Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #1 Del Skrevet 27. oktober 2013 Prøver tråden her også Hvor ofte ammer dere? Ammer dere på natten? Og hvor lenge ligger babyen til puppen om gangen? Anonymous poster hash: 9f7e4...59c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rytme Skrevet 28. oktober 2013 #2 Del Skrevet 28. oktober 2013 Eg avsluttet ammingen like etter at babyen var 7 mnd. da hadde vi avsluttet nattamming noen uker tidligere og baby var ikke interessert i å ligge med den puppen noe særlig på dagtid og jeg hadde inntrykk av at han ikke spiste noe særlig og at det ble mindre og mindre melk uansett. Hadde lenge ikke trivdes så godt med amming og synes det er kjempedeilig å gå over til mme Eg tror babyen også trives bedre med flaske, da han alltid har rotet og kavet mye med brystet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbea Skrevet 28. oktober 2013 #3 Del Skrevet 28. oktober 2013 8 måneder her,og ammer enda. Ammer 2 ganger på natten, morgen, kveld og 2-4 ganger gjennom dagen. Ligger ikke alltid så lenge til puppen, Max 5 min vil jeg tro. Utenom på kveldstid og natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rene82 Skrevet 28. oktober 2013 #4 Del Skrevet 28. oktober 2013 6mnd, hun får to ganger i løpet av dagen. Ellers 1-5 ganger i løpet av natta..lurer på når der roer seg på natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #5 Del Skrevet 28. oktober 2013 7 mnd her, og jeg ammer 2 ganger om natten og en gang i 22.00 tiden selv om HS mener det er heeeelt unødvendig. I tillegg blir det ca 3 amminger på dagen. Han gjør seg fort ferdig, mindre enn 3 min på dagen. Anonymous poster hash: 20b1f...116 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #6 Del Skrevet 29. oktober 2013 Fra 7mnd begynte jeg å innføre flere måltiden, og da gikk ammingen automatisk ned. Da hun var 8mnd var jeg helt ferdig med ammingen. Tok det selvfølgelig i hennes tempo, så ingen sure miner. Anonymous poster hash: 066b7...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #7 Del Skrevet 29. oktober 2013 Eg avsluttet ammingen like etter at babyen var 7 mnd. da hadde vi avsluttet nattamming noen uker tidligere og baby var ikke interessert i å ligge med den puppen noe særlig på dagtid og jeg hadde inntrykk av at han ikke spiste noe særlig og at det ble mindre og mindre melk uansett. Hadde lenge ikke trivdes så godt med amming og synes det er kjempedeilig å gå over til mme Eg tror babyen også trives bedre med flaske, da han alltid har rotet og kavet mye med brystet. Er en del kaving med brystet her også, men lillegutt tar ikke flaske så må holde på ammingen litt til . Hi Anonymous poster hash: 9f7e4...59c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #8 Del Skrevet 29. oktober 2013 6mnd, hun får to ganger i løpet av dagen. Ellers 1-5 ganger i løpet av natta..lurer på når der roer seg på natta. Vil hun ikke ha oftere på dagen? Min er ikke så interessert i puppen på dagtid etter han begynte med fast føde, men på natten er det visst helt greit Hi Anonymous poster hash: 9f7e4...59c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #9 Del Skrevet 29. oktober 2013 7 mnd her, og jeg ammer 2 ganger om natten og en gang i 22.00 tiden selv om HS mener det er heeeelt unødvendig. I tillegg blir det ca 3 amminger på dagen. Han gjør seg fort ferdig, mindre enn 3 min på dagen. Anonymous poster hash: 20b1f...116 Det høres ut som sånn vi har det i forhold til ammingen Min har stagnert litt i vekt til tross for at han spiser 3 måltider med fast føde i løpet av dagen, så er forsåvidt glad da han tar til seg mye på natten. Han har ikke så god tid til å ligge til puppen på dagtid lenger og er i tillegg veeeldig nysgjerrig Har også blitt veldig aktiv og plages mye med tannfrembrudd (som forøvrig uteblir foreløpig) og tenker mye faller på plass med bedre matlyst og vektoppgang når tannen kommer. Min er også veldig rask ved puppen, ca 3 min. Føler du at gutten din tømmer godt og får i seg det han skal selv om han er rask? Hi Anonymous poster hash: 9f7e4...59c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #10 Del Skrevet 29. oktober 2013 7 mnd her, og jeg ammer 2 ganger om natten og en gang i 22.00 tiden selv om HS mener det er heeeelt unødvendig. I tillegg blir det ca 3 amminger på dagen. Han gjør seg fort ferdig, mindre enn 3 min på dagen.Anonymous poster hash: 20b1f...116 Det høres ut som sånn vi har det i forhold til ammingen Min har stagnert litt i vekt til tross for at han spiser 3 måltider med fast føde i løpet av dagen, så er forsåvidt glad da han tar til seg mye på natten. Han har ikke så god tid til å ligge til puppen på dagtid lenger og er i tillegg veeeldig nysgjerrig Har også blitt veldig aktiv og plages mye med tannfrembrudd (som forøvrig uteblir foreløpig) og tenker mye faller på plass med bedre matlyst og vektoppgang når tannen kommer. Min er også veldig rask ved puppen, ca 3 min. Føler du at gutten din tømmer godt og får i seg det han skal selv om han er rask? Hi Anonymous poster hash: 9f7e4...59c Noen dager tar han bare en liten sipp og kan umulig få i seg det han skal. Men idag tok han begge sider selv om han er rask, og da tømmer han godt. Min sliter også med tenner for tiden, jeg har ikke veid han siden 6 mnd kontrollen, så vet ikke hvordan han ligger an vekt messing. Ellers er han en mare å legge for kvelden, han skal bare øve på å stå i krabbestilling Anonymous poster hash: 20b1f...116 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rene82 Skrevet 31. oktober 2013 #11 Del Skrevet 31. oktober 2013 Vil hun ikke ha oftere på dagen? Min er ikke så interessert i puppen på dagtid etter han begynte med fast føde, men på natten er det visst helt greit Hi Jeg prøver å gå fullt over på flaske, har sliti sånn med sopp(au) og hun har ikke tatt flaske før nå. Lett med pupp på natta, derfor litt på dagtid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madolyn Skrevet 2. november 2013 #12 Del Skrevet 2. november 2013 Veslegutten min er 6 1/2 mnd. Jeg ammer som regel før jeg drar på jobb i 05-06-tida, passer fint for babyen våkner som regel for dagen på den tida. Ammer igjen når jeg kommer hjem kl 15, og når han legger seg for kvelden kl 19. Han drikker sjelden aktivt i mer enn 2 minutter og bruker nok like mye tid på å få i gang utdrivingsrefleksen. Jeg har definitivt mindre melk nå som jeg ikke lenger nattammer eller pumper på jobb, men han vil sjelden ha flaske på dagtid i helgene. I helgene ammer jeg mye oftere på dagtid, men har sluttet med nattamming da han sover mye bedre om han kun får mme-flaske på natta. Han spiser tre måltider per dag; frokostgrøt, middag og kveldsgrøt. Avvikler ammingen helt når han blir 7 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå