Gå til innhold

Hvor mye godteri til Halloween??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye godteri handler dere inn til Halloween? Vi bor nå i hjertet av Suburbia med barnefamilier på alle kanter og jeg regner med at vi får besøk av søte små monstere og demoner på torsdag :)

Så, O rutinerte DiB-damer, hvor mye godis ... hva slags godis handler dere inn?? Jeg vil IKKE være "hun damen med kjipt godteri".

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg kjøper inn masse, for sikkerhets skyld. Det som ikke blir gitt bort beholder vi som lørdagsgodteri i ukene som kommer

Skrevet

Her hadde vi omlag 40 stk på døra i fjor. må nok øke litt i år.

I fjor laget jeg en liten pose med 3 ting i. I år blir det nok 2. Klubbe og en annen liten ting. 

Anonymous poster hash: ab5fe...5b7
Skrevet

Takk for svar :)

Å helledussen! 40 stykker? Da må jeg nok handle inn litt mer :P

Hvaslags poser brukte du?

Skrevet

Kjøpte ein stor pose fruktkarameller på europris. Satsar på at det er nok.

Skrevet

I fjor laget jeg en liten pose med 3 ting i. I år blir det nok 2. Klubbe og en annen liten ting. 

Hva er klubbe? Ser for meg et kyllinglår  :D  

Anonymous poster hash: e4fde...bf6

Skrevet

Kjøpte ein stor pose fruktkarameller på europris. Satsar på at det er nok.

Smart :) må lokalisere nærmeste Europris!!

Kan man betale med NOK eller tar de bare € ?? :P

Skrevet

hehe ja ikke sant! Måtte slukke utelyset til slutt. Produktivt nabolag vi bor i ;-)

Brukte bare blanke fryseposer og julebånd rundt. men tror ikke jeg gidder å sitte å lage 50 poser i år. Tenker jeg hiver alt i en kurv og sier at de får lov å ta to ting hver. 

Skrevet

Hva er klubbe? Ser for meg et kyllinglår :D

Anonymous poster hash: e4fde...bf6

Klubbe er dialekt for kjærlighet-på-pinne. Vi seier det her også :)
Skrevet

hehe ja ikke sant! Måtte slukke utelyset til slutt. Produktivt nabolag vi bor i ;-)

Brukte bare blanke fryseposer og julebånd rundt. men tror ikke jeg gidder å sitte å lage 50 poser i år. Tenker jeg hiver alt i en kurv og sier at de får lov å ta to ting hver.

Da går jeg for den løsningen :)
Skrevet

Jeg er den kjipe damen som ikke kjøper inn noe til Halloween. Men her er det veldig få som går rundt å tigger snop, de fleste holder seg til julebukk:)

Skrevet

Jeg er den kjipe damen som ikke kjøper inn noe til Halloween. Men her er det veldig få som går rundt å tigger snop, de fleste holder seg til julebukk:)

Tror du at den smileyen på slutten klarer å maskerte hvor frekk og spydig du egentlig var i dette innlegget ?

Hva gjør deg så sinnsykt mye bedre enn de som går Halloween ?? Bare fordi du velger å ikke ta del i den betyr vel ikke at det er negativitet vel ? For en heslig ovenfra og ned holdning du har !

Anonymous poster hash: 0a53e...c3b

Skrevet (endret)

Tror du at den smileyen på slutten klarer å maskerte hvor frekk og spydig du egentlig var i dette innlegget ?

Hva gjør deg så sinnsykt mye bedre enn de som går Halloween ?? Bare fordi du velger å ikke ta del i den betyr vel ikke at det er negativitet vel ? For en heslig ovenfra og ned holdning du har !

Hæ??! Hva var det som var så heslig og ovenfra-og-ned med det svaret der?

Vi kjøper heller ikke godterier til Halloween. Det har aldri kommet noen på døren her heller.

Endret av Soon to be mum
Skrevet

Jeg anbefaler innpakket snop som Fox, Dumle o.l. Det er så mye mer appetittelig enn klissete smågodt.

Skrevet

Jeg anbefaler innpakket snop som Fox, Dumle o.l. Det er så mye mer appetittelig enn klissete smågodt.

Enig. Det er derfor eg kjøpte fruktkarameller sjølv om smågodtet kosta 5.90. Dei er pakka i papir, noko eg meinar bør vere eit must når godtet skal samlast i meir eller mindre egna behaldarar, og kanskje sorterast og bytast blant barna etterpå.
Skrevet

Jeg kjøper også inn en del kjærlighet på pinne, noen innpakkete fruktkarameller, sånne store poser fra haribo med mange små poser oppi. Synes alt må være innpakket. Legger det i en bøtte og sier de kan ta to ting hver. Ser an etter hvert om de kan ta tre eller fire ting hver. Har gjerne 30-40 barn på døra her også. I år blir det 10 her på skummel middag før de går ut, så bare det er jo ganske mange...

Skrevet

er livredd for at ungene som skal gå i nabolaget her (mine bla) ikke skal få noe hos dem de ringer på til???

er første året og aner ikke om det er tradisjon for sånt her jeg bor ! er jo noen unger her, men likevel.. jeg har ALDRI hatt noe godteri på halloween, ingen har ringt på heller =/

Anonymous poster hash: 1e2bb...05c
Skrevet

Kjøpte en stor pose smågodt på Europris til 5.99 her om dagen. Også har jeg kjøpt inn blanke folieposer med lukking på toppen på Søstrene grene, nesten gratis.

Anonymous poster hash: 22959...ef6
Skrevet

er livredd for at ungene som skal gå i nabolaget her (mine bla) ikke skal få noe hos dem de ringer på til???

er første året og aner ikke om det er tradisjon for sånt her jeg bor ! er jo noen unger her, men likevel.. jeg har ALDRI hatt noe godteri på halloween, ingen har ringt på heller =/

Anonymous poster hash: 1e2bb...05c

Kan du ringe dei naboane du har kontakt med å spørre dei korleis dei gjer det, slik at du har ein ide om skikken i nabolaget? Og forberede barna på at dette er relativt nytt og at dei ikkje kan forvente det heilt store utbytet?
Skrevet

Her blir det ikke kjøpt så mye som en mokkabønne til Halloween, enda det yngler av små her.

Da håper jeg du får en fin kveld sammen med prinsippene dine :P

Skrevet

Her blir det ikke kjøpt så mye som en mokkabønne til Halloween, enda det yngler av små her.

Barn flest er ikke så glad i mokkabønner, så det er greit at du ikke kjøper det da!

Anonymous poster hash: 4c951...373

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Her har jeg kjøpt inn 2 poser fruktkarameller, en pose dumle og 2 bokser med kjærlighet på pinne (Alt fra europris).. Aner jo ikke hvor mange som går her i år, forhørte meg med noen naboer, men de sa "noen år kommer ingen, andre år renner de ned døra", så venter i spenning ;) Kjøpte den halloween bøtta til europrise med godis i, så har vi tømt det godiset opp i en krukke vi pleier å ha godis i, så nå er den klar til å fylles med godis som er pakket inn ;)

Skrevet

Svært så hissig du er da:) stått opp med feil fot eller?
Skrevet

Jeg har kjøpt dumle kjærligheter,fox,pez (sånne små pk får du ofte kjøpt i smågodt hyllene og når det i tillegg er på tilbud:-)))

Men viktig innpakket gotteri

Skrevet

Jeg gleder meg i alle fall veldig til torsdag :)

Kan nesten ikke vente til Nurket blir så stor at vi kan invitere vennene hans på Halloween-fest med leker, spøkeri,grøss&gru og bøttevis med godis. Vi har ventet så lenge på å få ham at vi kommer til å kjøre på og feire alt som kan feires GRUNDIG :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...