Gå til innhold

Hvor lenge er hcg i kroppen etter SA??

Anbefalte innlegg

Jeg mistet for ca 2, 5 uke siden etter å ha blødd i forkant i ca to uker. Jeg mistet altså symptomene mine noen dager før blødningen min begynte ved ca 7 uker. Så moderate blødninger i nesten to uker før embryoet kom ut. Nå tok jeg en billigtest for å se om hcg var ute av kroppen for jeg venter som sagt på å eggløsning, vi vil ikke vente en syklus ;p testen var supersvak... har ømme bryst så håpet at eggløsning var i gang pluss igår hadde jeg slikt karakteristisk el-slim.... vi har hatt sex jevnlig siden jeg stoppet og blø... er dette hcg rester og hvor lenge kan disse være i kroppen?

Fortsetter under...

Jeg mistet i august og jeg hadde hcg i kroppen 5-6 uker etterpå :( Gynekologen på sykehuset sa at man kan ha hcg i kroppen i opptil 9-10 uker etter å ha mistet! Med andre ord veldig lenge!! 

I mitt tilfelle var det på grunn av rester. Har du vært til gynekolog/sykehuset og tatt innvendig UL? Hvis ikke du har det anbefaler jeg deg på det sterkeste å gjøre det. Er det store rester bør det fjernes. 

10 uker siden jeg mistet nå og syklusen min er ikke i orden enda :( Men ved siste UL sa gynekologen at han trodde kanskje jeg var i syklusdag 1-2, så da får vi håpe mensen kommer om et par-tre uker! 

Tok du el-test eller graviditetstest?

Hcg kan ligge ganske lenge i kroppen, men for de aller fleste vil den ha normalisert seg mellom 4 og 6 uker etter en sa/ma. Hos noen kan den ligge lenger. 

En av grunnene for at man skal vente er jo for å være forsikret at alt har kommet ut og at det ikke ligger rester igjen i livmoren som kan skape problemer og mulig infeksjon for deg.

Men jeg skjønner deg godt, gjorde det samme selv og testet positiv på graviditet 6 uker etter MA. 

Anonymous poster hash: 3aae9...2d2

Jeg testet positivt drøye 4 uker etter sa og da fikk jeg mensen samme dag jeg testet positivt.

Mulig det var noen rester igjen, men på kontroll og ul på slutten av mensen var det ingen rester, men den første mensen var sinnsykt voldsom så restene blødde nok i såfall ut da.. 1 uke etter mensen var testen negativ, så etter nok en drøy uke var den positiv igjen og da var jeg gravid på nytt : ))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...