Gå til innhold

Mistet 4 og fikk 1 barn. Rettigheter neste gang?

vbu

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg hadde 1 MA og 3 SA før jeg klarte endelig å få barn. Nå prøver vi igjen og jeg klarte å bli gravid med engang. Men jeg er livredd at jeg kommer til å miste som før. Har man noen rettigheter på oppfølgning denne gangen med tidlige ultralyder? Merker at jeg ikke klarer tanken på å gå med dødt foster i mange uker men det blir dyrt å betale for mange UL selv. 

Hadde vært fint å høre om erfaringer her?

Fortsetter under...

Jeg har litt samme historie med 4 MAer før første barn og bare 8 mnder etter fødsel var jeg gravid igjen. I graviditeten som førte til MA nr 4 ble jeg henvist til gynekolog som fulgte meg opp i graviditeten som gikk fint og jeg fikk også komme til henne da jeg var gravid med lillesøster. Men om det er en "rettighet" er jeg usikker på! Lykke til!

Jeg fikk tett oppfølging på kvinneklinikken på Ullevål da jeg var gravid etter å ha fått barnet mitt (3 MA før ham). Ringte bare dit og forklarte at jeg var gravid igjen, det var ikke noe problem å få komme inn. Masse støtte å få, aldri noen spørsmål og jeg oppfattet det slik at dette var vanlig praksis. Be om henvisning dit eller til gyn. dersom du bor et annet sted i landet. (Men det hjalp dessverre ikke på resultatet, verken da eller de to neste gangene.)

Nå er jeg gravid for åttende gang, denne gangen med donoregg - og har litt mer troen på det denne gangen. 

LYKKE til! Håper dette er suksess #2!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...