Gå til innhold

blødninger..

Anbefalte innlegg

Har den siste uken hatt små blødninger hele tiden..

Akkurat som spotting de siste dagene av mensen for eksempel.

Hele tiden rødt friskt blod.

Innimellom har det vært helt lyserosa, liksom heeeeelt utvannet blod..

Bruker truseinnlegg og det holder, men bytter flere i løpet av dagen..

Når jeg er på do og "presser" kommer det mere rødt blod.

Etter mye googling (skulle aldri gjort det) har jeg lest at så og si eneste grunnen til smertefrie blødninger i 3 trimester er at morkaken ligger forann/delvis forann skjedeåpningen. Har vært på ul en gang etter oul og da var morkaken langt unna åpningen..

Ifht helt utvannet blod ser jeg på google at fostervann gjerne er litt lyserosa.. Er det noe man kan "lekke?"

Noen andre som har opplevd det samme eller har noe tanker om hva det kan være?

Er 1gangs,  i 100 % jobb i uke 30. føler meg ellers bra og babyen sparker masse.

Anonymous poster hash: b1cc4...9af
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144092404-bl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv hatt blødninger 2 ganer dette svangerskapet. 1st gang ville jordmora ha meg inn til sjekk, hvor hun konstanterte at alt var fint og at babyen hadde det bra. Det var mest sannsynlig et bristet blodkar ettersom at skjedeveggen er utrolig skjør under en graviditet og lett kan blø litt. 

2nd gangen sendte jeg bare en sms til jordmora, hvor hun svarte at så lenge jeg ikke hadde vondt, ingen klumper eller gammelt blod og jeg kjendte godt med liv så skulle jeg ikke tenke mer over det. :) 

Så jeg er sikker på at alt er bra med deg også! :) 
Men ettersom du har blødd i flere dager nå så ville jeg anbefalt deg å fått det sjekket. En liten underlivs sjekk bare for å være på den sikkre siden :) 

Fostervannet er som regel aldri blodig, det kan være blankt eller brunt/grønt. Men ikke blodig. (normalt sett i alle fall)  Men går vannet så er det tegn på at livmorhalsen er åpen, derfra kan man blø litt, og da kan det se ut som om blodet er i vannet. Men hadde vannet ditt gått så hadde du nok merket det :)  

Ta det helt med ro, men ring jordmor for en sjekk likevel! ;) 

Ring legen/jordmor! Min forrige fødsel startet med småblødninger.. eller det jeg trodde var vannet som gikk, også var det litt blod i det.. heldigvis over tiden. .. morkaken min hadde rivnet.. vil ikke si det er det som har skjedd med deg.. men det bør sjekkes ut! Er du nær termin, hadde jeg ringt føden...

Annonse

Jeg har selv hatt blødninger 2 ganer dette svangerskapet. 1st gang ville jordmora ha meg inn til sjekk, hvor hun konstanterte at alt var fint og at babyen hadde det bra. Det var mest sannsynlig et bristet blodkar ettersom at skjedeveggen er utrolig skjør under en graviditet og lett kan blø litt. 

2nd gangen sendte jeg bare en sms til jordmora, hvor hun svarte at så lenge jeg ikke hadde vondt, ingen klumper eller gammelt blod og jeg kjendte godt med liv så skulle jeg ikke tenke mer over det. :) 

Så jeg er sikker på at alt er bra med deg også! :) 

Men ettersom du har blødd i flere dager nå så ville jeg anbefalt deg å fått det sjekket. En liten underlivs sjekk bare for å være på den sikkre siden :) 

Fostervannet er som regel aldri blodig, det kan være blankt eller brunt/grønt. Men ikke blodig. (normalt sett i alle fall)  Men går vannet så er det tegn på at livmorhalsen er åpen, derfra kan man blø litt, og da kan det se ut som om blodet er i vannet. Men hadde vannet ditt gått så hadde du nok merket det :)  

Ta det helt med ro, men ring jordmor for en sjekk likevel! ;)

Jeg har vært på sjekk på føden en gang tidligere, men da varte bare blødningen ett døgn eller så, og da kunne de ikke se noe spesiell grunn for det og nevnte skjøre slimhinner som du sier..

Jeg ble bare litt urolig nå siden det har vart en uke, men nå har det plutselig stoppet da..

Får se hva jordmoren sier senere i dag! :-)

Takk for betryggende ord!

Da har jeg vært hos Jordmor, hun mente at alt mest sannsynlig var ok, men siden det hadde stoppet var det vanskelig å undersøke nå.. jeg måtte derimot LOVE å ringe føden dersom det skulle begynne igjen..

Så lenge jeg kjente så mye bevegelser som jeg gjør så tydet det på at alt stod bra til og at det var nok av fostervann. Symfysemål var også supert.

Nå har det selvfølgelig startet opp igjen med en liten blødning nå i kveld så får ta å ringe føden i morgen og høre med dem.. :)

HI

Om det tar seg opp i kveld/natt, så ring føden i kveld/natt :) De er bemannet 24/7.

Rosa/utvannet blod ble jeg fortalt at ikke var farlig. Jeg hadde det i flere uker. De fant ikke helt ut hvor blodet kom fra, men var sannsynligvis fra morkaken min. Hadde placenta prevea og lekket fostervann. Jeg fikk beskjed om at så lenge jeg ikke blødde mye friskt blod eller hadde rier/mensliknene murringer i ryggen, så var det ikke noe farlig. MEN jeg var inne til kontroller ofte, og de tok ultralyd jevnlig.

Sannsynligvis så er det bare småblødninger som ikke er farlig, men greit å få det kontrollert, sånn at du kan slappe av

Annonse

Siste upåaktet her ifra ;-)

Måtte ta både sparketest, utvendig og innvendig ul samt gynekologisk undersøkelse.

Viste seg å være lettblødende livmorhals, så kan begynne å blø lett etter fysisk aktivitet, tunge løft eller samleie.

Det var helt ufarlig og hadde ikke noe å si for meg, babyen eller svangerskapet videre.

Jeg burde prøve å unngå hvis det var spesifikke ting som gjorde at jeg blødde, for det kom nok til å vare svangerskapet ut.

HI

• 2 uker senere...

Godt å høre at alt var bra! :)  
Det er som oftest ufarlige blødninger, men klart man føler seg litt mer betrygget når man har fått fagpersonell til å sjekke det orntelig! :)  
Satser på at alt går bra frem til termin nå ;)  
Og lykke til! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...