Gå til innhold

Ukeshandlet igår for 600 kr!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ti kr marked på Spar/Eurospar. Handlet blant annet appelsinjus, to ferdige brød for 40 kr, diverse pålegg og middag for 6 dager. Litt frukt og, jentungen er glad i bananer :) ( Tilbud på kyllingkjøttdeig til ti kr, pannekakeblanding, svinesteaklet, pizzabunn) Blir ikke akkurat de sunneste middagene denne uka, men vi skal prøve å være flink å bruke det vi har i fryser og. Matbudsjettet vårt har vært skyhøyt, så 600 kr syntes jeg var veldig billig. Hvor pleier dere å handle for en uke, og hvor mye bruker dere? Vi er 3 stykker.. 

Anonymous poster hash: cc0aa...c31
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rema1000. Handler nok for 1500 kr i uka. Vi er 2 voksne og 1 barn(3 år). Spiser mye grønnsaker og rene produkter.

Anonymous poster hash: a024e...860
Skrevet

Da syns jeg du har vært flink! Vi har ca 1400 kr i uka som budsjett, men går ofte over. Det er inkl. alt til helgen. Må skjerpe oss!

Anonymous poster hash: d0969...3b1
Skrevet

jeg syns det var billig, ja! 

vi er to, og min ukeshandling har ligget på rundt 1000.  på coop. men da har jeg gjerne kjøpt noen litt dyre ting og, som ulltrøyer etc. 

Skrevet

Sjekket nettbanken min denne mnd og vi har brukt opptil 7000 (!!) kr i mnd på mat. Sjokkerende mye! Så igår handlet jeg inn alt og vi skal ikke handle mer denne uka, forutenom om vi trenger tilbehør eller helgekos til lørdagen. HI

Skrevet

Rema og Meny. Kjøper basisvarer på Rema og supplerer med mer spesielle varer fra Meny.

Handler for ca 1500 i uka, men bruker også en del fra fryseren. Har mye viltkjøtt og fisk der.

Vi er 2 voksne, 2 barn og en baby (som ikke spiser mat enda)

Anonymous poster hash: 03f4d...93f

Skrevet

Så flink du er! Det er utrolig deilig å ukeshandle på budsjett, for min del går det nesten sport i det! Er man kreativ kan man få til spennende, varierte og sunne måltider! Et tips herfra er mindre kjøttspising. Da kommer man borti spennende matretter man kanskje aldri har smakt før, i tillegg til at det kan bli veldig, veldig billig. 

Skrevet

handler som regel for 900kr,  2v og 2b.

ukeshandlet faktisk for 70kr i går :-p 

Bare meg og ungene som er hjemme denne uka, og største skal til besteforeldrene i helga. skal bare spise opp det som er å finne i huset, for vi skal avsted hele neste uke. 

Anonymous poster hash: 05121...a1c
Skrevet

Handlet for 600 på Spar i dag jeg også, men det var ikke ukeshandling da. Handlet for å fylle opp matboden/fryseren. Så ble noen pakker kyllingkjøttdeig, noen pakker hermetiske tomater og tomatpure og litt annen hermetikk, noen liter juice og div annet. Snacks og godteri til lørdagsgodtskapet.

Vanligvis ligger ukeshandlingen her i huset på 700-1200 kr, alt etter hvor mye vi har i fryseren og hvor mye basisvarer vi har. Handler hovedsaklig på Rema.

Vi er to voksne og to barn på 5 og 2 1/2 år.

Anonymous poster hash: 8c6ab...234
Skrevet

Flink du er :) Men kan være enig i at det du har handlet til middag kanskje ikke er det sunneste ;) Men det kan man da rette litt opp med å ha masse grønnsaker og/eller salat til.

Vi er 2 voksne og 2 barn. Ett bleiebarn. Ukehandler på Rema hver mandag. Pleier å havne på ca 1200 kr. Da er dette ink husholdning og snus til meg.

Må ofte innom butikken igjen når helga nærmer seg og supplere med litt mer melk og frukt/grønnsaker.

Så vi handler stort sett for +- 1500 pr uke.

Skrevet

Så flinke dere er! Sjekker dere alltid fryser og spiser det dere har før dere handler nytt? Helt ærlig har jeg vært alenemor så lenge, helt frem til forrige mnd da jeg flyttet inn med kjæresten, og da har det ofte blitt til at jeg handlet litt middag hver dag. Småhandling er DYRT i lengden! Lager dere for eksempel middagsplaner for hver uke? Er jo det jeg føler er dyrest. Har lagd middagsplan for denne uken :) Tar gjerne imot tips for billig ukeshandling og eventuelle tips til billige middagsplaner fremover. Dette skal vi fortsette med. To voksne og et barn trenger vel strengt tatt ikke mer enn 4-5000 kr i matbudsjett? Som sagt, vi har vært opp i 7-8 000.... HI

Skrevet

Fragglene; Er helt enig ;) Heldigvis har vi en del salat i hus. Min samboer har deltidsjobb hvor han pakker frukt og grønnsaker, så han tar ofte med seg gratis frukt og grønt hjem. Helt genialt, han tar ofte med seg epler, brokkoli, salatposer og smoothies.

Igår hadde vi pølsewok (Usunt, vet). Idag blir det pannekaker med lett blåbærsyltetøy. I morgen blir det svinesteaklet med salat og fullkornsris. Torsdag blir det hjemmelagde kyllingboller med fullkornspasta, Fredag blir det pizza og lørdag blir det grillet kylling og salat. Vi har mye pasta i skapet som må brukes opp.. 

Skrevet

Vi er 4, to voksne og to barn i barneskolealder. Totalt sett, inklusiv kioskvarer, såpe, hygiene og andre husholdningsartikkler bruker vi som regel mellom 1200 og 1600 i uka. Det synes jeg er helt greit. Teller vi bare med den sunne maten hadde vi nok vært nede i under 1200 i uka i snitt, men det blir jo litt andre ting også. Det er helt greit.

Anonymous poster hash: 7c40b...0f5
Skrevet

Så flinke dere er! Sjekker dere alltid fryser og spiser det dere har før dere handler nytt? Helt ærlig har jeg vært alenemor så lenge, helt frem til forrige mnd da jeg flyttet inn med kjæresten, og da har det ofte blitt til at jeg handlet litt middag hver dag. Småhandling er DYRT i lengden! Lager dere for eksempel middagsplaner for hver uke? Er jo det jeg føler er dyrest. Har lagd middagsplan for denne uken :) Tar gjerne imot tips for billig ukeshandling og eventuelle tips til billige middagsplaner fremover. Dette skal vi fortsette med. To voksne og et barn trenger vel strengt tatt ikke mer enn 4-5000 kr i matbudsjett? Som sagt, vi har vært opp i 7-8 000.... HI

Småhandlig er dyrt ja! Jeg fikk sjokk da jeg gikk gjennom kontoen og fant ut at vi i snitt hadde brukt mellom 8000- 10 000 pr mnd på mat og husholdning over en periode! :o

Bestemte meg for å begynne med ukemeny og handle 1, max 2 ganger pr uke.

Har redusert matbudsjettet til ca 6000 pr mnd. Er sikkert mye det og, men når dere andre snakker om matbudsjett, mener dere kun mat eller alt dere faktisk kjøper på en matbutikk?

Anonymous poster hash: 5fd5e...a76

Skrevet

Jeg misunner dere som kan fokusere på pris og gjøre det til en slags enmannskonkunrranse å handle for minst mulig. Jeg hadde elsket det når det kommer til noe så kjedelig som mat. Men dessverre klarer jeg ikke å gjøre slik at det blir spesielt sunt. Her forlanges det rent kjøtt og mengder med grønnsaker til hvert måltid, så det går veldig mye penger på mat. Det er forresten lite annet enn mat vi kjøper i matbutikker, jeg er bevisst på pris, men allikevel bruker vi nok over 10000 i mnd.

Skrevet

Jeg bruker ca 200 kr pr uke på mathandling. Resten er jeg veldig heldig å få gratis.

Hjelper veldig på en slunken lommebok. Alene med et barn.

Anonymous poster hash: 7a380...e37

Skrevet

Jeg bruker ca 200 kr pr uke på mathandling. Resten er jeg veldig heldig å få gratis.

Hjelper veldig på en slunken lommebok. Alene med et barn.

Anonymous poster hash: 7a380...e37

Hvordan i all verden får du til det????

Anonymous poster hash: c0ae6...b8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...