Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #1 Skrevet 28. oktober 2013 Er inspirert av andre innlegg. Dette er ikke et innlegg om for/imot omskjæring. Men et spørsmål om hvorfor noen lar barna bli omskjært. Hvilken bakgrunn menes det når det er av religiøs betydning?? Noen som vet?? Anonymous poster hash: e6d0d...efc Anonymous poster hash: e6d0d...efc
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #2 Skrevet 28. oktober 2013 Må vi gjøre dette en gang til? Anonymous poster hash: 864a0...cc4
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #3 Skrevet 28. oktober 2013 Religiøst betinget: Jøder som tror de må kutte i ungen for at Gud skal bli fornøyd. Kulturelt: Muslimer og amerikanere som gjør det fordi "det er renere/bedre/alle andre gjør det" Anonymous poster hash: 5dac6...171
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #4 Skrevet 28. oktober 2013 Er inspirert av andre innlegg. Dette er ikke et innlegg om for/imot omskjæring. Men et spørsmål om hvorfor noen lar barna bli omskjært. Hvilken bakgrunn menes det når det er av religiøs betydning?? Noen som vet?? Anonymous poster hash: e6d0d...efc Anonymous poster hash: e6d0d...efc Det burde man. Helt til det blir forbudt. Anonymous poster hash: 5dac6...171
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #5 Skrevet 28. oktober 2013 Må vi gjøre dette en gang til? Anonymous poster hash: 864a0...cc4 Trykket feil. Det var innlegget ditt jeg siktet til. Det må gjøres, helt til det blir forbudt. Anonymous poster hash: 5dac6...171
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #6 Skrevet 28. oktober 2013 Mannen min kommer fra Sør Afrika, og er omskjært. Der blir "alle" omskjært og grunnen er renslighet. Anonymous poster hash: 09ace...3c1
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #7 Skrevet 28. oktober 2013 Mannen min kommer fra Sør Afrika, og er omskjært. Der blir "alle" omskjært og grunnen er renslighet. Anonymous poster hash: 09ace...3c1 Nei, det er kulturelt. Renslighet er ingen grunn til å kutte bort friskt vev. Anonymous poster hash: 5dac6...171
Musemora Skrevet 28. oktober 2013 #8 Skrevet 28. oktober 2013 Mannen min kommer fra Sør Afrika, og er omskjært. Der blir "alle" omskjært og grunnen er renslighet. Anonymous poster hash: 09ace...3c1 Æsj. Kan de ikke å vaske seg i sør Afrika?
Musemorbr / Skrevet 28. oktober 2013 #9 Skrevet 28. oktober 2013 Disse som sier gjør det av renslighet påpeker at en skjelden gang i blant kan normale få betennelser hvis de har slurvet med renholdet. Jeg tenker at skal de være SÅ voldsomt føre var, bør de sporenstreks legge seg inn til blindtarmfjerning. Den kan i teorien bli betent når som helst.
Musemora Skrevet 28. oktober 2013 #10 Skrevet 28. oktober 2013 Disse som sier gjør det av renslighet påpeker at en skjelden gang i blant kan normale få betennelser hvis de har slurvet med renholdet. Jeg tenker at skal de være SÅ voldsomt føre var, bør de sporenstreks legge seg inn til blindtarmfjerning. Den kan i teorien bli betent når som helst. Ta med galleblæra i samme slengen og, den kan det også bli mye styr med.
Musemorbr / Skrevet 28. oktober 2013 #11 Skrevet 28. oktober 2013 Disse som sier gjør det av renslighet påpeker at en skjelden gang i blant kan normale få betennelser hvis de har slurvet med renholdet. Jeg tenker at skal de være SÅ voldsomt føre var, bør de sporenstreks legge seg inn til blindtarmfjerning. Den kan i teorien bli betent når som helst.Ta med galleblæra i samme slengen og, den kan det også bli mye styr med. Greit å røske ut mandlene med det samme da.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #12 Skrevet 28. oktober 2013 Disse som sier gjør det av renslighet påpeker at en skjelden gang i blant kan normale få betennelser hvis de har slurvet med renholdet. Jeg tenker at skal de være SÅ voldsomt føre var, bør de sporenstreks legge seg inn til blindtarmfjerning. Den kan i teorien bli betent når som helst. Ta med galleblæra i samme slengen og, den kan det også bli mye styr med. For ikke å snakke om tær og armhuler. Alt som lukter må kuttes bort! Anonymous poster hash: 5dac6...171
Musemora Skrevet 28. oktober 2013 #13 Skrevet 28. oktober 2013 Disse som sier gjør det av renslighet påpeker at en skjelden gang i blant kan normale få betennelser hvis de har slurvet med renholdet. Jeg tenker at skal de være SÅ voldsomt føre var, bør de sporenstreks legge seg inn til blindtarmfjerning. Den kan i teorien bli betent når som helst.Ta med galleblæra i samme slengen og, den kan det også bli mye styr med.Greit å røske ut mandlene med det samme da. Øreflippene og :-)
CaptainHindsight Skrevet 28. oktober 2013 #14 Skrevet 28. oktober 2013 Det er mange dumme argumenter for å omskjære, men den teiteste er når man omskjærer for at barnet skal "se ut som far"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå