Gå til innhold

Bursdagsfeiring, hvordan løser vi dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere har vi invitert guttene i klassen (11stk.) og et par andre utenom. Nå er det sånn at sønnen min leker med mange utenom skolen, fra andre klasser, fra andre skoler og bla. en jente.

Vi har ikke plass til alle disse her hjemme. Selveste dagen er midt i romjula så vi har pleid å ta barnebursdagen i begynnelsen av desember.

Vi bor trangt, veldig trangt, ikke er det mulig å leie lokaler her uten at det koster skjorta. I fjor hadde vi bowlingbursdag, noe de fleste syntes var kjedelig og sønnen min rett og slett hatet. Da feiret han sammen med en annen i klassen, men nå har begge disse to en del venner utenom klassen og er lite sammen med klassekompisene. Min har kanskje et par stykker han er mer sammen med enn de andre. Lekeland og lignende er ikke aktuellt da det er dyrt og vanskelig for en del og komme seg dit.

Utebursdag er heller ikke aktuellt pga. kroppen min som ikke tåler kulde noe særlig.

Sønnen min går i 3. klasse.

Noen gode råd og tips?

Anonymous poster hash: 7a05c...616

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med barnebursdag i akebakken? Med kakao og grilling. Lån så du har noen akebrett i reserve, mens du ber alle ungene ha med eget akebrett.

Anonymous poster hash: 221fb...177

Skrevet

Oj kom på nå at du skrev at det var mulighet for utebursdag. Da vet jeg ikke hvis du ikke klarer å kutte ned på invitasjonslisten.

Skrevet

Ikke var mulighet, skulle det selvsagt stå.

Skrevet

Kan du ha to selskap, ett med guttene i klassen og ett med de andre vennene? Kan jo gjøre dem litt forskjellig.

Anonymous poster hash: 9ad9d...dc9

Skrevet

Har du sjekket om det er en fritidsklubb som leier ut lokal ?

Vi leide på den lokale fritidsklubben i 2 t med disco. Kostet oss 600 kr og hadde 23 unger. :D

Anonymous poster hash: de567...036

Skrevet

inviter de nærmeste 5 på kino for eksempel?

- lån lokale på jobb/gymsalen på skolen etc.. da kan dere dra ut leker og apparater, ha litt musikk, invitere hele klassen og flere til for den saks skyld, ha leker,  rebusløp, quiz, konkurranse, vise kort film el. for eksempel ha temabursdag "karneval", "nissefest- hvor de får nissegrøt til mat, "superheltbursdag"

- Får du ikke noe slikt lokale så er det som regel grendehus osv som låner ut billig, særlig i ukedagene.. så kan dere ta med medbrakt kake osv og trenger ikke begrense antallet

Anonymous poster hash: 3549d...e5e
Skrevet

Vurderer to selskaper. Men når er det egentlig de slutter å invitere feks alle guttene i klassen og bare invitere venner ? Er jo ikke venner med alle i klassen. Ikke alle man leker med verken på skolen eller hjemme.

Skrevet

og velger han de nærmeste 5 til kino for eksempel, så kan dere spise hjemme hos dere først (hjemmelaget pizza) om det er gangavstand til kinoen ? eller spise et sted ved kinoen først.. 1-2 pizzaer på peppes.. også baker du boller/tar med hjemmesnekra godtepose og juice til filmen !

Skrevet

Vurderer to selskaper. Men når er det egentlig de slutter å invitere feks alle guttene i klassen og bare invitere venner ? Er jo ikke venner med alle i klassen. Ikke alle man leker med verken på skolen eller hjemme.

Etter ca. 5 -6 klasse er det her.

Anonymous poster hash: 23877...788

Skrevet

det tror jeg man kan slutte med når man vil, men da kan han heller ikke forvente å bli invitert i bursdager tilbake til de han ikke inviterte... og er han alene om det, og kanskje blir den eneste som ikke er invitert i en annen i klassen sin bursdag.. er han gammel nok til det i 3 klasse?

er nok opp til dere i samråd med barnet, men husk på konsekvensene =)

Skrevet

Låne gymsalen på skolen?

Anonymous poster hash: 56022...460

Skrevet

Her har faktisk ca. halvparten av guttene i klassen ikke pleid å invitere til bursdag. Mulig det er fordi de er fra andre kulturer. De fleste av dem dukker opp i bursdager, om det ikke kræsjer med andre skoler de er på i helgene (tamiler og muslimer går gjerne på skole i helgene også). Men vil jo egentlig ikke utelukke noen.

Hmm... her må det tenkes.

Skrevet

Er jo faktisk ikke ofte de fyller år :) Så jeg hadde enten invitert til to bursdager, eller bitt tennene sammen og hatt det ute. Kle deg godt og tenk at 1-1,5 timer er nok.

Anonymous poster hash: c96b1...d18
Skrevet

1 time ute kan være nok til at jeg blir sykemeldt i 2 uker :-( ikke rette årstiden å bli "sofaliggende" på.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg ville tatt to bursdager.  Det dreier seg tross alt bare om et par timer og litt mat.  Vi pleier aldri å blande inn andre venner i klassebursdager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...