Gå til innhold

Hva hjelper mot mens-smerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jeg fylte 35 år, får jeg enkelte ganger helt ekstreme mens-smerter. Har prøvd alt fra kodein, palargin forte til Ibux, paracet og ingenting tar knekken på det. Blir så ille at jeg bare kan glemme å gå på jobb, får rielingnende smerter i lysken og korsryggen som stråler nedover i beina. Får i tillegg ekstrem hodepine og blir kvalm. Noen som vet om noe som hjelper? Er også åpne for alternativ behandling. På forhånd, takk for svar

Anonymous poster hash: 251c7...855

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd Naproxen? Jeg syns den er den mest effektive av det jeg har prøvd(har dog ikke prøvd noe på resept).

Men den må tas med det samme man merker smertene komme. Jeg tar to tabletter til å begynne med og så må jeg supplere med en til når virkningen begynner å gå ut. Da slipper jeg unna det meste av smerter.

Anonymous poster hash: 919d6...f8e
Skrevet

Nei, de har jeg ikke prøvd. Tusen takk for tipset, får kjøpe inn og ha liggende til neste gang

Skrevet

Når jeg ikke går på pillen har jeg alltid veldig kraftige menssmerter. Jeg synes derimot at smertestillende lindrer, så vet ikke om du kanskje har det enda verre. Det jeg synes hjelper aller best er å trene. Det er jo skikkelig tiltak siden man ikke akkurat føler seg i super form, men for meg hjelper det altså. Har hatt det så ille at jeg har kastet opp flere ganger på starten av turen, men når jeg har kommet et stykke med jogginga lindrer det smerten. Det kan også hjelpe å ta knebøy i stua og å løpe på stedet med høye knær, men man må gjøre det så mye at man blir ordentlig svett. 

Anonymous poster hash: 3c9c6...dc3
Skrevet

Det eneste som hjelper mot mens smerter er Naproxen.

Skrevet

Menskopp kan minske smertene. Jeg har alltid hatt kraftige menssmerter i dagene før og under menstruasjon. Etter at jeg begynte med menskopp har smertene utrolig nok minsket. Har brukt menskopp i snart ett år og gruer meg ikke lenger til mensen. Smertene er der, men i mye mindre grad enn tidligere. Fra å bli hjemme hele dagen og ligge i fosterstilling i senga med varmeflaske, sjokolade og paracet til å ha en helt vanlig dag uten smertestillende. Om jeg kjenner murring spiser jeg bare litt melkefri sjokolade mot smertene. Kan anbefales!

Skrevet

Hæ, hvordan kan menskopp minske smertene? Det skjønner jeg ingen ting av...

Skrevet

Her ringer endometriosebjellene mine.. Har du sjekka om du har det? Ingenting hjelper her annet enn smertepumpe og varmvann.

Anonymous poster hash: f1736...05b

Skrevet

Hadde faktisk mindre smerter enn vanlig jeg og denne mnd da jeg brukte koppen, men om det har sammenheng vet jeg ikke.

Varmepute, naproxsen og ølgjær har funket godt her. Prøv å gå tur,har selv trodd jeg skulle krepere men måtte gå en tur.

Skrevet

Her er det kun hormonell prevensjon som har hjelpt godt. Cataflam virkar til ei viss grad, men magen er ikkje begeistra.

Skrevet

For meg hjalp det godt og legge en varmeflaske e.l på magen. Ble det riktig ille var det kun Naproxen som funket.

Skrevet

Hadde faktisk mindre smerter enn vanlig jeg og denne mnd da jeg brukte koppen, men om det har sammenheng vet jeg ikke.

Varmepute, naproxsen og ølgjær har funket godt her. Prøv å gå tur,har selv trodd jeg skulle krepere men måtte gå en tur.

Det er nesten utrolig, men jeg tror det har en sammenheng. Jeg er ikke den eneste i min omgangskrets som har hatt mindre smerter etter å ha begynt å bruke kopp fremfor tampong og bind.

Har sagt det før, og sier det igjen: Anbefaler menskopp! Livet er herlig etter at jeg begynte å bruke det, ikke bare på grunn av mindre smerte, men også pga. økonomi og hygiene. Menskopp er bedre for underlivet enn tørre tamponger.

Skrevet

Hæ, hvordan kan menskopp minske smertene? Det skjønner jeg ingen ting av...

Det er nesten utrolig:) Jeg tror det kan ha med vakuumet å gjøre. Menskoppen holdes på plass ved hjelp av vakuum. Jeg merker det ikke selv, kjenner ikke at koppen er der heller.

Skrevet

Tusen takk for alle svar, her skal ingenting være uprøvd! Hvor får jeg tak i en menskopp og hva er endometriose? Fysisk aktivitet hjelper absolutt, men når det er så ille som i dag, har jeg ikke sjangs :-( . Har sendt bestilling til mannen på naproxen og ølgjær så tar vi det derifra tenker jeg.

Skrevet

Tusen takk for alle svar, her skal ingenting være uprøvd! Hvor får jeg tak i en menskopp og hva er endometriose? Fysisk aktivitet hjelper absolutt, men når det er så ille som i dag, har jeg ikke sjangs :-( . Har sendt bestilling til mannen på naproxen og ølgjær så tar vi det derifra tenker jeg.

Tror du får kjøpt det på nett. Koster omtrent 400 kr, men den har du i opptil 15 år. Det finnes forskjellige størrelser og farger, størrelse må du selv finne ut av, og farge anbefaler jeg ikke. Fargen kan visstnok skille ut stoffer som ikke er så bra for deg, for å være på den sikre siden er det nok best å ta en kopp uten farge.

Jeg har ikke kjøpt min kopp selv, men fått i gave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...