Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg vet det er en del av dere som har funnet mannen deres via nettet, så jeg spør ikke nødvendigvis dere, for dere har jo truffet blink - Men dere andre som dater, eller kanskje enda er single : Er det normale mannfolk der inne? eller er det som regel noen "feil" med dem enten sosialt sett eller utseendemessig osv? For hvorfor tyr folk til nettet - Jeg er skeptisk mn lurer på å melde meg inn.. og ser jo på meg selv som både helt normal og pen, er bare litt vanskelig mtp nettverket jeg har rundt meg + barn og finne noen potensielle rundt meg =) Så det samme kan jo for all del gjelde dem, og at de er like "normale" som meg selv ? Er bare skikkelig skeptisk =/ Men ønsker meg så innmari å finne The oNe og en fordel med nettet er at man kan si ganske mye om seg selv før den andre parten i det hele tatt trenger å kontakte deg, da luker man jo ut mange useriøse med en gang Anonymous poster hash: 48043...9e7
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 men samtidig synes jeg det er "flaut" å gå ut der med bilde, (noe man må for å få kontakt). i tilfelle noen kjente ser meg =/ -er det like flaut å ty til nettet nå lenger? Anonymous poster hash: 48043...9e7
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #3 Skrevet 27. oktober 2013 niet?? Anonymous poster hash: 48043...9e7
ms.Pond Skrevet 27. oktober 2013 #4 Skrevet 27. oktober 2013 Vel, jeg svarer likevel jeg, selv om du ikke ønsket svar fra oss som har funnet Mannen. For jeg har jo møtt en del andre før han, via nettdating, så jeg vil si jeg har litt erfaring på området. Dessuten snakker man gjerne litt med en person før man velger å treffes (dette er forøvrig helt opp til hver enkelt, men jeg gjorde det i alle fall sånn), og da får man et inntrykk av hva slags person det er, og hvorvidt det de forteller i profilen sin stemmer. Det er også flere andre muligheter; videochat, skype osv, før du evt går videre til telefon og date. Hvis du velger en seriøs nettdatingside så er det mange ålreite menn der. Normale, helt klart. Noen er rett på sak, andre danser rundt grøten lenge før de roter seg til å be om en date, og noen igjen venter på at du skal spørre, noe du selvsagt kan gjøre akkurat som det passer deg. Jeg tror litt av grunnen til at nettdating har blitt så populært er at man utvider plutselig mulighetene for å finne en partner fra vennekretsen og de man evt treffer på byen, fest, jobben og lignende til hele landet. Man kan lese om personer, finne ut om man matcher og så ta kontakt. Det er en veldig betryggende måte å bli kjent med folk på for mange. Og man kan starte veldig forsiktig, enten sende en melding eller bare en "liker" for å vise at man liker profilen til en person, som så får muligheten til å ta kontakt dersom han synes din profil er interessant. Man trenger ikke legge hele seg i det og være redd for det potensielle nederlaget og "pinligheten" ved å bli avslått enten ved sjekking eller ved å spørre noen face-to-face om en date, og det tror jeg også er veldig betryggende for mange og gjør at de lettere tør å ta kontakt. I min omgangskrets og samtlige jeg har snakket med om det oppfattes ikke nettdating som verken flaut eller noe som bare "raringer" gjør, det er en ny måte å treffe folk på, rett og slett, og vil passe for mange, men ikke for alle. Akkurat som at noen trives på speed-dating, blind dates osv, mens andre får bakoversveis av tanken. Så alle kan ikke være enige om alt. Men jeg har i alle fall tre vennepar som har møtt sine respektive via nettdating, samt meg selv. Og jeg har tre venninner og to kamerater som er aktive på datingsider. Så, som sagt, i min omgangskrets er dette helt kosher. Klart, det finnes raringer på nett, akkurat som det gjør i en hvilken som helst datingscene, men alt i alt er ikke min erfaring (kombinert med mine venners erfaring) at sjansen er noe større for å treffe på de på nett enn irl Og til slutt; jeg har sett folk jeg kjenner på nettdating - men vet du hva, det er ikke noe flauere for deg enn for dem. Dersom de ser deg så vil det si at de også er der. Så det kan du huske på
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #5 Skrevet 27. oktober 2013 hei, tusen takk for svar ! Ja, det tror jeg du har helt rett i - angående at ser de meg så er de jo der selv ! og kanskje det er på tide å gi F i sånt om det ikke er "sosialt nederlag" lenger, føler bare det var sånn før og at det kanskje har blitt liggende.. møttes på NETT lissom ja.. men kjenner en selv som har møtt dama si på nettet, tenker jo ikke noe mer over det - selv om jeg tenkte DA at jeg ikke kunne gjort det selv... - Fordi det rett og slett er pinlig ? men som du sier, sjansene for å møte en mer korrekt mann "irl" ift hva en er ute etter er jo mye mye større når man kan velge litt bort personligheter på forhånd... Tror kanskje jeg skal prøve meg jeg, er det ikke noe for meg så er det jo bare å slutte kan du si.. har jo hørt at mange finner sin kjære på denne måten, og den nettgenerasjonen vi har blitt så er det jo nesten her vi tilbringer mest tid, så kanskje mer og mer naturlig ! Anonymous poster hash: 48043...9e7
ms.Pond Skrevet 27. oktober 2013 #6 Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Det skader ikke å prøve vet du Kanskje er drømmemannen din også i ferd med å lage seg en profil akkurat nå, eller browser profilene i søk etter den spesielle damen han håper er der Jeg ville aldri sett på det som flaut (hvis vi later som at jeg ikke har funnet mannen min der), jeg ville sett på det som en som holder alle muligheter åpne. En som ikke vil lukke døren for en sjanse til å finne Mannen med stor M. Som du sier selv, så mye tid vi bruker på nettet i dag, hvorfor skulle vi ikke utnytte mulighetene det byr oss? Hvis du lager en profil på en av de store datingsidene vil du fort se at det er like bredt spekter på folk der som det er ute i gatene. Ett tips bare; vær ærlig i profilen din. Vær den du er, ikke den du evt ønsker å være Lykke til! Endret 27. oktober 2013 av mama foodie
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #7 Skrevet 27. oktober 2013 Det er jo MANGE folk som treffer partneren sin på nett nå for tiden, så klart finnes det normale folk der!! Jeg traff min the one der, og finnes ikke kjekkere, smartere, penere, snillere fyr!! Evig takknemlig! Anonymous poster hash: 85658...73b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå