❤lille stjerne❤ Skrevet 29. oktober 2013 #1 Del Skrevet 29. oktober 2013 Jeg dro til legen forrige onsdag fordi jeg slet ganske mye med kvalme. Har en lang og svingete vei til jobben som ikke gjør det noe lettere. Legen (ikke min fastlege som for tiden er sykemeldt) var forståelsesfull og sykemeldte meg i 1 uke og ønsket god bedring. Han sa jeg skulle bare ringe mot slutten av sykemeldingen hvis det trengtes forlengelse. Så jeg ringte i dag for å si at jeg tror jeg trenger noen dager til (vi har i mellomtiden hatt omgangssyke i huset også, så jeg føler jeg hadde hatt godt av å slappe av til over helga før jeg tar fatt igjen). Ble møtt av en litt frekk legesekretær som sier at da skulle jeg ha ringt før så de rakk å sette opp time! Javel, det er tirsdag morgen og jeg er sykemeldt ut dagen i morgen så da ringer jeg vel i passelig tid? Og dessuten sa ikke legen jeg var hos noe om når jeg måtte ringe eller at jeg måtte inn på ny time. Det hele endte med at hun satte opp en time i morgen. Jeg tenkte meg om litt før jeg ringte tilbake og spurte om det virkelig er nødvendig? Legen holder til på samme sted som jobben, altså samme svingete veien dit og en busstur tur/retur dit vil gjøre meg ganske uggen i buggen og er jo nettopp det jeg ville drøye noen dager til før jeg prøver. Så nå venter jeg på at legen selv skal ringe tilbake og avgjøre det hele. Føler meg som en skurk som ikke gidder å jobbe og er bare lei meg. Hvorfor skal det være sånn? Her prøver man å henge i stroppen og gjøre sitt både med storebarnet hjemme som trenger mammaen sin og på jobben, holder ut i flere uker med kvalme på vei til jobb og oppkast hjemover og så skal man føle seg som en snik fordi man ber om få være hjemme et par dager til. Det rare er at det gjorde ingen undersøkelser i det hele tatt, 3 min hos legen og ut med sykemelding i hånda. Tipper det er samme i morgen også, så hvorfor skal jeg møte opp for en 3 min konsultasjon og sannsynligvis kaste opp på veien hjem? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144092505-hoffs%C3%A5-vanskelig-da/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
all i want is u Skrevet 29. oktober 2013 #2 Del Skrevet 29. oktober 2013 Føler med deg og håper legen ringer og sier at du slipper å komme! Har selv blitt møtt av irriterende legesekretærer, så de finnes tydeligvis flere steder lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144092505-hoffs%C3%A5-vanskelig-da/#findComment-145810170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #3 Del Skrevet 29. oktober 2013 Det er dessverre en del sånne sekretærer. Jeg har heldigvis en lege som ringer tilbake selv og bare sender sykemelding til meg uten at jeg nødvendigvis må innom hver gang. Er veldig ofte hos legen uansett pga kronisk sykdom så er muligens "enklere" da. Men da jeg ringte fordi sønnen på 1 år hostet vilt fikk jeg svar fra sekretær at jeg kunne få time om 14 dager og at det ikke var så farlig så lenge barnet ikke var sløvt. Jeg protesterte og sa han hadde feber og at ikke alle barn reagerer likt. Fikk ikke time men han hadde lungebetennelse. Fra da av har jeg bare ringt legekontoret og bedt legen ringe meg opp så kan hun vurdere om det haster. Anonymous poster hash: f9daa...738 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144092505-hoffs%C3%A5-vanskelig-da/#findComment-145810201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oslostjerne Skrevet 29. oktober 2013 #4 Del Skrevet 29. oktober 2013 Jeg er selv på jobb nå, og merker at energi og kvalmen hindrer meg i å yte den servicen jeg skal bak ferskvaredisken. Lurer på om jeg skal be om sykmelding, men får meg ikke helt til det, da vi er svært ubemannet på jobb.. I tillegg er jeg 8+2 på vei og kun min mor og kjæreste som vet om svangerskapet. Vil gjerne utsette å fortelle det til sjefen.. What to do??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144092505-hoffs%C3%A5-vanskelig-da/#findComment-145810224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjerringa-mot-straumen Skrevet 29. oktober 2013 #5 Del Skrevet 29. oktober 2013 Var hos legen forrige torsdag, da jeg var helt utmattet, har ligamentsmerter og kvalm frem til lunsj. og her er jeg hjemme, utslitt i dag. på egenmeldig..! Har fått ny lege etter at min gikk av med pensjon, og hun her mente at jeg "bare" burde ha mer barnevakt og prate med sjefen så jeg kan jobbe mindre (men hvem har råd til det uten evt gradert sykemld?) følte jeg bare burde ta meg sammen.. Kjempe frustrert! Og så sliten at jeg orker ikke krangle meg til sykemld hos legen, blei bare så lei meg sist Skal bytte lege og håper på en med mer forståelse og medmennesklighet Er ingen sykdom å være gravid, men syntes man her i velferdsNorge kan forvente og bli tatt såpass vare på at man ikke er utbrent halvveis i svangerskapet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144092505-hoffs%C3%A5-vanskelig-da/#findComment-145810252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå