Vicky 83 Skrevet 28. oktober 2013 #26 Skrevet 28. oktober 2013 Vi bor i et nabolag med masse barn. I fjor regnet det mye, så da kom det veldig få, vil tippe rundt 20 stk. Året før var været bedre, og da kom det 120 stk. Vi hadde ikke snop igjen på slutten og endte opp med å la være å åpne. Hadde i tillegg besøk da, så det passer dårlig å løpe opp og ned trappen hele tiden. Da vi ikke åpnet døren var det noen som kastet egg på huset vårt...:-( Og det skal jeg si dere at det var noe dritt å få vekk igjen.. Jeg har ikke sansen for denne tradisjonen med å gå fra dør til dør og kreve snop. De står jo bare de og forventer snop uten å gi noe tilbake. Jeg føler meg bare dum når jeg åpner døren og deler ut snop. I år evakuerer vi til mne foreldre. Forhåpentligvis er det litt færre der, og uansett er vi da flere til å dele på å gi ut snop.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #27 Skrevet 28. oktober 2013 Vi bor på landet, og her pleier det å komme mellom 5 og 10 stykker. Kjøper inn sånn at jeg har 4-5 småting til hver og beregner at det kommer 15 for sikkerhets skyld. Anonymous poster hash: 9ff39...c0c
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #28 Skrevet 28. oktober 2013 Vi bor midt i et byggefelt med mange barn. Her går de noen venner i lag, så da blir det ikke så mye løping for å åpne døren. Her koser vi oss på barnas vegne, og gleder oss sammen med de. Det er en kjekk og spennende dag for barna. Jeg synes også at det er koselig. Her har vi også handlet inn sånn litt større karamellpose, samt en boks med slikkepinner fra Nille Anonymous poster hash: 796cc...7e7
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #29 Skrevet 28. oktober 2013 Her kommer det flere og flere hvert år. Mener det var nærmere 50-60 stk her i fjor. Jeg har kjøpt inn økologisk sukkerpinne. 100 stk Anonymous poster hash: e83a9...fbd
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #30 Skrevet 28. oktober 2013 Vi bor i et nabolag med masse barn. I fjor regnet det mye, så da kom det veldig få, vil tippe rundt 20 stk. Året før var været bedre, og da kom det 120 stk. Vi hadde ikke snop igjen på slutten og endte opp med å la være å åpne. Hadde i tillegg besøk da, så det passer dårlig å løpe opp og ned trappen hele tiden. Da vi ikke åpnet døren var det noen som kastet egg på huset vårt...:-( Og det skal jeg si dere at det var noe dritt å få vekk igjen.. Jeg har ikke sansen for denne tradisjonen med å gå fra dør til dør og kreve snop. De står jo bare de og forventer snop uten å gi noe tilbake. Jeg føler meg bare dum når jeg åpner døren og deler ut snop. I år evakuerer vi til mne foreldre. Forhåpentligvis er det litt færre der, og uansett er vi da flere til å dele på å gi ut snop. Jeg synes jeg får noe tilbake, jeg! Er helt enig med ungene i at Halloween er en morsom og spennende dag. Vi koser oss med forberedelser sammen og lager lyslykter selv av syltetøyglass og maling eller farget papir. Eller til og med gresskarlykt. Og ungene som kommer på døra her er bare blide og i superhumør, jeg synes det er fint å få se alle naboungene på en kveld! De er høflige og pratsomme bare man er litt imøtekommende selv! Vi prater om kostymer, hvor de skal gå etterpå, om det er skummelt å gå i mørket, osv osv. Ofte er foreldrene med de yngste og går, og da er det i hvert fall tid til litt naboprat. Husk at man høster som man sår! Åpner du døra med et oppgitt sukk og deler ut økologiske havrekjeks med et surt blikk og streng beskjed om "maks en hver!", så får du ikke akkurat se barna fra sin beste side heller! Anonymous poster hash: 84821...e0a
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #31 Skrevet 28. oktober 2013 Her blir det ikke kjøpt så mye som en mokkabønne til Halloween, enda det yngler av små her.Da håper jeg du får en fin kveld sammen med prinsippene dine Ikke noe problem. Vi tar nemlig langhelg og reiser bort Denne langhelgen ville blitt en trist sak for ungene mine, i hvert fall! Har kommet med forslag om hyttetur når halloween har falt på helg, og fått sjokkerte blikk tilbake! Men dere får bare kose dere på langhelg med prinsippene deres da. Sikkert lettvint for dere foreldre! Og jeg gidder ikke skjule meg bak smilefjes heller. Anonymous poster hash: 84821...e0a
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #32 Skrevet 28. oktober 2013 Her er dey ett must å ha mye hodt mener ungene. Jeg kjøper bare godt som er innpakket, siden jeg syns det er best. Ungene mine er heller ikke glad i ting som ikke er innpakke, det blir sjeldent spist. Jeg er ikke hysterisk over sikt egentlig, men sliter litt med tanken over ørten barnehender som har grafset oppi en bolle med godt som ikke er pakket inn. Jeg har ikke sagt noe om det til ungene, så de tenker det samme som meg. Men godtet som ikke blir delt ut, har vi fremover. Her skal ikke det ene barnet gå rundt, for hun vil være hjemme og dele ut til de som kom er på døra. Godt har vi masse av, så det er ikke noe must for hun. Hun må bli med søstrene til to naboer, hun ene er en dame som elskr halloween men desverre tørr ingen barn å ringe på hos hun nesten. Hun bor i en firemannsbolig, noen narkomane der så ett hus som mange foreldre sier til barna st de ikke får gå til. Jeg snakker ofte med henne, så jeg vet om dette. Så i år må mine innom der. Ifjor fikk de streng beskjed av moren til ennabo de gikk med at de ikke fikk gå der, så da torde ikke mine å trosse moren selv om de får lov av meg. Jeg vet hun er kjempe hyggelig, og de andre som bor der er helt ok egentlig selv om de er narkomane. Aldri gjort noen naboer noe. Anonymous poster hash: baf6f...b48
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #33 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg kjøper inn disse halloweenposene fra Nille. Det som ikke blir delt ut funker som lørdagsgodt de neste ukene.. Heller for mye enn for lite, derfor er disse store pakkene geniale Personlig liker jeg ikke at ungene får smågodt. Som dere vet prøver de gjerne å røre litt rundt for å se hva som skjuler seg på bunn av bollen/posen..og gudene vet hvor deres hender har vært siden forrige håndvask.... Anonymous poster hash: 070fd...00b
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #34 Skrevet 29. oktober 2013 Her blir det ikke kjøpt så mye som en mokkabønne til Halloween, enda det yngler av små her.Da håper jeg du får en fin kveld sammen med prinsippene dine Ikke noe problem. Vi tar nemlig langhelg og reiser bort Denne langhelgen ville blitt en trist sak for ungene mine, i hvert fall! Har kommet med forslag om hyttetur når halloween har falt på helg, og fått sjokkerte blikk tilbake! Men dere får bare kose dere på langhelg med prinsippene deres da. Sikkert lettvint for dere foreldre! Og jeg gidder ikke skjule meg bak smilefjes heller. Anonymous poster hash: 84821...e0a I alle dager, hva vet du om hvor vi skal? For alt du vet, skal vi til Disneyland Paris. Det kan tenkes at ungene gleder seg stort, og at de maser daglig om når vi skal begynne og pakke. Eller kanskje vi skal besøke bestemor som vi ikke har sett siden påske. Du har faktisk ikke noe med det. Dersom du er imot Halloween så skal du nok ikke til disneyland Paris! Der er det pyntet til Halloween over alt i parken! :-) Anonymous poster hash: 014e3...f7d
SagflisiHåret Skrevet 29. oktober 2013 #35 Skrevet 29. oktober 2013 Klubbe var lurt! Vi har for øvrig ringeklokke som kan slås av, ifjor gjorde jeg det når det ringte på for ørtende gang...
Iiiiik Skrevet 29. oktober 2013 #36 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg har problemer med å skjønne greia med at julebukk er så mye bedre, for da gjør ungene noe for å få godteri. For all del - det er hyggelig med en skrålete versjon av "På loven sitter nissen", men det er ikke sååå stas. Her vi bor er de aller fleste barna høflige, de smiler og takker og jeg snakker litt med dem om hvor de har vært og prøver å gjette hvem heksa og trollmannen er. De har det så utrolig gøy og det blir jeg glad av. Da spiller det ingen rolle om jeg går glipp av noen julesanger. For min del er det vanskelig å skjønne hvorfor noen er så negative, hvorfor de nekter barna denne gleden. Oktober og november er mørke måneder, det er lenge til jul og det å ha en kveld der "alle" barna gjør det samme, som de gleder seg til, som de planlegger og som vi gjør en del utav, det gir glede for ungene og det gir glede for meg. Alle velger selvfølgelig selv, men jeg skjønner altså ikke argumentasjonen hvis den handler om at barna ikke synger eller at det er en ny skikk. Noen er veldig konsekvente på sukker, da skjønner jeg at det å gå rundt med en bøtte og hamstre sukker ikke er så aktuelt. Men at de ikke kan få ha en markering hjemme med skummel middag, utskåret gresskar osv, det skjønner jeg ikke helt.
Kathrine. Skrevet 29. oktober 2013 #37 Skrevet 29. oktober 2013 Har kjøpt 10 små melkesjokolader, 12 slikkepinner, og 2 eller 3 3-pakninger med smurfedrops.I tillegg har vi en pose med innepakkete frukt-karameller.Er ikkje så mange som kjem på døra her, men klarer nok å spise det sjølv iløpet av høsten, om vi brenner inne med noe.
frk.Lykkeliten<3 Skrevet 29. oktober 2013 #38 Skrevet 29. oktober 2013 Har kjøpt inn noen innpakkede godiser fra nille, I fjor kom det ingen (til min store skuffelse) så håper det kommer noen i år ! ... kjøpt inn litt just in case ! Vi bor litt kronglete til så ikke overasket om ingen finner oss og derfor vi ikke får besøk
Ugl@ ruger... Skrevet 29. oktober 2013 #39 Skrevet 29. oktober 2013 Bor på bygda, så det kommer ikke mange på døra her, men litt har vi alltid i hus på lur. Spiser ikke så mye snop, så vi har fortsatt endel fruktkarameller ol etter forrige taxfree handling i september. Mine kommer ikke til å gå Halloween, de skal på halloweenfest.
MrsMilla Skrevet 29. oktober 2013 #40 Skrevet 29. oktober 2013 Masse godteri! Bare for å være sikker! Det er nok lørdager igjen framover om det ikke skulle gå med haha
MammantilNurket Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter #41 Skrevet 29. oktober 2013 Tusen takk for svar, damer Nurkets Pappa og jeg har nå blitt enige om å kjøpe inn avsindige mengder godis. Vi gleder oss!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå