Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Min 2,5-åring har hatt feber mer eller mindre i tre-fire dager, og i dag når vi sto opp så jeg at hun hadde masse bleke små prikker på overkroppen. Kan ikke se noe i ansikt, hender og føtter. Feberen virker å være borte, og hun er i mye bedre form. Noen som vet hva det kan være? Jeg har lite erfaring med sykdom hos småbarn... :-) Anonymous poster hash: a22b0...4d6
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 Ingen som vet? Anonymous poster hash: a22b0...4d6
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #3 Skrevet 29. oktober 2013 Høres ut som fjerde barnesykdommen, da har de feber noen dager også kommer utslettet når feberen forsvinner. Noen har mye utslett og andre har bare bittelite. http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/fjerde-barnesykdom-exant-sub-2827.html Anonymous poster hash: 0e835...04c
☆☆☆ Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 Tenker fjerde barnesjukdom. Og så tenker eg at det ikkje er så nøye kva sjuka heiter, berre den går over
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #5 Skrevet 29. oktober 2013 Ja det er ikke så nøye hva den heter egentlig, men greit å vite om det er noe gjenkjennbart eller om jeg bør kontakte House før flere symptom dukker opp... ;-) HI Anonymous poster hash: a22b0...4d6
☆☆☆ Skrevet 29. oktober 2013 #6 Skrevet 29. oktober 2013 Ja det er ikke så nøye hva den heter egentlig, men greit å vite om det er noe gjenkjennbart eller om jeg bør kontakte House før flere symptom dukker opp... ;-) HI Anonymous poster hash: a22b0...4d6 Høyrest heilt harmlaust ut FHI og andre nettsider er forresten fine når det gjeld dette med når ein skal kontakte lege. Om du brukar nettet, ver kritisk til kjeldene og bruk anerkjente sider. Viss ikkje kan du ende opp med at forkjøling blir tolka som tuberkulose og hjernehinnebetennelse som tenner på veg. Og er du usikker så skadar det aldri å ringe lege. Lytt til magefølelsen og ikkje ver redd for å bli stempla som htsterisk. På telefonen møter du stort sett hyggelige folk som kan hjelpe deg å vurdere. Og er dei ikkje hyggelige, så gjer det ikkje så mykje. Dei er uansett langt unna..
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #7 Skrevet 29. oktober 2013 Ditt bar har nok den fjerde barnesykdommen eller også kalt tre dagers feber, utslettene går bort i løpet av et pår dager, viss ikke gå til legen Anonymous poster hash: 4ad79...8a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå