Gå til innhold

Får plutselig 60 000 kr i Desember..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ekstra penger i tillegg til vanlige lønninger osv!

Det er jo ikke en diger sum men litt ekstra;)

Vi har billån, studielån og boliglån. Har ett barn! Skulle hatt en ny seng etterhvert.. Men hvordan ville dere disponert denne summen?:)

Anonymous poster hash: 5a967...8da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det ikke var noe som burde betales eller repareres hadde jeg dratt på ferie, i vinterferien fks :) Til varmere strøk.

Skrevet

Hadde kanskje byttet vinduer for pengene. Alternativt satt de inn på bufferkontoen.

Anonymous poster hash: 794e8...a39
Skrevet

Ja det hørtes deilig ut :) men tenker egentlig å vente med ferie til neste høst.. Men absolutt en bra måte å kose seg på;)

Hi

Skrevet

Betalt ned på billånet og eventuelt satt litt til sparing til ferie. Er vanskelig å si for vet jo ikke hvor mye mer enn vanlig dette er for dere. Noen lever fint på 30 000, andre trenger 50 000 i måneden.

Anonymous poster hash: f3492...309

Skrevet

Hadde betalt regninger, kjøpt ny skjenk og sofa, tatt en sydenferie i februar og ellers spart resten.

Anonymous poster hash: 869c7...dd2
Skrevet

Seng er såpass viktig for meg at jeg hadde kjøpt en god en:)

Anonymous poster hash: c6d42...2d3

Skrevet

Vi har vanligvis utbetalt ca 45 000 i måneden så har en helt grei inntekt. Men med lån osv så har vi ikke kjempe store summer igjen etter regninger:)

Billån er på 150 000 og er usikker på om det er "lønnsomt" å betale ned halvparten..

Skrevet

hadde det vært meg hadde jeg satt inn 30 000 kr på sparekonto å brukt resten på noe vi trengte. da hadde jeg vært litt fornuftig og (kanskje) litt ufornuftig på en gang :D

ying og yang.... :P

Skrevet

Sett 50 000 inn på billånet og sett av 10 000 til ekstra kos, enten feriepott til neste ferie eller en helg på hotell eller noe sånt. Det merkes på billånet, rentene er ganske høye. Dere må selvfølgelig fortsette å betale som vanlig på det, da vil det være fortere nedbetalt, og bilen har blitt billigere. :-)

Skrevet

Vi har vanligvis utbetalt ca 45 000 i måneden så har en helt grei inntekt. Men med lån osv så har vi ikke kjempe store summer igjen etter regninger:)

Billån er på 150 000 og er usikker på om det er "lønnsomt" å betale ned halvparten..

Du sparer masse renteutgifter på å betale ned en slik stor sum på billånet.

Anonymous poster hash: aae4c...9d0

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg hadde bytta kledning på huset!;) eller reist på ferie...

Skrevet

Jeg tenker at det fornuftige å gjøre er å betale ned på billånet, men det ville sittet langt inne hos meg å bruke alt på det. :P Hadde nok brukt litt av det på noe gøy også.

Anonymous poster hash: 7bb65...5e4
Skrevet

Hadde dratt til Thailand om dere har det greit i hverdagen . Om det er stramt hadde jeg betalt inn på lånet og refinansiert for å få ned månedsavdrsgene

Skrevet

Man tilbringer 1/3 av livet i senga, så det er en god investering å satse på en knallgod seng! Resten ville jeg satt av til ferie.

Anonymous poster hash: 18f10...098
Skrevet

Hadde absolutt brukt 40-50.000 på billånet. Tenkt så godt å få unnagjort så stor del av lånet, framfor å "sløse" bort pengene og sitte igjen med ingenting?

Vær fornuftig og kos dere litt også :)

Skrevet

Betalt huslån.

Anonymous poster hash: 32f9e...a2a

Skrevet

Hvis dere ikke har en god bufferkonto ville jeg brukt alt på det. Da hadde dere også hatt penger parat når dere måtte ha ny seng. Ellers ville jeg betalt ned ekstra på billånet og gjort noe hyggelig utenom det vanlige for ca 5.000,-

Anonymous poster hash: ad5e5...61d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...