjemme - ja klart dere kan ha det hjemme, dere som har så stor plass. Nei, vi har det hjemme fordi guttungen vil det selv. Han vil ikke ha bursdag på lekeland eller andre plasser.

- Oi, her var det rent, jobber ikke du 100% stilling?? - ja, fordi mannen tok med guttungen ut slik at jeg kunne vaske, siden jeg liker å ha det rent når vi får besøk, selv om stua ser bomba ut etter 10 barn i 2 timer

- Bruker du ikke Toro kake/ Møllerens kake - nei jeg liker ikke å bruke halvfabrikat pga. min nøtteallergi. Kjekt om jeg får anfall av å bake kake da.......... Dessuten smaker jo hjemmelaga kaker 10000 ganger bedre. Og siden jeg ikke kan spise nøtter eller hvetemel, må jeg bake fra grunnen av.

Anonymous poster hash: 9dd16...0f0
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere må forklare at dere vasker, baker kake fra grunnen av osv. Er ikke det helt vanlig?

Ikke tenk på de smålige damene som kommenterer det. Det er de som har et problem. Ikke dere.

Anonymous poster hash: 345a2...7d2
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere må forklare at dere vasker, baker kake fra grunnen av osv. Er ikke det helt vanlig?

Ikke tenk på de smålige damene som kommenterer det. Det er de som har et problem. Ikke dere.

Anonymous poster hash: 345a2...7d2

Tydeligvis ikke vanlig i de bursdagene guttungen har vært i. For der har de beklaget litt støv i krokene, og der har vært støv, og at ikke kakene er helt fra bunnen av, men halvfabrikat. Så i "vennegjengen" til guttungen er det kun vi som har bursdag hjemme og baker fra bunnen av. Og vi tar hensyn til alergikere, siden jeg er en selv og vet hvordan det er å ikke kunne spise det som blir servert, men måtte ta med seg hele tiden.

Anonymous poster hash: 9dd16...0f0

Skrevet

Hadde tatt det som komplimanger jeg :). Jeg ville ikke tro det var misunnelse, men heller erlig beundring.

Anonymous poster hash: 84c10...90b
Skrevet

Hadde tatt det som komplimanger jeg :). Jeg ville ikke tro det var misunnelse, men heller erlig beundring.

Da må jeg ærlig innrømme at jeg foretrekker beundring uten sur galle og sarkasme ;)

HI

Skrevet

Da må jeg ærlig innrømme at jeg foretrekker beundring uten sur galle og sarkasme ;)

HI

Jeg hørte jo ikke hvordan hun sa det, men jeg vet med meg selv at jeg er veldig flink til å tolke slike ting positivt selv om det ikke nødvendigvis er slik ment. Det gjør livet mye enklere.

Skrevet

Tydeligvis sjalu ja. Skal jeg være helt ærlig så kan jeg også kjenne på den følelsen når jeg kommer til folk med store, pene hjem. Fordi vi selv bor trangt og ønsker oss noe større. Men å kritisere og komme med spydigheter holder jeg meg for god for. Det er ikke andres feil at jeg er misfornøyd med mitt eget. Og innerst inne vet jeg at jeg ikke har noe å klage over, det finnes folk som faktisk har lite, ikke bare ønsker seg mer slik som meg. (sånn, der fikk jeg meg en smekk på baken også ;) )

Skrevet

Hadde tatt det som komplimanger jeg :). Jeg ville ikke tro det var misunnelse, men heller erlig beundring.Anonymous poster hash: 84c10...90b

Da må jeg ærlig innrømme at jeg foretrekker beundring uten sur galle og sarkasme ;)HIAnonymous poster hash: f1e3b...afb

Jeg hørte jo ikke hvordan hun sa det, men jeg vet med meg selv at jeg er veldig flink til å tolke slike ting positivt selv om det ikke nødvendigvis er slik ment. Det gjør livet mye enklere. Anonymous poster hash: 84c10...90b

Men blir ikke det som å lure seg selv?

Anonymous poster hash: 018f9...b8a

Skrevet

Hadde tatt det som komplimanger jeg :). Jeg ville ikke tro det var misunnelse, men heller erlig beundring.Anonymous poster hash: 84c10...90b

Da må jeg ærlig innrømme at jeg foretrekker beundring uten sur galle og sarkasme ;)HIAnonymous poster hash: f1e3b...afb
Jeg hørte jo ikke hvordan hun sa det, men jeg vet med meg selv at jeg er veldig flink til å tolke slike ting positivt selv om det ikke nødvendigvis er slik ment. Det gjør livet mye enklere. Anonymous poster hash: 84c10...90b

Det kan du godt si, men hva så. Hvis noen kommenterer at det er rent og kakene laget fra bunnen av så ser jeg på det som noe positivt selv. Om den som sa det ikke egentlig var enig i det så har hun/han i det minste sett at det var rent osv.

Skrevet

Det kan du godt si, men hva så. Hvis noen kommenterer at det er rent og kakene laget fra bunnen av så ser jeg på det som noe positivt selv. Om den som sa det ikke egentlig var enig i det så har hun/han i det minste sett at det var rent osv.

Heheh, det er jo helt sant! (vi skulle alle ha vært mere sånn som deg, go sett ting fra den posetive siden og ikke den negative: ) Det er jo bare helt fint og bra at du har laget kake fra bunnen av og vasket før selskapet! :) 

Dama har det desverre ikke helt bra med seg selv slik jeg tolker det. Og er veldig bitter :-/ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...