Gå til innhold

Hvordan trener dere etter innsett?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde innsett på lørdag, og er i fin form. Har lyst til å trene som vanlig, men er litt usikker også siden en ikke vet..

Redd for å gjøre noe galt, selv om en vet at de fleste ikke vet at befruktningen har funnet sted engang på dette tidspunktet:)

Så, dere som trener..

Hvordan og hva trener dere?

Og er det noe dere unnlater å gjøre?

Er jogging, zumba og styrketrening greit?

Anonymous poster hash: 03241...934

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144092300-hvordan-trener-dere-etter-innsett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg lurte også veldig på dette. Treningsrestriksjoner er delt inn i to: 1. overstimulerte eggstokker (og her kommer det vel også an på hvor stimulert du ble?) og 2. Samle krefter slik at embryoet fester seg. Legen sa til meg at jeg kunne trene moderat fra 4 dager etter innsett (da fester visst embryoet seg), men ikke makspuls-trening. For mye hopp er ikke bra for nevnte overstimulerte eggstokker.

Amerikanske nettsider er veldig konservative og mener du bør hvile til evt positiv test.

"Min" Konklusjon: jeg gikk turer første uka (men slappet veeeeldig av de første 2-3 dagene) og tok første løpetur 1 uke etter innsett (rolig). Jeg ble ikke veldig stimulert og kjente ikke ømhet da jeg løp.

Blodomløp er bra! Og det er ingen forskning som viser at sengeleie gir økt suksessfaktor.

Lykke til med å finne ut hva som er riktig for deg :)

Takk for svar:)

Har fryseforsøk denne gangen, og det er himmelen ift forrige gang. Kjenner meg i bra form, ingen smerter eller ubehag av noe slag.. Nesten så jeg glemmer at jeg har hatt innsett til tider :)

Sist fikk jeg ut 19 egg. Hadde oppblåst vond mage i flere dager etter innsett, mye ubehag og murringer.. Da orket jeg ikke trene, for følte meg i så dårlig form..

Har gått turer på 1-2 timer om dagen. Litt kjapt for å få opp pulsen og svette ut litt.

Tenker jeg gjør dette denne uken, også begynner jeg forsiktig med jogg og zumba neste uke:)

Bruker å trene mye styrke, men er litt skeptisk til det nå og spesielt hvis det skulle vise seg at jeg er gravid..

Vet du hvem som best kan gi forslag til program som er greit?

Vet ikke helt hvorfor jeg ble anonym på den første her.. Var ikke meningen:)

Av alle steder: så fotballfrue.no hadde en post om dette!! Jaja, nå er jeg avslørt som rosabloggleser!! "Guilty pleasure" ;-)

Ellers vet jeg dessverre ikke. Fant selv ut at jeg heller roet ned. Det er deilig å si at jeg med hånden på hjertet følte jeg gjorde alt "korrekt". Ingen "bare jeg hadde...". Det tror jeg er viktig for følelsene når det går galt. :) Eller bra!!

Endret av Optimist78

Er enig i det.. Greit å vite at en ikke har gjort noe feil, samtidig så sies det jo at trening er helt greit..

Har tidligere hatt bekkenproblemer, så etterhvert så stopper det seg selv.

Samtidig har jeg lagt på meg mye i tidligere svangerskap, og vært i dårlig form etterpå. Det beste for både mor og barn er å holde seg litt i form i allefall..

Men, det handler om å finne en balansegang. Holde seg i form, samtidig som en skal kose seg:)

Det viktigste et at en ikke stresser noe med det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...