Gå til innhold

Noen som har vært på jobbintervju hos noen som kjenner deg godt i jobbsammenheng?

Anbefalte innlegg

Jeg skal på intervju til en lederstilling i bedriften jeg allerede jobber i, og han som skal intervjue meg kjenner meg allerede godt, og jeg har med ham å gjøre i enkelte deler av jobben.

Hva bør jeg da tenke på i forhold til intervjuet?

Anonymous poster hash: c84d9...e3e

Fortsetter under...

Jeg søkte på ny stilling innad i bedriften. Det var akkurat de samme arbeidsoppgavene, bortsett fra at denne stillingen var redusert, altså 75 % stilling.

For å være ærlig så synes jeg at det var latterlig å bli innkalt til intervju siden de kjente meg fra før. Det var nesten som et vanlig intervju, måtte svare på de samme spørsmålene som sist...

Men jeg antar at det var for å gi eksterne søkere en sjangs også. Alikevel, det var en litt klein situasjon :P

når man søker en lederstilling er nytt intervju helt normalt. dette fordi de kjenner deg i en setting og nå vil du over i en annen. de kommer meget mulig til å fokusere mye på hva tu synes kjennetgner en god leder, hvilke lederegenskaper du har, kjennskap til lover og regler du må forholde deg til og lignende...

når man søker en lederstilling er nytt intervju helt normalt. dette fordi de kjenner deg i en setting og nå vil du over i en annen. de kommer meget mulig til å fokusere mye på hva tu synes kjennetgner en god leder, hvilke lederegenskaper du har, kjennskap til lover og regler du må forholde deg til og lignende...

Takk for svar. Jeg holder på å studere personalledelse så får gjerne nilese litt før intervjuet.

Dette er en helt annen stilling enn jeg har pr i dag så at jeg er innkalt til intervju skjønner jeg veldig godt.

Hvordan jeg ønsker at en leder skal være vet jeg, da jeg pr i dag har en leder som er det stikk motsatte, så det tror jeg skal gå fint.

Det jeg kjenner litt på er at ol jeg skulle være så heldig å få jobben så er jeg yngre enn alle de ansatte.

hi

Jeg har vært det, og selv om den som intervjuet meg var min sjef, så viste det seg at det var veldig mye han ikke visste om hva jeg egentlig gjorde daglig, hvordan jeg løste og tenkte omkring oppgaver, eller kjente særlig til min bakgrunn ellers. Så selv om jeg visste at stillingen delvis var lovt bort til en kollega med lengre fartstid i bedriften, så kom det en del godt ut av intervjuet også :). Han sa han hadde fått litt mer respekt for meg og synes det var mye interessant som kom frem som han ikke visste.

Anonymous poster hash: 126e6...778

Jeg søkte på ny stilling innad i bedriften. Det var akkurat de samme arbeidsoppgavene, bortsett fra at denne stillingen var redusert, altså 75 % stilling.

For å være ærlig så synes jeg at det var latterlig å bli innkalt til intervju siden de kjente meg fra før. Det var nesten som et vanlig intervju, måtte svare på de samme spørsmålene som sist...

Men jeg antar at det var for å gi eksterne søkere en sjangs også. Alikevel, det var en litt klein situasjon :P

Skjønner at det var litt kleint. Dette er ikje samme stilling, og den er foreløpig kun lyst ut internt.

hi

Annonse

Samboeren min har akkurat vært i den situasjonen. Søkt på en lederstilling og intervjueren har han jobbet med i 13 år.

Det gikk mye i hvilke endringer han så for seg i den avdelingen han har søkt sjefstilling for å forbedre den, hvilke ideer og tanker han hadde rundt driften osv.

Venter spent på svar:)

Anonymous poster hash: 5bb17...b5e

Samboeren min har akkurat vært i den situasjonen. Søkt på en lederstilling og intervjueren har han jobbet med i 13 år.

Det gikk mye i hvilke endringer han så for seg i den avdelingen han har søkt sjefstilling for å forbedre den, hvilke ideer og tanker han hadde rundt driften osv.

Venter spent på svar:)

Anonymous poster hash: 5bb17...b5e

Tusen takk for svar! Dette er en ny avdeling så det er sikkert lurt å ha litt visjoner, det må jeg tenke litt på! :)

Lykke til til samboeren din :)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...