Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Dette er 10 åringer da. Uansett, treneren sa til dem i går at de oppførte seg som drittunger å måtte skjerpe seg på trening og slutte å tulle hele tiden. Jeg er ikke helt sikker på om jeg skal ta dette innover meg eller ikke. Det er jo sant at barna driver med mye annet enn trening mens de trener og ikke hører etter, men han kunne jo ha brukt et annet ord. Barnet mitt reagerte faktisk ikke på det, h*n var fornøyd med egen innsats og antok at dette gjaldt de andre. Skulle jeg ha reagert eller? Anonymous poster hash: 7d2b3...b4f
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 Hadde ikke reagert på det utifra det du forteller om oppførselen til barna.
Grusomme meg. Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 Hadde ikke reagert i det hele tatt hvis ungene ikke hører etter. Ungene bør høre etter og gjøre som de blir fortalt på trening. Klart at trening skal være lek og gøy også i den alderen, men samtidig er de store nok til å skjønne at de bør respektere treneren.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #5 Skrevet 29. oktober 2013 Er dette ei sak i det heile tatt? Hadde treneren brukt et annet ord så hadde et ikke vært det, men å han kalte dem drittunger da... Det er det jeg har hengt meg litt opp i... Er det greit å bruke sånne type ord til barn. Hi Anonymous poster hash: 7d2b3...b4f
*Miss Marple* Skrevet 29. oktober 2013 #6 Skrevet 29. oktober 2013 Da oppførte de seg vel som drittunger da. 10 åringer kan være ganske uspiselige i flokk og jeg hadde ikke hevet et øyenbryn over å høre det - gitt at de har en god tone ellers med treneren selvsagt. Den læreren jeg hadde mest respekt for på skolen ba os holde kjeft og sitte stille hvis han skulle gidde å prøve å lære oss noe ingen tok seg nær av det, vi visste jo at han hadde rett.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #7 Skrevet 29. oktober 2013 Nei vet du.. Barn er til tider drittunger beklager sånn er det bare. Det du bør lære barnet ditt er å tenke etter om dette som læreren/treneren/ Sfo personal/ andre voksene sier gjelder dette meg? Hvordan oppførte jeg meg? Desuten sa ikke treneren . Dere er drittunger han sa at de oppførte seg som drittunger... Anonymous poster hash: 46e74...6a6
LivetErEnLek Skrevet 29. oktober 2013 #8 Skrevet 29. oktober 2013 Treneren presiserte at de oppførte seg som drittunger ikke at de var drittunger. Med andre ord, henger han det på oppførsel og ikke person. Og når 10-åringer ikke hører etter på trening og bare suser rundt, så tenker jeg at det er helt innafor.
☆☆☆ Skrevet 29. oktober 2013 #9 Skrevet 29. oktober 2013 Er dette ei sak i det heile tatt? Hadde treneren brukt et annet ord så hadde et ikke vært det, men å han kalte dem drittunger da... Det er det jeg har hengt meg litt opp i... Er det greit å bruke sånne type ord til barn. Hi Anonymous poster hash: 7d2b3...b4f For meg er det ikkje unaturlig å seie at 10 år gamle barn som oppfører seg som drittungar oppfører seg som drittungar. Det kallast å vere presis i språkbruken. Til yngre barn bør ein vere litt meir varsom, då dei ikkje i like stor grad kan skille mellom karakteristikk av oppførselen deira og kritikk av den dei er.
Kathrine. Skrevet 29. oktober 2013 #10 Skrevet 29. oktober 2013 Så deilig med en som tør å gi beskjed og sette dei på plass. Honnør.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #11 Skrevet 29. oktober 2013 Er dette en trening uten foreldre til stede? Ungene tålte nok å høre, selv om det helt sikkert ikke var pedagogisk riktig å si. Slutt å sy puter under armene på barna! Anonymous poster hash: 45c8e...d86
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #12 Skrevet 29. oktober 2013 Bra at treneren sier fra. Etter min mening en helt grei ting å si. Han sa ikke at ungene var drittunger, men at de oppførte seg som det. Hva skulle han ha sakt for å få dem til å trene? "Kunne dere være så greie å forsøke å høre etter når dere er ferdig med det dere holder på med?" En trener som kan si ifra skikklig er bedre enn en som er alt for forsiktig. Jeg tror ikke det egentlig er god pedagogikk i å være alt for forsiktig i uttalelsene. Det er noe av grunnen til at mange trenere ikke vil ha foreldre på sidelinjen. De reduserer trenerens autoritet og gjør det vansklig å være streng med unger som trenger det. Anonymous poster hash: 1f412...e0b
Elsker livet Skrevet 29. oktober 2013 #13 Skrevet 29. oktober 2013 Å si at noen oppfører seg som drittunger når de gjør det er helt greit syns jeg, selv om jeg selvsagt velger andre ord når jeg ikke er irritert.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #14 Skrevet 29. oktober 2013 Er dette noe å i det hele tatt å tenke på?10-åringer kan oppføre seg som drittunger (som mange andre aldersklasser) og hvorfor ikke få høre det svart på hvitt fra noen andre enn foreldrene? Hadde vært glad for å ha en trener som sier ifra rett fra levra Anonymous poster hash: 54afb...2d0
Kyllingbein Skrevet 29. oktober 2013 #15 Skrevet 29. oktober 2013 En helt grei ting å si, hvis de oppførte seg som nettopp det.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #16 Skrevet 29. oktober 2013 Det er da helt greit og tydeligvis fortjent. Jeg har alltid kjørt steinhard disiplin på treninger og de vet at drittungeoppførsel kan få satt dem på benken neste kamp, det hjelper godt. Anonymous poster hash: 5a405...874
Iiiiik Skrevet 29. oktober 2013 #17 Skrevet 29. oktober 2013 Ikke mye sympati herfra heller gitt En trener for 10-åringer er gjerne en idealist eller en pappa, eventuelt begge deler. Altså en som bruker egen fritid til gratis å gi andres barn et fritidstilbud. Han (eller hun selvfølgelig) får sannsynligvis ikke betalt og har heller ingen opplæring vil jeg tro. Forventningene fra foreldregruppa er selvfølgelig at alle skal ha et godt tilbud og at de som er fokuserte ikke skal få treningen ødelagt fra dem som kommer dit for alt annet enn å trene. Å gi klar beskjed om at visse former for oppførsel er uakseptabel er nødvendig for å kunne styre en gjeng med 10-åringer. Selv ville jeg nok ikke betegnet oppførselen som drittungeaktig, men jeg hadde ikke reagert hvis treneren til en av mine valgte å bruke det ordet på flere barn. Hadde reagert mer hvis det var ett barn som fikk den tilbakemeldingen - da blir det for kraftig for den ene, men å si til gruppa at i dag har noen her oppført seg som drittunger og det finner jeg meg ikke i, det er greit. I tillegg hadde det vært lurt å gi foreldregruppa beskjed om at unger som bare ødelegger og ikke deltar i treningen heretter vil bli sendt hjem fra trening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå