Gå til innhold

inspirert: barn i bånd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om dette?

Anonymous poster hash: 5c4a3...cdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva tenker du på da eksakt?mine er på løpebånd i hagen når de er ute og lufter seg.men ikke vær redd,bandene sitter løse rundt halsen deres og de har det ikke vondt...!

Anonymous poster hash: c3b55...809
Skrevet

Jeg har sett barn i "bånd" i disneyworld og steder det er veldig tette folkemengder. Vet ikke helt hva jeg synes om det...

Anonymous poster hash: c0e7f...82d
Skrevet

Tenker at det kan være greit om man har 4barn under 3år, eller at det er mange folk der man er..

Vet om folk som har hatt bånd på barna når de er på flyplasser osv.. virker ganske praktisk da. Jeg har en gutt som nekter å holde hånda, så et bånd hadde sikkert vært greit. :)

Ville ikke brukt bånd på et barn på en vanlig butikkrunde liksom.. Da bør man gå i seg selv, og finne ut hvorfor barnet må gå i bånd...

Anonymous poster hash: d806e...a54
Skrevet

Barnehagen her bruker forresten bånd på de når de er på bytur eller går langs veien.. Er det like ille? Det er jo da for de er så mange og de løper i alle retningene..

Anonymous poster hash: d806e...a54
Skrevet

Tror det kommer litt an på hvor man er for det første og hvordan ungen er. Niesen min er ei som virkelig burde være i bånd, hun stikker av før du vet ordet av det og det hadde jo vært skrekken mitt i en folksom by med trafikk rundt. Jenta vår kan gå "løs" ettersom hun er veldig usikker i sentrum og langs veiene. Men hadde hun vært som niese hadde jeg muligens vurdert "bånd". De er begge 3 år.

Skrevet

Det kommer an på. Små rabagaster i store uoversiktlige folkemengder kan fort gå seg bort. Jeg tenkte faktisk på bånd selv når vi var i "syden", jeg har nemlig helt angst for kidnapping (tenker på Madeleine saken). Og jenta mi er turbo :)

Men det ble aldri noe av (heldigvis). Her hjemme har jeg aldri sett unger i bånd, faktisk...

Skrevet

Tenkte på artikkelen i Adresseavisen idag... har forståelse for at barnehage bruker bånd men de holder i båndet og sitter ikke fast slik barnet i artikkelen.

Selv synes jeg ikke noe om det.

Hi

Skrevet

Tenkte på artikkelen i Adresseavisen idag... har forståelse for at barnehage bruker bånd men de holder i båndet og sitter ikke fast slik barnet i artikkelen.

Selv synes jeg ikke noe om det.

Hi

Har du lenke? eller er den kun i papirutgaven?

Anonymous poster hash: c0e7f...82d

Skrevet

Vi hadde sånn ape-ryggsekk der halen på apa var et bånd. Mesteparten av yiden var halen godt pakket i sekken, men når vi var på farlige steder var den gull verdt. Vi kjøpte den da gutten vpr var 15.mndr, turborask og uten hemninger, og vi skulle fly og besøke svigerforeldene mine. Når båndet var i bruk, var det rundt handa som holdt guttens hand. Så hvis han rev seg løs, var det fysisk mulig å redde livet på ham, før han slengte seg forran en bagasjevogn. Enkelte folk løper som hodeløse høns på flyplasser, og hadde nok både kjørt over og trampet ihjel en liten ettåring før de la merke til ham. Så ja... jeg er helt for bruken av bånd, der det er nødvendig. De professorene som snakker om passivisering av barna har nok ikke hatt barn selv. I tillegg klarer jeg ikke forstå hvordan en smårolling skal være mer passivisert ved å ha et bånd som sikkerhet heller enn å være godt plantet og fastlenket i barnevogn.

Skrevet

Jeg har sett det, og hadde ikke sagt nei til å bruke det selv, f.eks på et fullt kjøpesenter på en Lørdag.. 

Skrevet

Hadde vi hatt flere barn av den typen ene datteren vår er, hadde det ikke bare vært lurt med bånd, men høyst nødvendig:)

Hun stakk av så snart hun fikk en sjans i alderen 1-3 år og vi måtte være 100 % oppmerksomme på henne hele tiden.

Jeg ser ikke den store forskjellen på at et barn går i bånd (eller sele som jeg ser for meg) eller at de må holde hånden eller sitte i vogn når man er på reis.

Men for en snartur på nærbutikken ser jeg ikke nytten ;)

Skrevet

I England er det veldig vanlig med slike bånd..

Skrevet

Jeg tenker at på flyplass etc kommer jeg til å bruke sele og fleksibånd m hanefot på tvillingene, akkurat som på bikkjene.

Anonymous poster hash: 6fe1a...db4
Skrevet

Jeg pleide å feste ett langt skjerf i buksehempen til sønnen min om vi var på veldig befolkede steder når han var mindre. Folk så gjerne skikkelig rart på meg da :P Men han kunne finne på å løpe avgårde vant som han er med å "løpe fritt på bygda", så da var det skjerfet i buksehempen gull verdt :)

Anonymous poster hash: d3875...7a0
Skrevet

Har sett det i store folkemengder og det ser kjekt og trygt ut. Er det mange nok mennesker og barnet sliter seg løs så kan det være et skikkelig stort problem :(

Skrevet

Jeg så en bestemor (jeg tror i hvert fall det var en bestemor), som hadde en gutt jeg vil tippe var rundt 8 år i bånd, i byen. Det var en sele da... Det var ikke mye folk, og det virket som om han selv likte det. Han var som en hund, vimset frem og tilbake, dro i båndet osv... 

Jeg har sett andre også i bånd, og synes det virker litt for lettvint. Jeg synes ikke noe om det. Det er trygghet for barnet å holde i hånda. Men nå har jeg ingen barn som stikker av, og kanskje jeg hadde sett annerledes på det da. 

Anonymous poster hash: a1c16...1d1
Skrevet

Jeg så en bestemor (jeg tror i hvert fall det var en bestemor), som hadde en gutt jeg vil tippe var rundt 8 år i bånd, i byen. Det var en sele da... Det var ikke mye folk, og det virket som om han selv likte det. Han var som en hund, vimset frem og tilbake, dro i båndet osv... 

Jeg har sett andre også i bånd, og synes det virker litt for lettvint. Jeg synes ikke noe om det. Det er trygghet for barnet å holde i hånda. Men nå har jeg ingen barn som stikker av, og kanskje jeg hadde sett annerledes på det da. 

Anonymous poster hash: a1c16...1d1

Ja, Gud forby om noe skulle være lettvint!

Skrevet

Tenker at det er greit på små barn som ellers hadde vore festa i vogn, og på barn med særskilte utfordringar. Då aukar bandet friheten, i staden for å vere begrensande.

På barn over vognalder synes eg generelt at dei burde vere mulig å halde kontroll på utan å ha dei i band.

Skrevet

på mellomste brukte vi sele når vi var i byen og dyreparken. for han var overalt når han først begynte å gå

Skrevet

Jeg var i bånd da jeg var liten, hehe :P da brukte de det på meg når vi var ute å reiste osv.. Trengte ikke å være så stappafult med folk eller. Jeg tror jeg likte det, eller hadde hvertfall ikke noe i mot det. Siden da kunne jeg dra litt hvor jeg ville osv. Og slapp å holde de i hånda. 

Nå har jeg ingen barn enda, men om jeg får et barn som var slik som meg. (Plutselig borte i løpet av et sekund) så kommer jeg nok også til å bruke et slikt bånd (tror jeg.) jeg har iallefall ikke noe negativt å si om det. Så lenge det funker for de som bruker det, så har jeg ingen ting å si på det jeg :) 

Skrevet

Jeg bruker bånd eller sele som det faktisk er, når vi er på bilrace. Det er masse folk, bilder over alt og lett for en på 22 mnd å vri hånden ut av min hånd. Og det er ikek aktualet å ha han sittende i vognen hele tiden. Han elsker å være med å se familien kjøre race, og sikkerhet er det viktigste for meg så da får helelr bare se rart på meg eller tro jeg er lat. Jeg vil heller ha rare blikk enn en overkjørt unge.  Men ut på tur i skog, på butikken osv er det ikke nødvendig.

Anonymous poster hash: 07a78...7c6
Skrevet

Hadde jeg kommet på det hadde jeg uten tvil brukt det på eldste!

Han ble kjempe stresset når vi var plasser med mye folk, og da stakk han... mistet jeg blikket fra han ett halvt sekund var han borte.

Har hatt leteaksjon etter han mange ganger både på Gardermoen, oslo s, div kjøpesenter osv osv

Er helt forferdelig følelse, og han var aldri med med mindre han måtte. (Det er han fortsatt ikke, men nå er han så stor at dersom han stikker får jeg ikke panikk, jeg lar han springe og ringer han etterpå... :P )

Men det med å ha han i bånd falt meg liksom ikke inn før han var blitt stor, da var det noen som kommenterte det.

Klasket meg i hodet og tenkte på hvor mye stress og frustrasjon jeg kunne unngått med det! ;)

Anonymous poster hash: c3c0e...64b

Skrevet

I spesielle situasjoner synes jeg det er greit. Vi har brukt det f.eks ved mellomlanding i Bangkok uten vogn da jenta var i alderen 1,5-2,5 år. I den alderen er de så uforutsigbare, løper fort og vil gjerne ikke leie. På uoversiktlige plasser, store folkemengder ol har jeg i blant brukt det da min var liten. Men aldri på lekeplassen, tur i skogen osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...