Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Del Skrevet 29. oktober 2013 Jenta mi er 8mnd og jeg har akkurat sluttet å amme. Hun spise 4 faste måltider om dagen og får mme morgen og kveld. Hvor mye mme skal ei på 8mnd ha? Syns jeg har hørt 300ml? Kan jeg bruke kokevann og kaldt vann fra springen når jeg blander? Om jeg blander en flaske om morgenen som ikke blir drukket opp, kan jeg sette den i kjøleskapet og varme den opp senere på dagen? Anonymous poster hash: 1fbd8...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 29. oktober 2013 #2 Del Skrevet 29. oktober 2013 Hun trenger nok ikke så mye melk ettersom hun har såpass med måltider, og mengden mme varierer veldig. Tipper flasker på 180-210 ml er passende, men er enorm variasjon. Min erfaring er at den enkleste måten er å koke vann, ha en del på termos og sette resten til kjøling for så æ helle det på ei flaske. Flaskene blandes med det varme og det kalde vannet. Mme kan ikke oppbevares og bør helles ut etter relativt kort tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maryM Skrevet 29. oktober 2013 #3 Del Skrevet 29. oktober 2013 Det pleier å stå på pakkene ift anbefalt mengde. På Hipp sin side står det 65-230 ml 1-3 ganger daglig, men påpeker at det kun er veiledende. http://nutrition.hipp.no/?id=509 Det står på pakkene at vannet skal kokes og så kjøles ned men så kan vel babyer få kaldt springvann fra 6 mnd? Husker ikke helt sikkert hva vi gjorde forrige gang men tror vi kokte alt bortsett fra i "kriser". Enig med Kenga ift å få enkelt temperert vann. Om du velger en MME som skal blandes i lavere temperatur enn 70 grader skal den kastes etter måltidet men WHO skriver at man kan kjøle ned og varme opp igjen blandet MME om den har blitt blandet ved 70 grader eller mer. (obs bruk isåfall kun MME som det står kan blandes ved 70 grader, ikke bland andre typer høyere enn det som står) http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/143511624-blande-opp-mme-for-24-timer-ok-iflg-who/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 29. oktober 2013 #4 Del Skrevet 29. oktober 2013 Nan skal ihvertfall blandes ved 40 grader. Jeg begynte med springvann som drikke med 6 mnd alder, men var ganske mer restriktiv når det gjaldt mme. Der tror jeg vi brukte kokt og avkjølt vann hele mmeperioden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2013 #5 Del Skrevet 30. oktober 2013 Takk for svar! Når jeg skrev 300ml, så mente jeg å spørre om hvor mye hun trenger tilsammen iløpet av en hel dag. Nå får hun 150 ml 2 ganger daglig. Er det nok? kl. 6.30 150 ml mme kl. 8.30 Grøt kl. 11.30 To brødskiver kl. 13.30 150 ml mme kl. 15.30 Ett middagsglass kl. 18.00 Grøt og ett halvt glass sviskemos Jeg bruker NAN 2, og blander ca 1/3 kokt vann og 2/3 Kaldt springvann. Hva er forskjellen med å bruke springvann og avkjølt kokevann? Hun drikker jo det samme springvann til alle måltidene. Anonymous poster hash: 1fbd8...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 30. oktober 2013 #6 Del Skrevet 30. oktober 2013 Er noe med at springvann inneholder potensielt flere basselusker, og tenker at når de blandes med melkepulver er ikke det helt positivt. Pakken sier jo også at vannet skal kokes og avkjøles. Høres nå ut som nok næring det da, men den eneste måten du kan vite det er jo å sjekke vekstkurven hennes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tro1986 Skrevet 30. oktober 2013 #7 Del Skrevet 30. oktober 2013 Han er 9 mnd og får MME 2 ganger daglig, på morgen å kveld. Lager 200 ml hver gang men om kvelden er d ikke sikkert han spiser opp alt. Jeg koker opp vann, heller på flaske og setter den i kjøleskapet og tar kaldtvann og varmer i mikroen når d skal brukes. Veldig enkelt synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #8 Del Skrevet 31. oktober 2013 I forhold til det med vann når en blander mme, synes jeg det er greit å koke opp vann og sette det i kjøleskapet på flasker, når jeg skal blande inn pulver varmer jeg bare vannet i mikro til ønsket temperatur. Vannet skal "holde" seg 24 timer i kjøleskap. Anonymous poster hash: 88439...98c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå