Gå til innhold

Glemmer man virkelig fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle sier at man glemmer fødselssmertene med en gang man får barnet på magen. I mitt tilfelle får jeg fremdeles frysninger av å tenke på fødsel og hvor vondt det gjorde, ca 1 år etter fødsel. 

Hva er deres erfaring? 

Anonymous poster hash: 5cb48...a8f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok haste ks, etter maaange timer med rier. Jeg sa der og da at dette ble enebarn. Men, noen uker etter fødsel, begynte jeg å glede meg til nestemann allerede. Så jeg har den "skaden" hvor jeg tydeligvis glemmer. Men, kommer nok til å huske på det når neste fødsel nærmer seg :P

Anonymous poster hash: fce34...462
Skrevet

Kommer sikkert litt an på hvordan fødsel man har. Jeg har glemt den letteste av dem. De to første kommer jeg aldri til å glemme. Skrekk og gru. 

Anonymous poster hash: 81360...d07
Skrevet

Huff, jeg hadde også en fæl og dramatisk fødsel, men i dag har jeg ikke lyst på flere pga det. Håper det endrer seg.

Anonymous poster hash: 5cb48...a8f
Skrevet

Tror nok det kommer an på fødselen.

Katrine Sørland har jo gått ut og sagt at hun hadde en fæl første  fødsel og at hun ikke ønsker flere barn...

Tror de som blir uvel når de tenker på fødselen bør søke hjelp hvis de skal gå gjennom en ny en, jordmor kan masse om dette og kan være til stor nytte :)

Skrevet

Husker den jo... Men jeg VET at smertene var MYE verre enn det jeg husker:P 

Skrevet

eg husker at eg tenkte under fødselen at nei, det blir bare ett barn.

eg har ikke glemt kor vondt det var, men eg har skjønt at det var verdt det, og no gleder eg meg til nestemann :P 

Men eg hadde ikke en skrekkfødsel. Eg hadde en vanlig fødsel, riktignok uten smertelindring... Men det er jo jævlig vondt det også.....

Skrevet

Jeg har glemt begge fødselene mine, kort tid etterpå:) smertene er jo over når man har fått ut babyen:)

Skrevet

Jeg har glemt smertene ja. Men gjorde det ikke rett etter. kanskje noen mnd etter. Jeg vet jo at det gjorde vondt men kan ikke forklare hvordan. 

Anonymous poster hash: 79326...c36
Skrevet

Jeg har vel glemt smertene, ja, men regner med at det dukker opp igjen jo lenger ut jeg kommer i denne tredje graviditeten... :P Vet jo at det gjorde veeeeldig vondt, og at jeg forbannet alt jeg hadde lest om "smertefrie ripauser" (ja, særlig!), men i ettertid husker jeg ikke konkret selve smertene.

Anonymous poster hash: e11ec...ceb
Skrevet

Hadde en lang fødsel (35 timer med skikkelige rier og en time med pressrier). Til tross for dette var det en ukomplisert og grei fødsel. Jeg hadde faktisk mest problemer etter fødsel. Syns det kom som et sjokk hvor vondt og ubehagelig det var. Syns ikke at smertene var fæle, men var totalt utslitt og det gjorde at jeg ikke ville tenke på flere før nå i det siste (2 år senere).

Gruer meg ikke til fødsel, men gruer meg til det etterpå pluss amming, det var forferdelig vondt for lin del.

Anonymous poster hash: 07e90...dca

Skrevet

Nå er det 5 dager siden jeg fødte og jeg har glemt smertene for lengst. Selv om det var tøft akkurat der og da, vet jeg at jeg klarte det og at jeg gjerne kunne gjort det igjen. Det er jo bare noen timers tøff kamp, så er det over.

Anonymous poster hash: c5bac...478

Skrevet

Jeg tror man glemmer den der og da. Smertene jeg hadde for 5min siden var ikke i tankene mine da jeg fikk eldste eller minsten på fanget.. (Når etteriene kom var det annerledes. :P ) De smertene betyr ingen verdens ting der og da.

Nå er det 3år og 1år siden mine fødsler, og jeg husker smertene, men husker og den gode følelsen etterpå, som gjorde at det var verdt det. Og den følelsen kunne jeg opplevd igjen og igjen.. Selv om jeg husker veldig godt fødselssmertene..:P

Anonymous poster hash: 5f854...5af
Skrevet

Haha, jeg glemte IKKE fødselsmertene det øyeblikket vesla ble lagt på magen min hvertfall.  Men på grunn av slike "forventninger" hadde jeg bygget meg opp en fantasi om at alt sluttet å gjøre vondt det øyeblikket fødselen var over.

Fikk meg noen overaskende dager etter fødselen, kan du si :P

Men har faktisk glemt ut mye av fødselen, dvs fortrengt.  :P Jeg husker jeg var redd og at smertene var sterkere enn forventet, men jeg kan ikke minnes hvordan det fysisk føltes.

Skrevet

Har ikke glemt den første som gjorde at han nesten ble enebarn, han var 4 år når nr to kom og det var etter samtaler med riksen før vi/jeg turte å få en til.

Fødsel nr to er ikke glemt, jeg vet at det var vondere enn jeg husker, men en så bra opplevelse at selv om lille bare er 15 mnd så blir hun storesøster før hun er 17 mnd... :)

Skrevet

Jeg vet det var vondt, men selve smertene husker jeg ikke;)

Skrevet

Jeg husker at det var vondt, men hvor vondt hadde jeg glemt allerede dagen etter. Hadde en rask, enkel og ukomplisert fødsel. Men husker det irriterte meg at jeg hadde hørt at man hadde pause mellom riene, mine rier kom som ei haglskur, fikk nesten ikke puste. Men tre uker senere snakket vi allerede om nestemann... :P

Skrevet

Nei, nå åtte år senere så kan jeg si at jeg ikke har glemt det. Så grusomme smerter har jeg aldri vært borti verken før eller siden! Både riene og keisersnittet (begge uten bedøvelse, hjelpes)

Anonymous poster hash: 10a78...b79

Skrevet

Jeg hadde en spesiell fødsel som endte i katastrofe-snitt. Kort fortalt så kom babyen i sete og satt fast. Hjertelyden hennes forsvant og CRPen min føk i taket. Plutselig hastet det med å få henne ut og jeg hadde ingen kontroll på hva som skjedde..

To dager etterpå kom ene jordmoren som hadde vært med på fødselen innom meg for å prate litt om fødselen og hun spurte meg da om jeg hadde tatt skrekken, men når jeg tenkte på det, så hadde jeg ikke det..Ja, det var en traumatisk fødsel der jeg ble veldig syk og datteren holdt på å dø, men det gikk bra og jeg gjør det gjerne igjen :) Men da med forholdsregler :)

Skrevet

Nei, nå åtte år senere så kan jeg si at jeg ikke har glemt det. Så grusomme smerter har jeg aldri vært borti verken før eller siden! Både riene og keisersnittet (begge uten bedøvelse, hjelpes)

Hadde du keisersnitt uten bedøvelse???

Skrevet

Hugsar godt fødselen, men synes ikkje det er traumatisk å tenke på. Den er jo over og det gjekk bra.

Sjølv no, i veke 39 i andre graviditet, tenker eg at eg har klart det før og skal klare det igjen. Og eg skal jo ikkje gjennomsamme fødselen på nytt, så eg byrjar med blanke ark.

Skrevet

Ja (sykehustabbe). Ble lagt i narkose da det ble oppdaget. Tok litt tid før de skjønte det.

Skrevet

Ja (sykehustabbe). Ble lagt i narkose da det ble oppdaget. Tok litt tid før de skjønte det.

Skjedde med min mor også... :(

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Glemte aldri fødslene her, men synes smertene og komplikasjonen var verdt det, så 12,5 mnd etterpå gikk jeg gjennom en ny fødsel..

Skrevet

Jeg føder raskt og har et bredt bekken. Første fødsel tok ca 4 timer og andre tok ca 1 time (aktiv fase + pressing). Jeg har korte, men effektive rier, så jeg blir ikke utslitt av riene. Når jeg har presset, så har jeg lukket øynene og overlatt jobben til kroppen. Jeg er helt fascinert over hvordan kroppen jobber! Jeg husker at jeg skrek under pressingen, men jeg glemmer smertene totalt etterpå. Kunne gjort det mange ganger! Men om jeg noen gang skal føde barn nr3, så skal jeg be min mann om å tvinge øya mine opp! Det er som at jeg kommer i en "tilstand" under pressriene og ikke er helt tilstede..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...