Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #1 Del Skrevet 28. oktober 2013 Har en bitteliten på litt over en uke. Han sover gjerne i firetimerstrekk på dagtid og er mye våken på kveld og sover 2, 5 timer på natt først. Er så våken i 1, 5 time og sover 2, 5 timer igjen. Så våken i 1, 5 time også begynner vi på dagen og han sover 4 timer igjen. Jeg trenger tips til å snu dette. Anonymous poster hash: ce0ee...d87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rene82 Skrevet 28. oktober 2013 #2 Del Skrevet 28. oktober 2013 Hm...vekke etter tre timer på dagen kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #3 Del Skrevet 28. oktober 2013 Hm...vekke etter tre timer på dagen kanskje? Har prøvd men han er helt i koma. Anonymous poster hash: ce0ee...d87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbarella og froskebarna Skrevet 28. oktober 2013 #4 Del Skrevet 28. oktober 2013 Er soverommet helt mørkt? Jeg fant ut at jeg hadde litt for mye lys på rommet, og da jeg begynte å ha det helt mørkt gikk det seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbarella og froskebarna Skrevet 28. oktober 2013 #5 Del Skrevet 28. oktober 2013 Altså for å skille mellom dag og natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #6 Del Skrevet 28. oktober 2013 Dette går seg til av seg selv. Ikke stress med det. Anonymous poster hash: daa70...2f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abella Skrevet 28. oktober 2013 #7 Del Skrevet 28. oktober 2013 Vekk hver tredje time på dag. Gi først mat, deretter tar du bleieskift sånn at babyen våkner ordentlig. Jeg pleier å legge opp til 1 times våkentid ved hver amming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #8 Del Skrevet 29. oktober 2013 Lite lys, lyd og stimuli på natt og omvendt på dag (natt = 19-07) Anonymous poster hash: a7a59...8b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #9 Del Skrevet 29. oktober 2013 Takk for tips. Anonymous poster hash: ce0ee...d87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBjella Skrevet 29. oktober 2013 #10 Del Skrevet 29. oktober 2013 Mulig du kan ha flaks og at dette endrer seg raskt. Men for ha en døgnrytme er det svært viktig med produksjonen av hormonet melatonin. Hormonet bidrar til at vi blir trøtte om natten og er våkne på dagen. Hos nyfødte kommer ikke produksjonen av dette hormonet opp i tilstrekkelig nivå, før de er tre måneder gamle. Så du kan gjøre det du kan med mørke og dagslys og rutiner. Men sjansen er stor for at babyen ikke vil skjønne bæret. Før om litt. Mitt råd er å innfinne seg med situasjonen enn så lenge, og prøve å ikke bli frustrert fordi det er sånn. Selv om det kan være svæææært frustrerende. Har vært borti akkurat det samme. Og selv om vi badet hver kveld, tok på pysjamas og lå på et mørkt rom, søvnløse, natt etter natt etter natt, endret det seg gradvis fra to måneders alder. Skulle jeg endret på noe ville jeg sovet mer på dagen når babyen sov, og sett mer tv-serier i stua på natta:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2013 #11 Del Skrevet 31. oktober 2013 Mulig du kan ha flaks og at dette endrer seg raskt. Men for ha en døgnrytme er det svært viktig med produksjonen av hormonet melatonin. Hormonet bidrar til at vi blir trøtte om natten og er våkne på dagen. Hos nyfødte kommer ikke produksjonen av dette hormonet opp i tilstrekkelig nivå, før de er tre måneder gamle. Så du kan gjøre det du kan med mørke og dagslys og rutiner. Men sjansen er stor for at babyen ikke vil skjønne bæret. Før om litt. Mitt råd er å innfinne seg med situasjonen enn så lenge, og prøve å ikke bli frustrert fordi det er sånn. Selv om det kan være svæææært frustrerende. Har vært borti akkurat det samme. Og selv om vi badet hver kveld, tok på pysjamas og lå på et mørkt rom, søvnløse, natt etter natt etter natt, endret det seg gradvis fra to måneders alder. Skulle jeg endret på noe ville jeg sovet mer på dagen når babyen sov, og sett mer tv-serier i stua på natta:) Takk for svar. Har heldigvis alliert meg med mannen og han har baby mellom 21 og 1 og er kun innom for måltid. Så ammer jeg klokken 1 og legger klokken 2 igjen og da sover han kanskje til halv 5. Gir ham mat og legger ham klokken 6. Så er vi oppe halv 8. Ordner de andre barna til skole og mater etter det. Så sover han gjerne 3 timer. Bør jeg forresten unngå å skifte bleie dersom det bare er tiss? Bruke større størrelse på natt? Anonymous poster hash: ce0ee...d87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBjella Skrevet 31. oktober 2013 #12 Del Skrevet 31. oktober 2013 Mulig du kan ha flaks og at dette endrer seg raskt. Men for ha en døgnrytme er det svært viktig med produksjonen av hormonet melatonin. Hormonet bidrar til at vi blir trøtte om natten og er våkne på dagen. Hos nyfødte kommer ikke produksjonen av dette hormonet opp i tilstrekkelig nivå, før de er tre måneder gamle. Så du kan gjøre det du kan med mørke og dagslys og rutiner. Men sjansen er stor for at babyen ikke vil skjønne bæret. Før om litt. Mitt råd er å innfinne seg med situasjonen enn så lenge, og prøve å ikke bli frustrert fordi det er sånn. Selv om det kan være svæææært frustrerende. Har vært borti akkurat det samme. Og selv om vi badet hver kveld, tok på pysjamas og lå på et mørkt rom, søvnløse, natt etter natt etter natt, endret det seg gradvis fra to måneders alder. Skulle jeg endret på noe ville jeg sovet mer på dagen når babyen sov, og sett mer tv-serier i stua på natta:) Takk for svar. Har heldigvis alliert meg med mannen og han har baby mellom 21 og 1 og er kun innom for måltid. Så ammer jeg klokken 1 og legger klokken 2 igjen og da sover han kanskje til halv 5. Gir ham mat og legger ham klokken 6. Så er vi oppe halv 8. Ordner de andre barna til skole og mater etter det. Så sover han gjerne 3 timer. Bør jeg forresten unngå å skifte bleie dersom det bare er tiss? Bruke større størrelse på natt? Anonymous poster hash: ce0ee...d87 Sånn gjorde vi det også i starten! Jeg gikk å la meg tidlig, og baby sov på pappen i sofaen. Det fungerte veldig bra, også på de babyene som faktisk sov, men som helst ville ha kroppskontakt. Så fikk jeg i hvert fall noen etterlengtede timer på magen på starten av natten:) Du trenger ikke å skifte tissebleie! Og ja, unngå det på natten. Her har det vært bæsj ved hvert måltid de første ukene, så måtte skifte uansett. Hadde håndkle, bleier og våtservietter klar ved siden av senga, og gjorde det i en fei på soverommet, i mørket. Åpnet evt døra til gangen med litt lys i, for å klare å se noe. Opplever du lekkasjer på bleiene, så gå opp et hakk i størrelse. Kan tipse om at Libero har vært helt krise mtp lekkasje for vår del. Litt bedre med Pampers, men lekker også der. Mens Rema 1000 og Coop-bleiene har vært helt utmerket. Nå bruker vi Coop sine bleier fra 7 kg, selv om han er en kilo unna i vekt. Bleia er TUNG på morgenen, men ingen lekkasje. Lykke til. Det går seg jo uansett til etter hvert som tiden går. Men man blir ekstra frustrert dersom man hele tiden har forventninger om at ting skal være sånn og sånn, og man ikke "får det til". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå