Gå til innhold

Hvordan bor dere, trives dere der dere bor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 26da3...947

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hus på 130 kwm, stor hage med god leke plass til ungene, 800 meter til sentrum, men enda vi bor i boligfelt, så bor vi ikke tett på andre, fordi det er to jorder rundt huset her :) Stor trives!

Anonymous poster hash: ae8bc...f28
Skrevet

Familie på tre som bor i firemannsbolig. Trivdes veldig godt til vi fikk en nabo som spiller tekno døgnet rundt, og som ikke bryr seg om at det tar nattesøvnen vår, eller at vi ikke slapper av i vår egen stue lenger pga støy... Drittlei :( Drømmer om enebolig.

Anonymous poster hash: 614c6...64b

Skrevet

Blokk .Trives ikke.

Anonymous poster hash: 26da3...947
Skrevet

Enebolig, trives godt. Skulle ønske det var flere barn i nabohusene bare.

Skrevet

Vi bor langt ute på bygda 15-20 min. kjøring fra sentrum (et lite sentrum med det mest nødvendige) der er det skole, barnehage osv.  Vi bor på gård i et stort realtivt nytt hus med svigers som nærmeste nabo. Trives veldig godt, men skulle ønske det var kortere avstand til sentrum og at det ikke var så kalde vintrer. Savner kysten aller mest. Her er det mye skog.

Skrevet

Stor enebolig med hage. Umiddelbarnærhet til vann, kort vei til barnehage. Savner turløyper rett utenfor døra. Trives veldig godt likevel.

Anonymous poster hash: 220d3...aec

Skrevet

Bor i Bergen i kjellerleilighet i ett området med nesten bare barnefamilier.

Barnehagen ligger bare 2 minutter unna å gå,å ligger ikke for langt unna foreldrene mine og ikke for langt unna Bergen sentrum.

Skulle gjerne hatt ett soverom til,men stortrives egentlig her uansett.

Skrevet

Bor på et lite småbruk i en liten grend neddi dalsøkket, 45 min kjøring til nermeste by. 500 m til nermeste nabo, skog og fjell rett utenfor hagegjerdet. Masse naturopplevelser, god plass, kontakt med både husdyr og..ja, andre dyr:) For en uke siden hørte jeg antageligvis bjørn da jeg var på tur med bikkja! Litt ekkelt, følte meg liten og alene da gitt!

På den negative siden er det litt ensomt, det er lite med barselgrupper, åpen barnehage, lekeplass eller andre arenaer å møte andre med småbarn. Også har vi jo bygdesladdern da. Alle her vet ALT vi gjør. HELE tiden!

Skrevet

Trives veldig bra. Enebolig på ca 300 kvm. Like ved barneskole og dagligvarebutikk. 5-7 minutter til nærmeste tettsted. Skog, mark, sjø og fjell like i nærheten. Vi bor ikke i byggefelt, men har 2 byggefelt i umiddelbar nærhet. Ungene har mange lekekamerater i nærheten. 10 minutter å kjøre til jobb, både for meg og mannen. Bhg ligger også ca 10 minutter unna.  

Anonymous poster hash: 5018d...e74
Skrevet

Enebolig i byggefelt som ligger i bakke. Utsikt over fjorden, stor hage, kort vei til innholdsrikt sentrum, skole og jobb. Huset er langt fra nytt og trenger gradvis oppgradering men ikke noe annet enn kosmetisk.

Trives veldig godt.

Skrevet

Bor i ny, stor enebolig på nyetablert boligfelt med bare småbarnsfamilier :) Lekekamerater til ungene i hvert hus nedover gata. Barnehagen er et steinkast unna, skolen litt lenger. Har skogen og skistadion med akebakker og skiløyper rett bak huset. Vi stortrives :)

Skrevet

Vi bor i leilighet i firemannsbolig i et rolig villastrøk svært sentralt i en av de største byene. Vi har tre soverom, to bad og utgang til hage i tillegg til fantastisk utsikt og alt tilgjengelig. Ti minutter med bil til jobb, to minutter til barnehagen.

Lite trafikk, fantastisk mange unger i alle husene her og veldig gode naboer.

Utformingen av nabolaget og vårt hus gjør at man føler seg helt alene i huset, og har god avstand til naboer.

Siden det er utrolig dyrt område, og vi trenger litt mer plass har vi nå satt igang utbygging, og kan se fram til noen ekstra kvadrat om få måneder.

Planen er fire soverom, to bad, vaskerom og over femti kvadrat stue og kjøkken med formidabel utsikt.

Når jeg ser på eneboliger er det få som kan tilby det samme som vår leilighet gjør om få måneder - så her blir vi.

Vi trives som du sikkert har tippet kjempegodt, og er to store og tre små - muligens snart fire små - sånn kan det gå...:-)

Anonymous poster hash: 9c47d...9ac
Skrevet

Bor i rekkehus med to små. Barnevennlig område med umiddelbar nærhet til natur, skole, kollektivtrafikk og butikk. 15 min til Bergen sentrum. Stortrives. Trygt og godt!

Anonymous poster hash: cc9d3...33c

Skrevet

Gammel forsvarsleilighet, to små og to store. Trives ikke. Altfor trangt og gammelt og få naboer og ingen med barn. Men vi renoverer hus i boligfelt med utsikt til havet, flytter inn til neste år håper vi kommer til å trives der.. 

Anonymous poster hash: ccdf3...846
Skrevet

Trives godt med den sentrale beliggenheten men ikke med størrelsen. Det skal snart byttes ut i noe med større plass som ikke er like sentralt, håper det blir bra det også.

Skrevet

Bor i 3roms leilighet i 5mansbolig 10 min unna bergensentrum. Ok beliggenhet med umoddelbar nærhet til fantastiske områder osv.men de vi deler hus med er virkelig noe for seg selv.

Åååå gode gud som jeg gleder meg til å selge etter jul å finne noe annet ;)

Skrevet

Liten enebolig på 90 kvm, alt på en flate, med stor hage.

Er bare 1 godkjent soverom + et soverom som brukes som soverom pr i dag. Badet er stort og greit, men er så fuktig.. 

Hadde trivdes her dersom:

* Vi hadde hatt flere soverom

* Huset generelt hadde vært større

* Kjøkken og stue hadde vært i forskjellige rom

* Hatt flere etasjer

* Gjerne hatt garasje med eget verksted og plass til å lagre dekk, utendørsmaskiner o.l. og innredet loft til å slenge gubben/etterhvert ungene ut i dersom jeg gikk lei

* Badet hadde vært renovert på nytt (ble renovert i 2007, men er som sagt fryktelig fuktig..) 

* Mer bortstuingsplass/egne rom til både barn + eget datarom og eget syrom/hobbyrom for a mor ;)

Vi skal nok flytte innen sommeren, vi trenger større plass. Synd, for plassen her er veldig fin, nesten ikke innsyn fra naboer..

Anonymous poster hash: 385fc...333
Skrevet

Ganske stor enebolig med stor tomt. Bor på landet. Trives veldig godt

Skrevet

Familie på tre som bor i firemannsbolig. Trivdes veldig godt til vi fikk en nabo som spiller tekno døgnet rundt, og som ikke bryr seg om at det tar nattesøvnen vår, eller at vi ikke slapper av i vår egen stue lenger pga støy... Drittlei :( Drømmer om enebolig. Anonymous poster hash: 614c6...64b

Vi bor og som dere, men di som bor over oss har uoppdragene unger som bråker alle døgnets tider... Parkerer forann døra hele tiden... Dritt lei, så vi skal flytte...

Anonymous poster hash: 25084...e98

Skrevet

Bor på gård eller dvs nå er det småbruk pga jorden er fradelt.

Største huset, som vi bor i er på ca 300kvm. 1 mil til by.

500m til nærmeste nabo.

Stortrives!

Eneste negative er mye snø/ glatte bratte veier vinterstid.

Skrevet

Bor i en enebolig på ca 200kvm ganske sentralt midt mellom sentrum av to middels store byer. 

Pluss og minus med både huset og området. 

Huset: Litt dårlig planløsning - store soverom og lita stue, endel dødareal. Men det er pent, har nok soverom, stor hage og stor gårdsplass, stor garasje, stor veranda og en koselig hagestue.

Området: Litt dårlig beliggenhet, lite naboer i rett alder. Men det er sentralt. I tillegg har vi mange muligheter for fritidsaktiviteter i området. Skog, turløyper, fritidspark. Ligger nær skole og dagligvare (har alle kjedene ganske så nært) Og familie i nærheten! 

Triver godt men det er alltids rom for forbedring;) 

Anonymous poster hash: 7d91d...cf3
Skrevet

Vi bor i en romslig leilighet i 1.etg ved stranden i Sydney, Australia. Vi deler hage med to andre barnefamilier som bor i leilighetene over oss. Trives kjempegodt! Minus er at vi ikke eier leiligheten og sannsynligvis aldri kommer til å få råd til å kjøpe noe stort nok i området her, og at kjøkkenet er helt falleferdig og fullt av kakerlakker... Utrolig nok blir man vant med det meste:-)

Anonymous poster hash: 6727e...c92

Skrevet

Vi bor i en stor nybygd enebolig (320 kvm) med dobbel garasje.

Vi bor nært sentrum, skole og barnehage, og utsikten fra huset er fantastisk flott!

Trives veldig godt i vårt nye hus :)

Anonymous poster hash: 1e466...9bb
Skrevet

Blokk, Oslo innenfor ring 1.

Ca 40kvm, med en "røyke-balkong", ca 10min å gå ned til sentrum.

Tre matbutikker rett utenfor døra, døgnåpen bensinstasjon fem minutter unna, fem utenlandske matbutikker bortover gata, en liten lekepark 20meter borti gata, tre store parker maks 10min gange unna.

Rolig kjøregate, føles nesten som en egen, liten bygd. Naboene hilser på hverandre, butikkeierne/ansatte småsnakker både med oss voksne og barna. Føler meg trygg.

Godt isolert leilighet, så hører lite til naboene. Mye barnefamilier i blokka, så er lite høy musikk o.l. Noe bråk i gatene fredag/lørdag kveld og natt, men ikke noe som plager.

Liker oss bedre og bedre, og vil prøve å få leilighet i samme område i fremtiden når vi eventuelt trenger mer plass :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...