Gå til innhold

Noen som er god i excel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt excel hjelp...

Hvis jeg for eksempel har en hovedbok i excel, og vil at excel skal velge ut et visst antall tilfeldige bilag... Hvordan gjør jeg dette?

Anonymous poster hash: cd342...788

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter denne litt...

Skrevet

Jeg er veldig god i excel, men ikke i regnskapsføring (?), så jeg skjønner ikke spørsmålet ditt! Hva er hovedbok og bilag? Dette er da vel ikke excel-begreper?

Hvis du ikke finner funksjonen du leter etter, så kan du kanskje gå inn via "Fil-fanen". Trykk på "Alternativer" nest nederst. Da får du opp et vindu der du kan se på "verktøylinje for hurtigtilgang" om det er noen kommandoer eller kategorier du savner.

Jeg tror kanskje det du leter etter hører til under kategorien "Data"? Eller under "oppslag og referanse" på formler.

Anonymous poster hash: 04a2f...9f8
Skrevet

Jeg er veldig god i excel, men ikke i regnskapsføring (?), så jeg skjønner ikke spørsmålet ditt! Hva er hovedbok og bilag? Dette er da vel ikke excel-begreper?

Hvis du ikke finner funksjonen du leter etter, så kan du kanskje gå inn via "Fil-fanen". Trykk på "Alternativer" nest nederst. Da får du opp et vindu der du kan se på "verktøylinje for hurtigtilgang" om det er noen kommandoer eller kategorier du savner.

Jeg tror kanskje det du leter etter hører til under kategorien "Data"? Eller under "oppslag og referanse" på formler.

Anonymous poster hash: 04a2f...9f8

Har prøvd å finne å finne noe både under data og oppslag og referanse, men finner ikke akkurat det jeg leter etter.

En hovedbok inneholder kolonner med f.eks bilagsnr, bilagsdato, kontonummer, beløp osv.

Radene inneholder jo da de forskjellige bilagene, med info i kolonnene.

Jeg får til å ta et tilfeldig utvalg i bilagsnr (eller en annen kolonne med tall), men jeg vil gjerne ha med de andre kolonnene også.

Dette ble gjerne litt klønete forklart??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...