Gå til innhold

Orker ikke mer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler mannen er en latsekk! Han har vondt i knærne og har vært sykemeldt for dette lenge, litt av og på. Han har operert pga en arbeidsskade for 3 år siden, men nå finner legene ingenting galt. Han har vært flere steder i norge for å sjekke dette ut, de finner ingenting som kan være galt, verken nerver eller sener osv. 

Kneet fungerer fint! Men han sier det er smertefullt.

Nå har han en uke igjen før han må over på AAP, noe vi absolutt ikke har råd til. Han sa selv også for noen mnd tilbake at det ble ikke aktuelt, da måtte han jo bare tilbake i jobben. 

Han trives ikke i jobben, derfor tror jeg at han skylder på skaden han fikk for flere år siden. Når han er hjemme gjør han mye arbeid fysisk, så jeg skjønner ikke at han ikke kan klare fysisk arbeid på jobben. 

Nei, måtte bare få dette ut. Vil ha en mann som kan være MANN og jobbe... 

Anonymous poster hash: c768d...377
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? Jeg er så bekymret for fremtiden pga dette... 

Anonymous poster hash: c768d...377
Skrevet

kanskje det er fantomsmerter?? at kroppen husker smertene liksom... Jeg har gått med smerter i 10 år, som ingen har funnet ut av, og det vanskeligste var da jeg ikke ble trodd! så at du, som dama hans ikke tror på han vil jeg tro gjør mer vondt for han enn kneet... hva med å få han til å prøve litt alternatiebehandlingsformer? akupunktur eller noe sånn...

Anonymous poster hash: 1794c...b25
Skrevet

Fysisk aktivitet hjemme er langt i fra det samme som å være på arbeid, og ikke kunne hvile når man må og trenger det.

Jeg ville også undersøkt alternative behandlinger.

Skrevet

Jeg har også skadet kneet mitt en gang. Det vises ingenting på MR, men jeg har fortsatt smerter der. Jeg er i full jobb, men det er fordi min jobb ikke gir meg økte smerter i kneet. Det er mye fysisk jeg kan gjøre, men mye gjør det også mer smertefullt. Dersom han mistrives i jobben er det ikke enkelt å overse smertene. De blir heller forsterket.

Jeg synes du skal støtte din mann i stedet, slik at han raskere kan komme seg tilbake i en jobb han kan trives i, og som han kan ha med det vonde kneet.

Anonymous poster hash: 6dab4...bc6

Skrevet

Kan han ikke omskolerers gjennom nav da?må jo finne sjobber man kan ha selv om man ha ret vondt kne?

Anonymous poster hash: 3d56d...fba
Skrevet

Det må jo gå an å bytte jobb, det er heldigvis ikke sånn lenger at den jobben man tar som 20 åring må man fortsette å ha resten av livet.

Skjønner godt at det er vanskelig å overse smertene om han i tillegg mistrives, sikkert lettere å leve med kroniske smerter om han har en jobb han liker.

Anonymous poster hash: 45efd...cfe
Skrevet

Hvis han ikke alltid har vært en hypokonder, ville jeg ikke tvilt på at han har smerter. Visse typer kroniske smerter (f.eks nevropatiske) er noe legene har veldig liten ekspertise på. Dette har jeg selv erfart. Helt grusomme smerter som gjorde at jeg ikke kunne gjøre noen ting. Har gradvis blitt bedre, men ikke frisk..to år nå. Har vært og skal til utredning, har så langt ikke funnet ut grunnen til smertene. Ikke snakk om psykosomatisk heller. 

Ville funnet en annen jobb om jeg var han.

Anonymous poster hash: 1b02d...630

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...