Gå til innhold

Sover deres igjennom natta uten mat?

maryM

Anbefalte innlegg

Hvor gammel er babyen? Når er siste måltid på kvelden og første på morgenen?

Er bare nysgjerrig :)

Har jo en 3åring men glemmer fort... Greit å vite hva jeg kan/bør forvente etterhvert :)

Gjorde dere noe selv for å få bort nattmaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

snuppa er 5 mnd og nå har jeg begynt å bli litt streng med servicen på natta...Hun spiser før hun legger seg,rundt 18-19, så i 23-24 tida, og så får hun ikke før i 5 tida igjen.Synes egentlig to ganger pr natt er mer enn nok, og håper hun klarer seg enda lengre uten mat når hun begynner å spise mer fast føde.

For ikke så lenge siden spiste hun opp til 5 ganger natta igjennom..

Jeg prøver å gi fast føde for å få bort nattmaten samt å legge henne på eget rom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en på 10 måneder som kuttet ut nattmaten (flaske) for et par uker siden.
Vi har ikke gjort noe spesielt for det, egentlig. Og jeg har ikke hatt noe imot å gi henne en flaske i løpet av natten, altså. Tror nok det er vel så mye kosen hun ønsket seg, og siden hun sovnet igjen etterpå har det vært riktig så hyggelig, he he.

Siste måltid fast føde er grøt 1830, så melk 1930. Første måltid (melk) er i 6-7-tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 5mnd var det slutt på nattmaten, hun var vel enig i det for det ble ikke noen kamper. Kl 18 fikk hun grøt og sviskemos, pupp kl 19 før hun la seg for kvelden. Da sov hun til 6-8 tiden før hun ville ha pupp igjen.

Anonymous poster hash: 485cb...8a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1 og nr 3 våknet en del om natten for mat frem til 5-6 mnd.

Nr 2 sov 12-14 timer uten mat fra nyfødt. La seg i senga ca 19 og sov til mellom 7 og 9 for mat.

Nr 4  er nå 6 uker og tuner seg inn på natt i 22 tiden og får da siste måltid. Våkner mellom 5.30 og 7 for mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste nettene har mini sovet 12 timer med 1 mating i mellom. Han tar vanligvis kvelden ca 17, og sover ofte til 2-4 før neste måltid. Etter det kan han våkne igjen rundt 5-7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun legger seg mellom 21 og 22, mat mellom 3 og 4, og så ca 7:30. Men det har ikke helt satt seg enda, er først siste uken jeg har fått henne til å sovne igjen etter nattmaten, hun var veldig lenge klar for en ny dag og var våken i 2-3 timer. Slitsomt, så håper den nye trenden holder seg. Hun er 2,5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1 sov natta gjennom (10 t) fra drøye 7 mnd. Nr 2 er 6 mnd og har de siste tre nettene kun våknet 1 gang for mat, deilig :) Han har også 10 t netter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er gutten 11 mnd. Er nå 2 uker siden vi tok kampen om natta. Før det lå han å¨vårt rom og var gjerne oppe hver 2-3 time for pupp. Han sovnet heldigvis med en gang igjen, men kunne jo ikke fortsette slik.  Kamp i en uke og nå sover han fra 19-05. Får pupp i håp om at han skal sovne igjen, men da er det morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er gutten 11 mnd. Er nå 2 uker siden vi tok kampen om natta. Før det lå han å¨vårt rom og var gjerne oppe hver 2-3 time for pupp. Han sovnet heldigvis med en gang igjen, men kunne jo ikke fortsette slik. Kamp i en uke og nå sover han fra 19-05. Får pupp i håp om at han skal sovne igjen, men da er det morgen...

Hva innebærer "kampen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Mini får kveldsmat kl 18 og blir ammet ca 18.30-19. Får en flaske mme av mannen ca 00-01. Så blir han ammet igjen en gang mellom 4-6. Neste måltid er ca 9.

Han er 5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er gutten 11 mnd. Er nå 2 uker siden vi tok kampen om natta. Før det lå han å¨vårt rom og var gjerne oppe hver 2-3 time for pupp. Han sovnet heldigvis med en gang igjen, men kunne jo ikke fortsette slik. Kamp i en uke og nå sover han fra 19-05. Får pupp i håp om at han skal sovne igjen, men da er det morgen...

Hva innebærer "kampen"?

Nei var bare avvenniga på natt. Han våknet bare hyppigere og skulle opp til puppen så da tok pappaen han i en uke, men jeg sov min hærligste søvn på 1 år. Han fikk siste puppemåltid klokken 19 og han fikk ingenting pupp før klokken ble 06. Var 3 netter med skriking, men etter en uke sov han natta gjennom fra 19-06. Skjønner bare ikke hvorfor vi ikke gjorde det tidligere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er babyen? Når er siste måltid på kvelden og første på morgenen?

Er bare nysgjerrig :)

Har jo en 3åring men glemmer fort... Greit å vite hva jeg kan/bør forvente etterhvert :)

Gjorde dere noe selv for å få bort nattmaten?

Hun er snart 10mnd. Spiser kveldsmat ca kl 19. Våkner ca hver 2.natt til måltid. Tar da ca 120ml mme. Frokost ca kl 8. 

Jeg har ikke gjort noe for å avvenne på natten. Men (bank i bordet) merker at det oftere kan gå 3-4netter mellom hver flaske også.  :nigo: HURRA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...