Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #1 Skrevet 28. oktober 2013 Har hatt et grått til nå, men vil ha en annen farge denne gangen. Blir beige helt feil f.eks? Anonymous poster hash: 64c37...623
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #2 Skrevet 28. oktober 2013 Vi har mørk grå sofa og beiset bord i gråbrun. Vi har offwhite-beige teppe (dette: http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/50163773/) Det er ikke så rosa som på bildet, mer offwhite. Jeg syns det myker opp den mørke sofaen bra, det blir ikke så mørkt i stuen. Sofaen er ganske dominerende... Supplert med disse putene for å ta opp fargene på bord og teppe og brune møbler øvrig, og for å lysne sofaen litt: http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/30236676/ http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/90140591/ Anonymous poster hash: 112d6...0f8
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #3 Skrevet 28. oktober 2013 Likte det teppet altså! tror jeg bare bestiller med en gang jeg...:) Anonymous poster hash: 64c37...623
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #4 Skrevet 28. oktober 2013 Gud så kjedelig. Ville tatt en kontrastfarge og ikke enda en nøytral basisfarge som du allerede har (grå, brun, beige..). Men det er vel meg, siden jeg profesjonelt utdannet innen noe estetisk/visuelt så høres grå-brun-beige gørr ut. Upersonlig faktisk. Er det ingen farger du liker? Friske farger eller duse farger. Et lilla gulvteppe kan være kjempefint til både grå sofa og brunt bord. Det er også fint sammen med grønt dersom du har planter rundt om. Alle fargene forsterkes og forskjønnes ved en slik kombinasjon, mens med flere nøytrale farger koker det ned til ingenting. Anonymous poster hash: a8b3a...eb2
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #5 Skrevet 28. oktober 2013 Gud så kjedelig. Ville tatt en kontrastfarge og ikke enda en nøytral basisfarge som du allerede har (grå, brun, beige..). Men det er vel meg, siden jeg profesjonelt utdannet innen noe estetisk/visuelt så høres grå-brun-beige gørr ut. Upersonlig faktisk. Er det ingen farger du liker? Friske farger eller duse farger. Et lilla gulvteppe kan være kjempefint til både grå sofa og brunt bord. Det er også fint sammen med grønt dersom du har planter rundt om. Alle fargene forsterkes og forskjønnes ved en slik kombinasjon, mens med flere nøytrale farger koker det ned til ingenting. Anonymous poster hash: a8b3a...eb2 Det er jo greit. Men for noen er sofa, bord og teppe "store" møbler/artikler som skal vare en stund. Jeg har kontrastfarge øvrig i stuen (puter, pledd, pynt og en vegg), men akkurat disse dyre tingene som jeg håper å ha i mange år er greit at er litt sånn blankt lerret syns jeg da. Er også utdannet innen estetisk fag, og syns ikke stuen min er kjedelig eller upersonlig... Men det er min mening. Er veldig kult med fargesterkt teppe til nøytral salong og det kommer jo an på både smak og økonomi. Anonymous poster hash: 112d6...0f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå