Gå til innhold

Jeg har fått 15 000 i arv av mine foreldre og ønsker å kjøpe meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

kunst til å ha på veggen. Enten billedkunst eller kunst laget av porselen eller lignende.

Vi bor i Oslo, men er lite kjent med hvor man bør lete. Har du noen forslag til kunstnere eller gallerier som selger litt moderne kunst?

Anonymous poster hash: 52ee0...60b
Skrevet

Make sure du kjøper noe som ikke faller i verdi om du skal legge i såpass mye i kunst!

Anonymous poster hash: ebc84...89b
Skrevet

15000 på kunst er ikke mye om det skal være av bra kvalitet og en god kunstner, da koster de gjerne i prisklassen over 100.000 ! Ville spart pengene eller brukt de på noe annet!

Anonymous poster hash: ba6b3...a47
Skrevet

Make sure du kjøper noe som ikke faller i verdi om du skal legge i såpass mye i kunst!

"såpass mye i kunst"? 15 000 i kunst er fint lite, om man skal ha kvalitet, og noe som stiger i verdi med årene, så må man over 80 000 kr i forbruk på det.

HI: Jeg hadde ikke brukt 15 000 på kunst, det eneste du oppnår, er å kjøpe kunst fra kunstnere som PRØVER å bli store kunstnere, 80% av de forfaller, og kunsten deres ender opp verdiløs.

Anonymous poster hash: fa51d...24f

Skrevet

kunst til å ha på veggen. Enten billedkunst eller kunst laget av porselen eller lignende.

Vi bor i Oslo, men er lite kjent med hvor man bør lete. Har du noen forslag til kunstnere eller gallerier som selger litt moderne kunst?

Finn noe du liker selv godt!

Da har det ikke så mye å si om det faller i verdi eller ikke - dessuten skal det vel opp på veggen og være noe du ser på i mange år framover?

Så får det heller være en bonus om den stiger i verdi.

Skrevet

Kjøp noe du selv liker. Ikke bry deg om hvorvidt det er en god investering. Lker du det har du glede av det. Hva så om det faller i verdi? Har du glede av det i 50 år er det da det samme hva du kunne ha solgt det for.

Det er heller ikke sant at all kunst må være veldig dyr for at det skal være kvalitet. Det finnes mange dyktige kunstnere som aldri har blitt "oppdaget" og som aldri kommer til å bli det.

Anonymous poster hash: 1abeb...c35
Skrevet

Finn noe fin kunst på ikea og bruk resten på husmorferie på spa B) Det ville jeg ha gjort! ;)

Anonymous poster hash: e1212...03e
Skrevet

Jeg er ikke opptatt av at det skal være en investering, men noe vi kan ha glede av i masse år fremover. Vi har det vi trenger så jeg ønsker å kjøpe noe som jeg husker at er en gave fra min familie.

Jeg har også mulighet til å legge i litt mer penger dersom det skulle være aktuelt.

Men tilbake til mitt spørsmål, er det noen som kan gi meg noen tips?

HI

Skrevet

"såpass mye i kunst"? 15 000 i kunst er fint lite, om man skal ha kvalitet, og noe som stiger i verdi med årene, så må man over 80 000 kr i forbruk på det.

HI: Jeg hadde ikke brukt 15 000 på kunst, det eneste du oppnår, er å kjøpe kunst fra kunstnere som PRØVER å bli store kunstnere, 80% av de forfaller, og kunsten deres ender opp verdiløs.

Anonymous poster hash: fa51d...24f

Jeg er ikke opptatt av at kunsten skal være laget av kjente kunstnere. Faktisk så kunne jeg godt tenkte meg å støtte en ukjent kunstner som lager flotte bilder. Tenk om alle hadde tenkt som deg. Det hadde blitt vanskelig å bli en anerkjent kunstner dersom ingen ville støtte kunstnere i startfasen.

HI

Skrevet

Marianne Aulie har endel til variable summer? :)

Anonymous poster hash: 05869...e7d

Skrevet

Marianne Aulie har endel til variable summer? :)

Anonymous poster hash: 05869...e7d

Takk for forslag! Dessverre så er jeg ikke glad i så fargerike kunstverk.

HI

Skrevet

Jeg selv ville kjøpt grafikk, da kan du også finne anerkjente/bra kunstnere til ok pris. De har f.eks et ganske koselig lite gallery på Bærums Verk (i handlegaten), de har en del fin grafikk der og i samme "strøk" er også et rammeverksted med gode priser :) Har mye grafikk selv og liker det veldig godt som kunstform :)

Skrevet

Sjekk ut fineart.no. Kjente og ukjente kunstnere i alle prisklasser :)

Anonymous poster hash: 8a96e...f65

Skrevet

De maleriene jeg har likt best har jeg funnet i Kolding i Danmark: http://www.art-shops.dk/

Har flere hjemme, og jeg driter i om de er dyre og eksklusive, om de stiger i pris etc - jeg vil bare ha noe jeg liker :-)

Med 15000 har du penger både til Danmarkstur OG kunst ;-)

Anonymous poster hash: bea15...415
Skrevet

Jeg liker veldig godt grafikere som Terje Resell og Søssa Magnus.

Anonymous poster hash: 3c883...8d7

Skrevet

Hva med å sende besteforeldre og barnebarn til fotografen, og lage bilde på lerret? Hvit bakgrunn og nøytrale klær, så blir det ikke så fargerikt. Minne for livet.

Anonymous poster hash: 11787...440
Skrevet

Hva med å sende besteforeldre og barnebarn til fotografen, og lage bilde på lerret? Hvit bakgrunn og nøytrale klær, så blir det ikke så fargerikt. Minne for livet.

Anonymous poster hash: 11787...440

Godt forslag. :) Ja takk, begge deler.

Skrevet

Ta deg en tur innom Tegneforbundet, der finner du det du leter etter, tenker jeg!

Og til deg som mener du må ha 80' for i det hele tatt å tenke på å handle kunst?  Hjelpe og trøste for et fattig liv du må ha.

Anonymous poster hash: b8b8b...549
Skrevet
kunst til å ha på veggen. Enten billedkunst eller kunst laget av porselen eller lignende. Vi bor i Oslo, men er lite kjent med hvor man bør lete. Har du noen forslag til kunstnere eller gallerier som selger litt moderne kunst?     Anonymous poster hash: 52ee0...60b [/quote

Sjekk ut www.annehaavik.com. Mye fint der.

Anonymous poster hash: bbd2b...303

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...