IlsaH88 Skrevet 28. oktober 2013 #1 Skrevet 28. oktober 2013 Min mann ønsker å kalle vår sønn Robert, etter sin bestefar... Men jeg er ikke helt sikker!
Gullunger Skrevet 28. oktober 2013 #2 Skrevet 28. oktober 2013 Har vel hørt flere si at navnet er litt "østkant"... Men synes det er dumt å kategorisere navn på denne måten! Jeg synes faktiskt navnet var litt kult!!
IlsaH88 Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2013 Ja, en av mine venninner mente alle som het Robert var forbrytere, og at navnet var i samme kategori som Ronny o.l. Hehe! Robert er vel mer vanlig i engelsktalende land enn her i Norge, og føler det kanskje har mer status i utlandet enn her. Jeg liker tanken med å kalle opp sønnen etter noen som har betydd mye for mannen min da.
Giss Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 Direkte forbryternavn syns jeg ikke det er. Jeg tenker mest mann på 50-60 år. Men jeg synes det fungerer bra på norsk. Om du vil "modernisere" det litt går det an å kombinere med et av tidens navn - f eks Robert Emil, Robert Emanuel, Robert Mathias eller Robert Elias.
IlsaH88 Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter #5 Skrevet 29. oktober 2013 Skal kun ha ett fornavn, da det blir to etternavn...
sommertiara Skrevet 30. oktober 2013 #6 Skrevet 30. oktober 2013 Ikke samme kategori som Ronny. Veldig hardt, koselig med oppkaling, men gjør det kun om du virkelig liker navnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå