Gå til innhold

Ekteskapet mitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter nesten 15 år sammen, 4 barn, hus, bil og hele pakken, så føler jeg at ekteskapet mitt over. Her er grunnene mine;

- Jeg har ikke føleser for mannen min lenger, elsker ham ikke. 

- Han vil at jeg skal bli i forholdet fordi han er glad i meg.

- Han viser aldri at han er glad i meg.

- Vi krangler mye.

- Jeg forteller han om mine følelser og hvordan jeg synes forholdet vårt er, og det vil ikke han høre på. Selv om jeg er helt ærlig.

Han svarer ikke, og lar meg prate. Og det er veldig provoserende!

Han sårer meg med å si stygge ting, kun fordi han ikke vil høre på det jeg har å si, selv om han vet det er sannheten.(Det innrømte han tidligere.) Jeg sier jo bare meningen min.

- Vi gjør aldri noen ting sammen som en famile.

- Vi gjør aldri noen ting sammen bare vi to.

- Synes det er kjedelig at vi aldri kan gjøre noe sammen eller bare oss to.

- Jeg tar med barna på forskjellige aktiviteter(jeg er for fysisk aktivitet!), kino osv. Noe se setter stor pris på.

- Jeg er gåen i hodet over all tenkingen min ang. forholdet. Og trenger en pause.

- Vi sover ikke på samme soverom.

- Vi jobber dårlig sammen med oppdragelsen på barna.

- Oppe i det hele, så er min mot alvorlig syk. Legen har gitt henne 3 mnd igjen å leve.

- Jeg takler dette utrolig dårlig, og vet ikke hva jeg skal gjøre.

- Jeg har ikke lyst til at moren min skal oppleve at jeg går i fra mannen, da hun synes han er verdens beste svigersønn. (Denne setningen her var ikke ment stygt ovenfor min mor..)

Hva skal jeg gjøre? Er så lei meg pga dette. Orker ikke mer nå. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og jeg tørr ikke tenke på den dagen moren min ikke er her. Hun er verdens beste mamma, og bestemor.

Til slutt. Jeg ønsker ikke noen negative tilbakemeldinger på dette, vær så snill.

Ha en god natt.

Anonymous poster hash: fb681...b31
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg,

Dette høres ikke noe greit ut.... Men jeg ville nok ventet med å bryte ut i den situasjonen du er i med moren din. Du er sikkert litt ekstra var og følsom fordi hun er syk og ikke har så lang tid igjen.

Og så synes jeg du skal be mannen din bli med til en parterapeut. Det kan være verdt et forsøk.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 7956d...8db

Skrevet

Så utrolig leit å lese.

Du skriver at han er glad i deg. Er han glad i deg som en venn, eller elsker han deg?

Hvorfor vil han ikke gjøre ting med familien? Eller deg?

Mener han at ekteskapet er godt?

Er han villig til å bli med på parterapi? (Familievernkontoret)

Det hjelper hvertfall ikke å tie eller å si stygge ting til hverandre.

Håper det går bra med dere!

Anonymous poster hash: f3c30...31b

Skrevet

Detter ikke like lett alltid dette å leve lykkelig sammen, tror dere må gjøre noe etterhvert. Kansje ikke tiden for det akkurat nå med tanke på din mors sykdom. Et samlivsbrudd krever mye, alvorlig sykdom krever også mye når den dukker opp i nær familie.

Har selv en tøff periode i ekteskapet. Mye krangling, dårlig stemning generelt, elendig kommunikasjon. Men vi prøver, jobber med det. Vi startet lørdag med en date, hjemme i egen stue, god mat, film og klining under et pledd på sofaen som endte i sex i tre rom før vi sovnet i armene til hverandre. Har ikke gjort noe sånt på det vi kan huske, had sex et par ganger om dagen etter det, morgen og kveld.

I tillegg har vi gjort mer sammen som familie og tonen her i hus er lettere generelt siste par dagene. Intimitet er nøkkelen til mye, kansje særlig til den gode kommunikasjonen, redusere stress og tilknytning.

Anonymous poster hash: f8799...a09

Skrevet

Huff da, så leit å høre om ditt ekteskap og din mor :(

Jeg tenker at hvis du har klart å "holde ut" såpass lenge, klarer du å holde ut litt til? Bare sånn at moren din slipper dette triste å bekymre seg over den siste tiden hun har med dere?

Har ingen gode råd ang ekteskapet ditt enn parterapi. Men av erfaring har jeg innsett at mange par oppsøker hjelp når den ene allerede har en fot utenfor døra, og da er det ofte for sent. Blir ofte litt halvhjertet av den som allerede er på vei ut.

Sender deg en støttende klem!

Anonymous poster hash: 5bd22...bfb

Skrevet

Mine tanker går til deg, HI... Skjønner at dette kan få en til å føle seg veldig utafor. Lykke til og en klem til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...