Gå til innhold

Kor mye av mannens penger "har eg rett på"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen måtte på en ekstra tur i nordsjøen, og han har regna ut at han får ca 30.000,- ekstra for denne uka.

Vi har felles økonomi, men seperate kontoer, og felles barn som eg sjølvsagt må passe mens han er borte.

Kor mye av ekstrapengene synes dere det er rimelig at eg bruker uten å avklare med han først? (skal på shopping på onsdag)

Anonymous poster hash: a78b6...1b7

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kommer jo ann på om du skal shoppe til deg eller ungene vil jeg si.

Skrevet

Skal til hudpleie og stelle meg, og kjøpe meg nytt undertøy. Så er jo for å forføre han når han kjem heim. :)

Anonymous poster hash: 4b207...5cc

Skrevet

Du har ikke rett på noe av hans lønn, men om dere pleier å dele på lønninger og utgifter så bruker du vel så mye som du trenger?

Skjønner ikke spørsmålet helt jeg. Er det vanlig å kreve sin rett av den andres lønn, altså skal du ha lønn for å passe barnet deres?

Skrevet

Du har ikke rett på noe av hans lønn, men om dere pleier å dele på lønninger og utgifter så bruker du vel så mye som du trenger?

Skjønner ikke spørsmålet helt jeg. Er det vanlig å kreve sin rett av den andres lønn, altså skal du ha lønn for å passe barnet deres?

Hehe, det hun sa!! :)

Skrevet

Vi har alle pengene felles. Jeg må ikke spørre mannen om lov for å shoppe. Om han jobber en ekstra helg betyr jo ikke det at det er hans penger.

Pleier dere vanligvis å spørre hverandre før dere bruker penger?

Kunne skjønt det hvis du feks gikk å kjøpte ny bil uten å gi beskjed, men å shoppe litt klær feks skjønner jeg ikke at han skulle brydd seg om.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Skal til hudpleie og stelle meg, og kjøpe meg nytt undertøy. Så er jo for å forføre han når han kjem heim. :)

Anonymous poster hash: 4b207...5cc

Da ville jeg nok spurt ;-)

Skrevet

Jeg vil ikke si du har større rett til å bruke masse på shopping til deg selv enn vanlig. Hva de ekstra pengene skal brukes til bør dere vell bli enige om. Sansynlig vis er det smartere å betale ned på lån eller liknende enn å bruke penger på fint undertøy og hudpleie.

Anonymous poster hash: c6d36...217

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...