Gå til innhold

Normalt med så sterk reaksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter noe helt enormt med å forholde meg til triste/urettferdige ting som har med barn å gjøre! Lillegutt ble nettopp 1 år, og jeg trodde det kom til å roe seg litt etterhvert som jeg ble mer "vant" til å være mamma, men jeg synes det bare blir verre. Jeg takler ikke å høre om barn som blir drept/misbrukt/opplever omsorgssvikt o.l på nyhetene, blir fysisk dårlig med kvalme og høy puls og må skifte kanal eller skru ned lyden. Samme reaksjon hvis jeg ser overskrifter i aviser o.l.

Jeg har i utgangspunktet ikke vært spesielt sår for sånne ting, og jeg skjønner jo at det er en 100% normal reaksjon på å bli mamma, men UGH, så mye liksom? Kan det bikke over?  :ph34r:

Anonymous poster hash: ed24a...d2d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om det er normalt, men jeg er i alle fall helt lik. Dette fører også til at de eneste filmene jeg egentlig orker å se er romantiske komedier (alt annet blir gjerne for trist, skummelt eller voldelig), og til og med de romantiske komediene må jeg være forsiktig med! Her for et par måneder siden valgte jeg ut en romantisk komedie som så relativt harmløs ut til en filmkveld med faren min, men tror du ikke del av handlingen var at en ettåring ble foreldreløs i løpet av de første 15 minuttene? Der satt jeg oppløst i tårer og følte meg særdeles lite høy i hatten. Nyheter leser jeg forøvrig bare i avisen (der jeg kan hoppe over overskrifter som ser fæle ut), jeg ser aldri nyheter på TV lenger, for da blir jeg bare opprørt.

Jeg er litt lei av meg selv, altså, men så er sikkert denne overfølsomheten noe som gjør at man er god mamma? Jeg håper det, så kommer det jo noe godt ut av det.

Anonymous poster hash: a087a...543
Skrevet

Jeg ble også slik når jeg ble mor. Helt lik. Jeg blir faktisk fysisk dårlig og opprørt bare jeg leser om skrikekurer og folk som reiser bort fra babyer og småbarn her inne. :( Nyheter har jeg knapt sett på TV på over fire år. SuperNytt og nettaviser holder i massevis.

Anonymous poster hash: abf3b...cde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...