Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #1 Skrevet 28. oktober 2013 ofte ispiselige og ufordrageøige, frekke, uoppdragne drittunger! Jeg vet det ikke er ungenes feil, og jeg synest oppriktig synd i barna, men jeg vil ikke ha de i hus, jeg vil ikke at ungene skal leke med sånne unger, og minst av alt vil jeg at ungene skal besøke dem! Er jeg for streng her eller? Anonymous poster hash: a87b3...378
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #2 Skrevet 28. oktober 2013 Nei, du er dum som ikke gjør noe med det. Anonymous poster hash: 7a8f0...2b3
Berta The Housekeeper Skrevet 28. oktober 2013 #3 Skrevet 28. oktober 2013 Nei det er du ikke, og regner med at du har meldt ifra om disse tilstandene?
☆☆☆ Skrevet 28. oktober 2013 #4 Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Ja, du er for streng synes eg. Det å velge omgangskretsen til barna kan fort virke mot si hensikt. Om du får forståing av at barna dine eigentlig vil ha hjelp til å unngå eit barn er det derimot greit å nekte dei å vere saman. Og du bestemmer sjølvsagt kva oppførsel som blir tolerert i din heim. Det er ikkje noko feil i å be ungar om å oppføre seg eller forlate huset. Og det å nekte barna dine å besøke folk du ikkje er trygg på ville eg meine er fornuftig. Endret 28. oktober 2013 av ★
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #5 Skrevet 28. oktober 2013 Vær god mot barna. Sett grenser, men vær rettferdig og snill. Ros dem når de gjør noe bra. Og meld fra til barnevernet hvis du er bekymret for omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 11c1b...987
mamma_bergen Skrevet 28. oktober 2013 #6 Skrevet 28. oktober 2013 Neida, jeg syns det er helt greit å lukke øynene for barn som lever under omsorgssvikt.
*Miss Marple* Skrevet 28. oktober 2013 #7 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg regner med at du har tatt tak for å hjelpe disse barna? Å kalle barn som lider for drittunger....jeg mangler ord!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #8 Skrevet 28. oktober 2013 Så om unger har det kjipt hjemme så sørger du for at de ikke er velkommen hos deg. Det kaller jeg klasse. Er det omsorgssvikt har du plikt til å melde i fra. Du er kanskje feig i tillegg til slem? Anonymous poster hash: 43365...8e7
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #9 Skrevet 28. oktober 2013 Nei, du er ikke streng.. Men kanskje litt psyk? Anonymous poster hash: 340ef...b9e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #10 Skrevet 28. oktober 2013 Hva slags bekymringer har du da? Anonymous poster hash: 1e86a...c9b
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #11 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg regner med du har meldt fra til BV om situasjonen til disse barna? Jeg har selv meldt foreldre med "sånne" barn til BV, men de gjør jo ingenting med saken. Da føler jeg at jeg har gjort mitt. Og jeg skal ikke ta inn all verdens unger i mitt hus fordi de ikke får den omsorgen de fortjener hjemme. Anonymous poster hash: 8fe9e...c54
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #12 Skrevet 28. oktober 2013 Hvordan er sånne barn som dere beskriver? Anonymous poster hash: 1e86a...c9b
C&M&H Skrevet 28. oktober 2013 #13 Skrevet 28. oktober 2013 Du har jo her muligheten til å stille opp for disse barna og gjøre noe som gjør at de får noen gode opplevelser i livet... men du syns kanskje det er greit å tenke på seg selv og stenge de ute?? Setter du klare grenser for oppførsel hjemme hos dere og håndhever dette konsekvent vil jeg tro "drittungene" kommer seg... At du ikke lar dine barn dra hjem til dem derimot er helt forståelig. Men at man ikke stiller opp for barn som har det vondt er ganske forkastelig...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #14 Skrevet 28. oktober 2013 Eh.. Som beskrevet i hovedinnlegget ifølge HI Hvordan er sånne barn som dere beskriver? Anonymous poster hash: 1e86a...c9b Anonymous poster hash: 98baa...e52
Gjest Tale30 Skrevet 28. oktober 2013 #15 Skrevet 28. oktober 2013 Barn som er "ufordragelige" fordi de lider av omsorgssvikt kan fremstå helt annerledes hvis du ppner hjemmet ditt for dem og forsikrer dem om at de er ønsket. Jeg holder med deg i å være skeptisk til å la barnet være ed dem hjem - men for all del: Vær raus, åpne hjemmet ditt og bli kjent med dem slik de er i trygge omgivelser. Fungerer det ikke, så fungerer det ikke - men ikke lukk øynene for det de står i på hjemmefronten..
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #16 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg lukker ikke øynene, men har lenge vært imøtekommende mot både barn og foreldre. Men nå har det kommet til et punkt der våre barn faktisk må beskyttes mot negativ påvirkning. Vårt ansvar er primært for våre barn, og vi ønsker ikke de skal være i et miljø som ikke skiller mellom rett og galt, det kan forvrenge deres oppfatning av hva som er akseptabel oppførsel og ikke. Jeg liker heller ikke at barna mine ertes og plages, for så å bli behandlet som bestevenn igjenn. Særlig ene av desse barna har blitt kastet ut fra oss mange ganger, for å være frekk, banning og skriking, både ti meg og min mann. Nå har vi satt strek! Ønsker å lære barna våre at folk som ikke er snille tar vi avstand fra, det trenger vi faktisk ikke finne oss i, og om de er slemme med andre så er det heller ikke noe greit. Folk som ikke behandler oss, hjemmet vårt og tingene våre med respekt, skal vi være høffelige mot, men også vise tydelig at det ikke er akseptabelt å si og gjøre som de gjør. Vi trenger ikke ha dem mer i livene våre fordi om vi bor i samme gate og går på samme skole. Anonymous poster hash: a87b3...378
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå