Hringariki Skrevet 28. oktober 2013 #1 Del Skrevet 28. oktober 2013 Hvor ofte bader dere nå etter oppstart i barnehage? Snuppa er 1 år, og bades foreløpig ca 2 ganger i uka, men jeg lurer litt på om det blir i underkant... Blir jo gjerne litt matrester i håret i.l.a. dagen, som jeg har vaska vekk med våtserviett, men klarer ikke helt slå meg til ro... Hva gjør dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oslomama Skrevet 28. oktober 2013 #2 Del Skrevet 28. oktober 2013 Vasker barnet mitt etter behov Ser det ann fra dag til dag om hvordan h*n ser ut før kveldsstellet men det varierer fra 2-5ganger i uka H*n er 11 til oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisse_01 Skrevet 28. oktober 2013 #3 Del Skrevet 28. oktober 2013 Hvis han er veldig skitten og har matrester bader jeg han. Men hvis han er så og si ren bader han hver 2-3 dag ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆☆☆ Skrevet 28. oktober 2013 #4 Del Skrevet 28. oktober 2013 Etter behov. Stort sett 1-2 gongar i veka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludviksmamma Skrevet 28. oktober 2013 #5 Del Skrevet 28. oktober 2013 jeg setter min i badekaret hver dag, og dusjer han, det er fordi han somregel har en liter sand med seg hjem, etter en turbo i sankassen... ser det ann om han må ha hårvask da... men jeg tapper kun i badekaret, og utleverer bedelekene to ganger pr uke... da sitter han i bløt (!), plasker, leker og skråler med masse skum... det tar fort en time... så det kan vi ikke gjøre hver dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
E.E.E. Skrevet 28. oktober 2013 #6 Del Skrevet 28. oktober 2013 He, he, her sitter lillebror i bløt morgen og kveld. Såpe etter behov. Såååå deilig "barnepike" da. :-D Så får jeg satt på en vaskemaskin, bretta en haug tøy fra tørketrommelen, vaska do og vasken på badet og ordnet meg selv, osv osv. :-) Helt topp. :-) Har gjort det sann med alle tre. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hringariki Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 29. oktober 2013 Tusen takk for svar :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fashionista Skrevet 3. november 2013 #8 Del Skrevet 3. november 2013 Lillesnupp på 13 mnd bader hver kveld her i huset hvertfall Bruker mild hudvask tilpasset babyhud. 1-2 ganger i uka er litt lite synes jeg da men...:-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dini Skrevet 4. november 2013 #9 Del Skrevet 4. november 2013 Etter behov 1-3 ganger i uka alt ettersom. Barnet mitt har ømtålelig hud så syns ikke det er noe særlig vits å utsette huden hennes for mye.. Hun har nok arvet min ufattelig dårlige vinterhud.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mineto Skrevet 10. november 2013 #10 Del Skrevet 10. november 2013 Barnehagebarn som dusjer/bader kun et par ganger i løpet av en uke..? Nå går riktig nok ikke mine så mye i barnehage, men de dusjer/bader hver dag! Og spesielt de dagene de har vært i bh er det FULL vask! vi vasker med vaskeolje og mild såpe. De blir jo skitne av å ligge, rulle, leke og smøre seg med alskens deilige materialer, både ute og inne. Leverpostei i håret, bæsj i rumpa, sand på føttene og i hårbunnen, spagettisaus i skinnene og snørr som renner... Fortjener definitivt en real vask!! Eller, hvorfor ikke? Jeg hadde aldri troppet opp på jobb (eller møtt mine venner) etter å ha "vasket" og tørket bort gårdagens spagettisaus med en fuktig våtserviett. Mat lukter.. Møkk lukter. Barn blir skitne etter en lang dag i institusjon. Det lever ganske mange andre barn i samme bh.. Ærlig talt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludviksmamma Skrevet 13. november 2013 #11 Del Skrevet 13. november 2013 Barnehagebarn som dusjer/bader kun et par ganger i løpet av en uke..? Nå går riktig nok ikke mine så mye i barnehage, men de dusjer/bader hver dag! Og spesielt de dagene de har vært i bh er det FULL vask! vi vasker med vaskeolje og mild såpe. De blir jo skitne av å ligge, rulle, leke og smøre seg med alskens deilige materialer, både ute og inne. Leverpostei i håret, bæsj i rumpa, sand på føttene og i hårbunnen, spagettisaus i skinnene og snørr som renner... Fortjener definitivt en real vask!! Eller, hvorfor ikke? Jeg hadde aldri troppet opp på jobb (eller møtt mine venner) etter å ha "vasket" og tørket bort gårdagens spagettisaus med en fuktig våtserviett. Mat lukter.. Møkk lukter. Barn blir skitne etter en lang dag i institusjon. Det lever ganske mange andre barn i samme bh.. Ærlig talt! Institusjon ??? er bhg blitt institusjon nå?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mineto Skrevet 14. november 2013 #12 Del Skrevet 14. november 2013 Barnehagebarn som dusjer/bader kun et par ganger i løpet av en uke..? Nå går riktig nok ikke mine så mye i barnehage, men de dusjer/bader hver dag! Og spesielt de dagene de har vært i bh er det FULL vask! vi vasker med vaskeolje og mild såpe. De blir jo skitne av å ligge, rulle, leke og smøre seg med alskens deilige materialer, både ute og inne. Leverpostei i håret, bæsj i rumpa, sand på føttene og i hårbunnen, spagettisaus i skinnene og snørr som renner... Fortjener definitivt en real vask!! Eller, hvorfor ikke? Jeg hadde aldri troppet opp på jobb (eller møtt mine venner) etter å ha "vasket" og tørket bort gårdagens spagettisaus med en fuktig våtserviett. Mat lukter.. Møkk lukter. Barn blir skitne etter en lang dag i institusjon. Det lever ganske mange andre barn i samme bh.. Ærlig talt! Institusjon ??? er bhg blitt institusjon nå?? Hm. Ja. Har ikke BLITT, men har alltid vært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludviksmamma Skrevet 16. november 2013 #13 Del Skrevet 16. november 2013 Barnehagebarn som dusjer/bader kun et par ganger i løpet av en uke..? Nå går riktig nok ikke mine så mye i barnehage, men de dusjer/bader hver dag! Og spesielt de dagene de har vært i bh er det FULL vask! vi vasker med vaskeolje og mild såpe. De blir jo skitne av å ligge, rulle, leke og smøre seg med alskens deilige materialer, både ute og inne. Leverpostei i håret, bæsj i rumpa, sand på føttene og i hårbunnen, spagettisaus i skinnene og snørr som renner... Fortjener definitivt en real vask!! Eller, hvorfor ikke? Jeg hadde aldri troppet opp på jobb (eller møtt mine venner) etter å ha "vasket" og tørket bort gårdagens spagettisaus med en fuktig våtserviett. Mat lukter.. Møkk lukter. Barn blir skitne etter en lang dag i institusjon. Det lever ganske mange andre barn i samme bh.. Ærlig talt! Institusjon ??? er bhg blitt institusjon nå?? Hm. Ja. Har ikke BLITT, men har alltid vært. Skal si... så det er ikke ett sted der barn får leke med barn, og finne på gøyale aktiviteter, altså ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fashionista Skrevet 16. november 2013 #14 Del Skrevet 16. november 2013 Sist jeg sjekket var ikke "institusjon" klart definert som et jævlig sted uten lek og gøyale aktiviteter for barn, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mineto Skrevet 17. november 2013 #15 Del Skrevet 17. november 2013 Barnehagebarn som dusjer/bader kun et par ganger i løpet av en uke..? Nå går riktig nok ikke mine så mye i barnehage, men de dusjer/bader hver dag! Og spesielt de dagene de har vært i bh er det FULL vask! vi vasker med vaskeolje og mild såpe. De blir jo skitne av å ligge, rulle, leke og smøre seg med alskens deilige materialer, både ute og inne. Leverpostei i håret, bæsj i rumpa, sand på føttene og i hårbunnen, spagettisaus i skinnene og snørr som renner... Fortjener definitivt en real vask!! Eller, hvorfor ikke? Jeg hadde aldri troppet opp på jobb (eller møtt mine venner) etter å ha "vasket" og tørket bort gårdagens spagettisaus med en fuktig våtserviett. Mat lukter.. Møkk lukter. Barn blir skitne etter en lang dag i institusjon. Det lever ganske mange andre barn i samme bh.. Ærlig talt! Institusjon ??? er bhg blitt institusjon nå?? Hm. Ja. Har ikke BLITT, men har alltid vært. Skal si... så det er ikke ett sted der barn får leke med barn, og finne på gøyale aktiviteter, altså ??? Joda, likeledes en institusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 18. november 2013 #16 Del Skrevet 18. november 2013 Min gutt maser så fælt om å bade så tror han bader minst 5 ganger i uka... En fisk på land, må vist i vannet han... Så får han nei hos meg, så spør han pappaen sin. Hvis han også sier nei har han 3 søstre han maser på. Derfor blir det minst 5 ganger i uka :-) han er 15 mnd men bade har vært et ord han har kunnet i månedsvis allerede :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #17 Del Skrevet 22. november 2013 Barnehagebarn som dusjer/bader kun et par ganger i løpet av en uke..? Nå går riktig nok ikke mine så mye i barnehage, men de dusjer/bader hver dag! Og spesielt de dagene de har vært i bh er det FULL vask! vi vasker med vaskeolje og mild såpe. De blir jo skitne av å ligge, rulle, leke og smøre seg med alskens deilige materialer, både ute og inne. Leverpostei i håret, bæsj i rumpa, sand på føttene og i hårbunnen, spagettisaus i skinnene og snørr som renner... Fortjener definitivt en real vask!! Eller, hvorfor ikke? Jeg hadde aldri troppet opp på jobb (eller møtt mine venner) etter å ha "vasket" og tørket bort gårdagens spagettisaus med en fuktig våtserviett. Mat lukter.. Møkk lukter. Barn blir skitne etter en lang dag i institusjon. Det lever ganske mange andre barn i samme bh.. Ærlig talt! Hvorfor ikke? Vel, hos oss er svaret at barnet har hatt total vannskrekk hele det første året i barnehagen, slik at bad er langt fra kos for både små og store. Fullt bad en gang i uken er derfor blitt et kompromiss, og så vasker vi naturligvis bort bæsj, sand, mat etc. uten at det blir et bad av den grunn. Ærlig talt, her må hver familie kunne ha sine løsninger. Anonymous poster hash: 2c143...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tromsøprinsen Skrevet 8. desember 2013 #18 Del Skrevet 8. desember 2013 Bader hver kveld her da klutvasken er blitt en kamp og spisetrening gir mat over alt! Men bader ikke alltid med såpe. Setter troppa i badekaret, gir han slangen -så dusjer han seg selv når karet er passe fult tappes vannet ut og ungen skylles samtidig da han ennå har dusjslangen. Han er så fornøyd da at jeg får vasket klær, vasket do osv i mens. Hender det er samme prossedyre på morgenen dersom jeg må få ordnet meg litt ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 8. desember 2013 #19 Del Skrevet 8. desember 2013 Her bades det etter behov, men hun sitter jo ikke stille et sekund!!!! Hvordan får dere brettet klær o.l ? Jeg må ha en hånd på henne hele tiden hvis ikke er hun overalt. Etter et bad er jeg utslitt, våt og badet ser ut som en slagmark Hun er 13 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
E.E.E. Skrevet 8. desember 2013 #20 Del Skrevet 8. desember 2013 Vi snakker typ 5 cm. vann. :-D Men mye er gjort med noen måneder til altså. :-) Her er lillebror 19 måneder og jeg får gjort mye. Men går aldri ut av baderommet da så klart. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
E.E.E. Skrevet 8. desember 2013 #21 Del Skrevet 8. desember 2013 Og masse leker i badekaret. :-) Bytter litt på, noen ganger biler, så båter eller plastdyr. Nå om dagen er det fire grøtboller og ei skje og da er det viktig med litt såpeskum. ;-) :-D Da "kokes" det grøt til den store gullmedalje og så er det kjempe stas om jeg "smaker" litt innimellom. Tror egentlig kokken smaker litt i smug også, for det hender han har fått nisseskjegg, he, he. ;-) :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tromsøprinsen Skrevet 9. desember 2013 #22 Del Skrevet 9. desember 2013 Her bades det etter behov, men hun sitter jo ikke stille et sekund!!!! Hvordan får dere brettet klær o.l ? Jeg må ha en hånd på henne hele tiden hvis ikke er hun overalt. Etter et bad er jeg utslitt, våt og badet ser ut som en slagmark Hun er 13 mnd En stund skulle mini bare stå i badekaret, så da måtte jeg jo sitte pal hele tiden. Men nå får han ha dusjslangen, med litt vann på, og da er han så opptatt med denne at jeg rekker å stelle meg selv i det minste. Noen ganger har vi ikke troppa i, så vasker jeg håret over kanten han hjelper å skylle. Så setter vi troppa i, og på den tia karet fylles vha det lille vanntrykket han får ha på, så har jeg stelt meg ferdig Måtte finne løsninger her etter at han ble så stor at egen hygiene måtte vike -igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 9. desember 2013 #23 Del Skrevet 9. desember 2013 Hos oss varierer det veldig. Alt fra daglig til 2 gng i uka. Det blir ihvertfall betydelig mer bading på sommerhalvåret. Med største pleier vi å kombinere det ene badet med bassengtur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salomine Skrevet 17. desember 2013 #24 Del Skrevet 17. desember 2013 Varierer veldig. Men nå på vinteren velger jeg å ikke bade vesla mer enn 1-2 ganger pr uke, (selvfølgelig oftere hvis det er nødvendig.) Dette fordi hun har sart ut og lett blir tørr og sår i huden nå om vinteren. Jada, jeg bruker selvfølgelig olje i vannet , men hun blir tørr likevel. Dette fungerer helt fint hos oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå