Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #1 Skrevet 28. oktober 2013 Er dere like høylytte når klokka stilles andre veien? Anonymous poster hash: 526c1...a3a
☆☆☆ Skrevet 28. oktober 2013 #2 Skrevet 28. oktober 2013 Anar ikkje, første gongen vi har eit problem. Mistenker at forkjølelse har like mykje med det å gjere, men er likefullt gretten på klokkestillinga. Forresten var eg sjølv også lysvåken kl 6 (og stuptrøtt kl 22 i går).
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #3 Skrevet 28. oktober 2013 Nå har ikke jeg klaget, men jeg liker ingen av delene. Det klusser jo med rutinene uansett hvilken vei det er. Da jeg hadde bare meg selv å tenke på var det jo helt topp å få en natt som var en time lenger om høsten. Anonymous poster hash: 49132...408
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. oktober 2013 #4 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg klager ikke, men ser ulempene det medfører for mange, og ser virkelig ikke poenget hverken den ene eller andre veien
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #5 Skrevet 28. oktober 2013 Ja, begge veier er like ille. Forstyrrer rytmen min og barna sin i lang tid etterpå. Er noe dritt. Samme for meg hva som blir den "endelige" tiden her (det er vel må vi er inne i den "riktige" tiden fra før 1980), bare man slutter med dette tullet, Akkurat nå er det mørkt når man står opp, men etter vi flyttet klokka er det nå i tillegg mørtk når vi kommrer hjem. Forrige uke rakk jeg fint en joggetur uten refleksvest, før mørket seg på næremer 1800. Nå kommer det i 1700 tida..Og det blir et must med hodelykt og vest fra denne uka av. For ikke snakke om hvor vanskelig det blir og få ut barna i mørket, bare en dag det er moro og være ute og leke med holdelykt, så finner de ut bakedelen med slik begrenset belysning... Om det blir slutt på klokkeflytting, og vi beholder den tiden vi har i dag, så vild et jo bli likedann, men vi slipper i allefall at "vinteren" kommer over natta. Anonymous poster hash: b906e...086
Serepta Skrevet 28. oktober 2013 #6 Skrevet 28. oktober 2013 Har ikke klaget, men ser virkelig ikke poenget noen av veiene.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #7 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg trives ikke med klokkeflyttingen fordi hele familien bli døgnville i flere dager både sommer og vinter. På høsten skjer alt en time for tidlig og på sommeren skjer alt en time for sent. Anonymous poster hash: 6810d...f26
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #8 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg klager ikke, men ser ulempene det medfører for mange, og ser virkelig ikke poenget hverken den ene eller andre veien Signerer her. Har en baby som legger seg til samme tid hver dag, og for henne blir det forstyrrende at hun plutselig må være våken en time lenger (går ikke an å legge henne til den "gamle" leggetiden siden da står hun opp kl 5 i stedet for 6, og det er uaktuelt her i huset). Forstår ikke poenget, vi bor forresten oppi nord så her får vi ikke noe mer sol eller lys på grunn av klokka siden vi har mørketid halve vinteren. Vet at klokkestillinga forstyrrer rytmen til bruksdyr også som for eksempel kyr, som plutselig begynner å bli melket 1 time tidligere eller senere. Anonymous poster hash: 97166...986
nagini Skrevet 28. oktober 2013 #9 Skrevet 28. oktober 2013 Har ikek klaget, men det irriterer meg begge veier ja. Idiotisk system.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 28. oktober 2013 #10 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg klager!! Endelig har minsta begynt å sove til 06.00 så stiller vi klokka, hun må legge seg en time senere og våkner like tidlig og klokka er igjen 05.00 når hun står opp! Det er jo bare ulemper med klokkestillinga!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #11 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg ser ikke problemet til folk jeg altså! Vi var oppe klokken 0430 både i går og I dag, men med mindre mann legger seg etter midnatt er da ikke det noe stort problem. Man blir ikke mindre trøtt av å være sur og skylde på klokka i alle fall! Anonymous poster hash: 38020...021
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #12 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg ser ikke problemet til folk jeg altså! Vi var oppe klokken 0430 både i går og I dag, men med mindre mann legger seg etter midnatt er da ikke det noe stort problem. Man blir ikke mindre trøtt av å være sur og skylde på klokka i alle fall! Anonymous poster hash: 38020...021 Jo, jeg blir det. Jeg MÅ opp kl 6:30 for å få de store på skolebussen. Hjelper ikke hvis minsta våkner en time tidligere, altså 5:30, når jeg allerede har vært våken halve natta og ammet. Man ER mer sur og trøtt når man må opp en time tidligere og har vært våken halve natten. Anonymous poster hash: 97166...986
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #13 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg ser ikke problemet til folk jeg altså! Vi var oppe klokken 0430 både i går og I dag, men med mindre mann legger seg etter midnatt er da ikke det noe stort problem. Man blir ikke mindre trøtt av å være sur og skylde på klokka i alle fall! Anonymous poster hash: 38020...021 Jo, jeg blir det. Jeg MÅ opp kl 6:30 for å få de store på skolebussen. Hjelper ikke hvis minsta våkner en time tidligere, altså 5:30, når jeg allerede har vært våken halve natta og ammet. Man ER mer sur og trøtt når man må opp en time tidligere og har vært våken halve natten. Anonymous poster hash: 97166...986 Jeg ser fortsatt ikke problemet ditt.. Amme hadde du gjort uansett, og vet du at du ikke takler å stå opp tidlig må du legge deg før. Anonymous poster hash: 38020...021
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #14 Skrevet 28. oktober 2013 Nei, for da blir klokka 05 til 06 og det føles mer levelig. Anonymous poster hash: 0066e...662
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #15 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg glømte hele greia, og gutten på 1 år enset ikke noe. Så her er alt fortsatt som normalt Anonymous poster hash: d008a...0cd
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 28. oktober 2013 #16 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg ser ikke problemet til folk jeg altså! Vi var oppe klokken 0430 både i går og I dag, men med mindre mann legger seg etter midnatt er da ikke det noe stort problem. Man blir ikke mindre trøtt av å være sur og skylde på klokka i alle fall!Anonymous poster hash: 38020...021 Når du har vært våken i mellom 5 og 10 ganger hver natt og stått opp mellom 04.-05 hver dag i over ett år og rutinene endelig ser ut til å ha satt seg og gått den rette veien. Når du endelig kan være våken lengre enn eldtemann på 5 år og faktisk få en time med avslapping på kveldstid før du legger deg kl 21. Da er du ikke mye blid når ting igjen går andre veien pga en gammel ubrukelig skikk. Da var det tilbake til å legge seg kl 20.00 når eldstemann er i seng, det er fortsatt mellom 5 og ti oppvåkninger ila natten og dagen starter like tidlig igjen, pluss at nattevåkeren har en time mindre søvn! Yey!! Ta deg en bolle!!
soleia Skrevet 28. oktober 2013 #17 Skrevet 28. oktober 2013 Synes det er heilt greit. La oss "tidleg" i går, gode og trøtte, og har fått ein heil time ekstra heime før levering i barnehagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå