Gå til innhold

Hvorfor??!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å tørke sengetøy i tørketrommelen etter vask. Hvordan kan det ha seg at alt av laken, putetrekk og lakebeskyttelse ALLTID havner inni dynetrekket??!

Noen med forklaring?

Anonymous poster hash: a5fa9...57e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp dynetrekk med glidelås, og lukk den før vask. ;)

Skrevet

Hehe, det skjer i vaskemaskinen min også :P
Tror jeg må investere i knapper eller glidelås slik musemor sier.

Skrevet

Hvis du promper masse inn i maskinen før du setter den på (så det blir masse luft inni der) så skjer det ikke pga lufttrykket :)

Anonymous poster hash: bc025...d9f

Skrevet

Det bor nemlig et lite troll inni tørketrommelen som liker å lage krøll bare for sin egen fornøyelses skyld :P

Der er iallefall min teori. Jeg har ett troll i vaskemaskinen også, og den liker å stjele sokker.

Skrevet

Det bor nemlig et lite troll inni tørketrommelen som liker å lage krøll bare for sin egen fornøyelses skyld :P

Der er iallefall min teori. Jeg har ett troll i vaskemaskinen også, og den liker å stjele sokker.

Mannen min hadde en vaskemaskin som plutselig inneholdt en skjorte han aldri hadde sett før! :o Så tror litt på troll jeg også.

(Og før noen sier jeg er dum og naiv og han var utro: Dette var før vi møttes, og det var en herreskjorte :P)

Skrevet

Jeg tror også på de trollene. Jeg fikk bitt av en halv strikkejakke en gang. Ny og fin, var den. Da den kom ut av maskinen manglet en diger del.

Skrevet

Jeg har ikke prøvd det tipset om å prompe i maskinen, i stedet setter jeg i trykk-knapper i sengetøyet, de som ikke allerede har det ved kjøp. Eller om jeg ikke får satt i trykk-knapper og jeg må vaske det, så syr jeg inn noen tråder som jeg knyter igjen, og klipper opp igjen når jeg skal skifte på dyna.

Som regel hamrer jeg inn trykk-knappene i fullt sinne fordi sengetøyet kommer ut av maskinene i en stor krøll fordi jeg ikke har sydd det sammen heller, og når jeg da begynner å hamre løs, så ødelegger jeg gulv og brødfjøler. Best å gjøre det før vask...

Anonymous poster hash: a7631...b09
Skrevet

Sånn er min også! Jeg setter på 20 minutters intervaller og retter de ut for hver gang. Men tipset om glidelåsene var myyyye bedre ;)

Skrevet

TIF heter det: Tingenes Iboende Faenskap ;)

Anonymous poster hash: 0baac...d14
Skrevet

Jeg har ikke prøvd det tipset om å prompe i maskinen, i stedet setter jeg i trykk-knapper i sengetøyet, de som ikke allerede har det ved kjøp. Eller om jeg ikke får satt i trykk-knapper og jeg må vaske det, så syr jeg inn noen tråder som jeg knyter igjen, og klipper opp igjen når jeg skal skifte på dyna.

Som regel hamrer jeg inn trykk-knappene i fullt sinne fordi sengetøyet kommer ut av maskinene i en stor krøll fordi jeg ikke har sydd det sammen heller, og når jeg da begynner å hamre løs, så ødelegger jeg gulv og brødfjøler. Best å gjøre det før vask...

Anonymous poster hash: a7631...b09

:o Haha, hjelpes!

Hi, jeg har lurt på det samme! Alltid havner hele vasken inni ett dynetrekk, argh!

Skrevet

Jo, men er det ikke rart?

Lurer på om jeg skal studere fenomenet, og skrive en masteroppgave om det. Tror dere jeg kan få støtte til prosjektet? Hmmm. Da må jeg ha en tørketeommel av glass da kanskje? Dette skal jeg finne ut av!

Hi

Skrevet

Det mest irriterende med det er jo at det er et lite helvete å få dyna inn i dynetrekket, mens  vaskemaskinen virker det som ting hopper inn av seg selv. Kanskje jeg skal putte dyna og dynetrekket inn i maskinen sammen neste gang, og krysse fingrene for ferdig skiftet sengetøy?

Skrevet

Det mest irriterende med det er jo at det er et lite helvete å få dyna inn i dynetrekket, mens  vaskemaskinen virker det som ting hopper inn av seg selv. Kanskje jeg skal putte dyna og dynetrekket inn i maskinen sammen neste gang, og krysse fingrene for ferdig skiftet sengetøy?

Hahaha! Årets beste ide! Det skal jeg prøve! HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...