Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #26 Skrevet 28. oktober 2013 Bor i tomannsbolig på ca 120 kvadrat. Egen hage med god plass. Ligger i enden av boligfelt så ingen som ser inn til oss selv om det er tett med naboer. Vi er to voksne og en baby. Har fire soverom og mer enn nok plass nå. Kort vei til marka og sjøen. Fem min å kjøre til et lite kjøpesenter som har alt man trenger. Flere matbutikken i nærheten. Ca 20 min å kjøre til nærmeste by. Trives helt ok. Jeg kunne ønske vi bodde litt mer sentralt. Anonymous poster hash: 50b03...f59
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #27 Skrevet 28. oktober 2013 for lite, trangt, gammelt. langt unna familie/venner.. så nei.. Anonymous poster hash: 9bc81...5d7
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #28 Skrevet 28. oktober 2013 #27, er en voksen og ett barn.. men ser jeg er kravstor når jeg sier at 70kvm er lite når noen over her trives på 40 ! Anonymous poster hash: 9bc81...5d7
Jallow B Skrevet 28. oktober 2013 #29 Skrevet 28. oktober 2013 #27, er en voksen og ett barn.. men ser jeg er kravstor når jeg sier at 70kvm er lite når noen over her trives på 40 ! Anonymous poster hash: 9bc81...5d7 Jeg har bodd på 66kvm med mann og ett barn tidligere. Vi syntes det ble for stort, og følte at vi betalte for mer enn vi brukte Det eneste jeg skulle ønske vi hadde, er bedre lagringsmuligheter i leiligheten. Men det overlever man.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #30 Skrevet 28. oktober 2013 kan ikke være stort mer enn ett soverom og stue/kjøkkenløsning i ett eller? pluss bad? Anonymous poster hash: 9bc81...5d7
.Lillemy. Skrevet 28. oktober 2013 #31 Skrevet 28. oktober 2013 Bor i enebolig, 130kvm i et relativt nytt boligfelt. Vi bor i enden av en blindvei, med stor naturtomtt med hage og terasse. Har utsikt til sjøen. Og en liten gange ned til sjøen. Vi bor ett stykke ut på landet, ca 25 min kjøring til sentrum. Men kun 8 min kjøring til mindre sentrum med det aller mest nødvendige. Har en nærbutikk kun 1 km unna og barnehage, og skole 2 km unna.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #32 Skrevet 28. oktober 2013 Har ett lite hus på 84kvm, med kjeller. Kjelleren kan ikke brukes til soverom og slikt, men veldig deilig med den. Vakserom, hobbyrom og slikt kan vi ha der. Hage har vi, og skogen er nesten rett utenfor stueveggen. Koselig nabolag med barn i alle aldere, og her leker ungene ute sammen, uansett om de er små eller store. Ikke bare barn her, men en god blanding i alle aldere. Skolen ligger noen hundre meter borti gata, barnehagen er litt bortenfor. Stor idrettshall med masse forskjellige fritidsaktiviteter. Skolen er akkurat nybygd, og planen er at skolen skal bli ett samlingssted for lokalsamfunnet. Være åpen på kveldstid, for barn og voksne. åpen for forskjellige aktiviteter. Noen minutter gange så er det flere matbutikker, og endel andre butikker. Får det meste rett i nærheten, bare klær som vi ikke får kjøpt. Eller vi får kjøpt klær der, men de har lagerutsalg to ganger i året. Men det tar 5min å kjære ned til byen. Så vi er nære byen, men såpass langt unna at vi får møkkalukta fra jordene vår og høst. Huset er igrunn alt for lite til oss med fire barn, men vi stortrives her vi bor så da blir vi her. Planer om å bygge på, men skjer ikke med det første. Anonymous poster hash: f45a2...26f
Jallow B Skrevet 28. oktober 2013 #33 Skrevet 28. oktober 2013 kan ikke være stort mer enn ett soverom og stue/kjøkkenløsning i ett eller? pluss bad? Anonymous poster hash: 9bc81...5d7 Halvåpen kjøkkenløsning, stue, soverom, liten bod, gang og bad. Foreløpig bruker vi boden som minisoverom til ungen, men må følge med nå når luftemulighetene blir vanskeligere mot vinteren. Er forøvrig plass nok til henne også på soverommet, så vi ser det an
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #34 Skrevet 28. oktober 2013 Enebolig i Oslo. Er strålende fornøyd over at vi fikk god plass og fin hage da vi flyttet hit. Om folk bor veldig ulikt her, så må jeg jo påpeke at det er forskjellig alder på jentene her inne også. Vi har gått gradene i boligmarkedet og kjøpt større og dyrere etterhvert. Hadde ikke hatt råd til dette huset da vi var i begynnelsen av 20-årene. Da bodde vi på hver vår hybel:-) Anonymous poster hash: 8b587...ec5
Mandala Skrevet 28. oktober 2013 #35 Skrevet 28. oktober 2013 Bor i 1.etasje på en tomannsbolig, så henger det en tredje bolig på vår igjen. Så vi er tre boliger som deler parkering og hage. Vi bor i et tettbebygget strøk nær byen. Boligen er på ca 86 kvm med to soverom. Jeg trives veldig godt, men det er et par "men"... Jeg sover i stua, det er litt kjedelig. Jeg skulle gjerne bodd mer landlig, føler vi er så tett innpå naboer på alle kanter. Også bor jeg i et "fint" område, så de aller fleste har store og fine hus. Føler meg litt utenfor da gitt
LanzaroteJenta Skrevet 28. oktober 2013 #36 Skrevet 28. oktober 2013 Enebolig med 3 soverom, 2 bad, litt liten stue og kjøkken men vi overlever Ganske stor terrasse og basseng i hagen. Stille område med få faste naboer. Mange av husene er feriehus. Ca 300 meter til havet og lang strandpromenade, og fem minutter med bil til nærmeste by. Matbutikk, restauranter og bar rett borti gata. Buss og Taxistopp bare noen minutter unna. Herlig klima, men savner endel av tilbudene man har i Norge. Feks kino, teater, kjøpesentra, høye lønninger (!) og velferdstjenester (mammapermisjon, barnetrygd osv Ikke umulig at vi flytter 'hjem" når barna blir eldre.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #37 Skrevet 28. oktober 2013 Bor i enebolig på ca 270 kvm. Garasje på 60 kvm. Ca 1,5 mål med hage. 2 km ned til et lite sentrum der de har det mest nødvendigste. Har gangavstand til stranden. Skogen ligger redd ved huset. Masse turmuligheter. Barnehage og skole ligger i sentrum. Det er ca 35 min til nærmeste by. Anonymous poster hash: e3ff7...265
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #38 Skrevet 28. oktober 2013 Bor i blokk, leilighet på 70kvadrat. Trives med naboene og selve leiligheten, men savner større plass, spesielt bodplass, hage og bo på bakken. Bor øverst nå. Har vært tungt med to små barn og vogner og diverse. Men trives med senter og butikker nært, og lite biltrafikk her selv om det er Oslo. Over jul flytter vi inn i hus på 200kvadrat med 1,6måls hage 40 min fra Oslo. Da får vi matbutikk og bensinstasjon i nærheten, ellers er det 10-20 min med bil til nærmeste byer. Men gleder oss veldig og tror vi kommer til å trives godt litt mer landlig:) Er ikke så bymennesker av oss, så føler oss ganske utafor her i Oslo. Eneste jeg kommer til å savne er utsikten vår og anonymiteten. Anonymous poster hash: 87411...5e9
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #39 Skrevet 28. oktober 2013 Bor i firemannsbolig, med to soverom. Gangavstand til flere bhger, barne- og ungdomsskole og matbutikker pluss et lite senter. Mannen jobber ti minutter unna. Bor landlig, likevel sentralt nok. Ca 40 min fra hovedstaden og 25 min unna nærmeste by. Barnevennlig og rolig. Vi er to voksne og to barn så gleder meg til vi skal kjøpe hus. Det blir her vi bor nå for trives så godt. Men jeg er student, så må vente til jeg er ferdig. Føler ikke vi trenger å stresse, er i starten av 20-årene. Anonymous poster hash: 6024e...61c
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #40 Skrevet 28. oktober 2013 Bor i en enebolig på 200 kvm langt ute på landet. Ca 50 min kjøring til nærmeste by.. Trivest stort sett, men kunne tenkt oss andre naboer. Vi er innflyttere, de andre som bor rundt oss er i familie med hverandre og har bestemt seg for å fryse ut nykommerene.. Men er vel sånn det er når man flytter ut på bygden.. Anonymous poster hash: 5fdd3...a11
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #41 Skrevet 28. oktober 2013 Bor i enebolig på 185 kvm , hage på 1.1 mål , garasje på 80 kvm. To voksne og ett barn. Ett område med eneboliger og tomannsboliger rundt oss. Barnehager og skole i gangavstand , 5 dagligvare butikker innenfor kort gangavstand , ett lite sentrum 15 minutters gange fra huset, og 30 minutter kjøring til Bergensentrum. Trives veldig godt i området! Anonymous poster hash: f8500...8ab
☆☆☆ Skrevet 28. oktober 2013 #42 Skrevet 28. oktober 2013 Bur i eit lite hus (type husbankhus frå 60-talet) på ei relativt stor og usjenert tomt i eit barnevennlig område. Vi bur 1 km unna sentrum, og har skule/bhg litt nærare.
Gjest usababy Skrevet 28. oktober 2013 #43 Skrevet 28. oktober 2013 Bor ute på landet i stor enebolig. Ingen naboer helt ved huset, og det er naturområde på baksiden av huset. Må kjøre 10-15 min til nærmeste butikk og "sentrum", eller er det over en times kjøring til nærmeste by. Trives godt, vi liker å bo landlig og rolig, slik at man slipper å få naboen på brødskiva
Gjest miam Skrevet 28. oktober 2013 #44 Skrevet 28. oktober 2013 Vi bor i leilighet på 90 km midt i byen (europeisk storby). Stor, grønn bakgård med trær, kaniner, lekeplass og hemmelige huler og hvor det myldrer av unger! Balkong med sol til langt på kveld. Skulle veldig gjerne hatt et eller to soverom til, men vi stortrives. Skole og barnehage rett rundt hjørnet, fem min til jobben med sykkel. Internasjonalt miljø og stor takhøyde blant naboene, det er viktig for meg, også at kulturtilbud etc. er rett i nærheten. Misunner allikevel litt dere med stor enebolig og hage - det vil jeg også ha, en eller annen gang
Miamimom Skrevet 28. oktober 2013 #45 Skrevet 28. oktober 2013 Bor i en skikkelig stor enebolig, med stor dobbel garasje og svær gårdsplass. 5 mål tomt der ca 2 av de er opparbeidet hage/ plen. Landlig, men bare 5 km til sentrum i en middels stor by litt utenfor Oslo. Skole, bhg, butikk osv i umiddelbar nærhet og turløyper bak huset. Har hunder og katter og tonnevis av plass, vi elsker det og skal aldri flytte så lenge helsa holder til vedlikehold ;-)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #46 Skrevet 28. oktober 2013 Stor enebolig på boligfelt ca 30 min fra Oslo, et par minutter til barnehage, litt lengre til skole. Butikker har vi ca fem min unna. Hyggelige naboer, godt miljø. Kunne tenkt meg litt flere barn på samme alder som våre i samme gate, men det er bagateller siden det tar 7-åringen to minutter å gå til kompiser i naboveien. Anonymous poster hash: 3eb29...2d9
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #47 Skrevet 28. oktober 2013 Rekkehus. 104 m2.. litt feil romløsning. Soverom i hver etasje. To små stuer, isteden for en stor. Ønsker å flytte etterhvert. Har ett barn så klarer oss her litt til;-) Anonymous poster hash: 8c765...47f
Camelot Skrevet 28. oktober 2013 #48 Skrevet 28. oktober 2013 Bor på landet, 8 minutter unna et lite sentrum, 30 min til byen. Kjempefin plass om jeg skal si det selv..sjøen ligger nedenfor husene, ingen trafikk. Eneste jeg har å klage på er at sola går ned litt for tidlig på sommeren og lite barn i nærheten.
Bumblebeee Skrevet 28. oktober 2013 #49 Skrevet 28. oktober 2013 Enebolig, ca 112 kvm i primærrom. God planløsning, men litt for trangt. Mangler et soverom og skulle gjerne hatt større stue. Stortrives i området da, men barnehagen, jobben min og skole 2 minutters gange herfra.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #50 Skrevet 28. oktober 2013 Enebolig på 248 kvm, på ca 1,5 mål tomt. Skole og barnehage bare noen minutters gange unna. 2 min med bil til byen, 50 min til stor by. Stille strøk. Minus er ingen utsikt, dårlig planløsning, lite barn i nabolaget og veldig reserverte naboer. Anonymous poster hash: 992f1...bfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå